Toon posts:

Vastlopers door het moederbord of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een MSI K7T266 Pro2 (AMD) :) moederbord gekocht maar toen ik Win98se installeerde krijg ik allemaal vastlopers terwijl ik gewoon in windows zat. Ik deed niets bijzonders als ik een vastloper kreeg maar het hele beeld bevriest op de muis na. Later heb ik Win2000 geinstalleerd en nu draait het allemaal wel redelijk stabiel maar af en toe loopt die nog vast (zelfde probleem).

Voornamelijk als ik een spel speel loopt mijn systeem vast. Maar dan kan ik ook mijn muis niet meer bewegen.

Zou dit aan het moederbord liggen of aan de videokaart?
Ik heb een ASUS Geforce2MX 400 (eigelijk nooit problemen mee gehad met mijn oude moederbord)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien vreet het bordje wel meer stroom dan je oude :? Welke powersupply heb je? Post hier eens je complete systeem specs :)

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
Heel belangrijk zeker met win98se de juiste / laatste drivers van je moederbord zoals de via-serie te downloaden van het net! Dat zijn vaak de boosdoeners, voordat je dus allerlei werkzaamheden gaat doen, eerst maar is kijken naar drivers. Als je dat al gedaan hebt, dan kan ik je zo niet 1 2 3 helpen.

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
Ook met win2000 is dat het geval, ik denk zelfs dat als je WIN XP installeerd nog minder vaak vastlopers krijgt. :) Maargoed ik zou zeggen probeer dat eens allemaal rustig uit...

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmm, zou het aan mijn voeding kunnen liggen dan :?

Mijn spec:

- MSI K7T266 Pro2
- AMD Thunderbird 1.4Ghz
- Seagate 40Gb 7200RPM
- Seagate 15GB 7200RPM
- PCI 128 Geluidskaart
- Geforce2 MX400 32MB
- 256MB Kingstone DDR Geheugen PC2100
- DVD Speler
- Lite on 12*10*32
- Netwerkkaart (3com)
- Netwerkkaart (Realtek)
- Floppy :)

Tja en dan mijn voeding.. hoeveel watt zou die kunnen zijn.. Staat dat op je voeding zelf?
Iets van 250WATT staat me bij maar dat weet ik niet meer zeker.

Zou het trouwens ook een foute bios instelling kunnen zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zou inderdaad aan je voeding kunnen liggen, als deze ook werkelijk 250W is.

Kijk, je hebt een AMD processor, een GeForce en twee harddisks.. Dat vreet wel wat stroom.. 300W is meer aanbevelenswaardig.

Verwijderd

Topicstarter
Maar krijg je van een te lage spanning vastlopers dan?
Ik had hiervoor een MSI 6308 LIte geloof ik. Daar had ik nooit problemen mee..

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
ik denk dat ik de oplossing weet

kijk maar eens hier naar mijn laatste post

[topic=354657/1]

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles doorgelezen en ik heb nu wel de twijfels over een paar dingen in mijn systeempje. :'(

Ik ben ooit is getroffen door de bliksmen en toen heb ik later ALLES vervangen omdat het gewoon niet meer naar behoren functioneerde behalve mijn PCI 128 Soundblaster (ik dacht althans dat die het nog goed deed)+ voeding.

Ik ga maar is beginnen om mijn bios te resetten en alles zo in te stellen zoals voorgedaan :)
Mocht dit niet helpen dan ga ik het volgende proberen:

Ik las namelijk ook dat iemand problemen had door zijn brakke PCI 128Soundblaster.. Kan ik dus ook hebben.. Dus ga ik die er maar uittrekken.

Mocht dit het probleem nou niet oplossen dan ga ik is een andere voeding in mijn kast knallen.

En mocht dit nou niet helpen dan ga ik heel hard :'( en heel hard |:( en heel hard :r ;) en mijn moederbord omruilen voor een asus moederbord >:)
Pagina: 1