Toon posts:

monitor voor mp3 netwerk computertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar mogelijkheid om het volgende te doen. heb nu n huisnetwerkje, op een van de clients een HD met paar Gb mp3's . Probleem, alle pc's staan boven, maar wil in de kamer beneden ook wel eens mijn mp's via de stereo afluisteren.
Denk aan het volgende: ergens een P133 of zo kopen, kan wel voor 50 euro, heb nog n SB 64 gold liggen en n netwerkkaart, die erbijerin, aansluiten op de stereo en ...bijna klaar. Moet alleen nog tracks kunnen selecteren en zo. Ik wil geen PC zichtbaar in de woonkamer, dus die P133 desktop verdwijnt in een dichte kast. Ik ben dus op zoek naar een (goedkoop) klein monitortje (zoiets ter grootte van die schermpjes die cassieres in de supermarkt hebben of zo, alleen winamp hoeft) er maar op. 14" vind ik al te groot.
TvOUT is niet echt n optie, want dan loopt er weer zo'n dikke coax door de kamer en bovendien wil ik niet de TV aan moeten doen om muziek te draaien. Wie weet iets?

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Een p133 voor mp3? Mwah weenie of dat wel zo lekker loopt. Maar idd een heel klein schermpje zou wel kewl zijn.

Iemand die weet waar?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
Had ff geserached en daaruit opgemaakt dat t wel kan lukken met P133 met 32 MB. Reden is dat een 2e hands boer die namelijk in overvloed heeft staan, met geintegreerde videokaart en netwerkaart op het moederbord, voor iets van 50 euro of zo). Als t echter nietgaat werken met een P133 dan maar iets meer, wat is dan aan te raden? MP3's komen dus vanav andere pc op netwerk (7200rpm 40Gb schijf in een duron 800, 100 Mbit kaartje fullduplex en ik heb n switch..)

Verwijderd

Als je geen probleem hebt om 2 extra kabels naar je stereo te trekken zou ik het anders doen:

1. Trek een kabel van je geluidskaart naar je stereotoren.

2. Koop een IRman (infraroodontvanger) of iets dergelijks (Kijk eens op (http://home.wanadoo.nl/novh). Verleng deze naar je woonkamer en je kunt vanuit je woonkamer je mp3 beluisteren.

Mark

Verwijderd

een lcd scherm en wat knoppen op je gameport?

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
Op woensdag 16 januari 2002 18:14 schreef Interstice het volgende:
Een p133 voor mp3? Mwah weenie of dat wel zo lekker loopt. Maar idd een heel klein schermpje zou wel kewl zijn.
ik weet wel zeker dat het lekker loopt :) ik had vorig jaar nog een p133 met w98 en ik deed internet+ winamp prima naast elkaar... opstarten duurde wel ff maar daarna deed ie het prima en als je alleen mp3 doet moet ie het wel trekken.. vooral als je je pc hier en daar tweakt :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je hebt toch van die schermpjes die je in je 5.25" bays kan douwen? Zijn enorm duur, dat weet ik wel en meestal ook monochroom, maar soms loop je eens ergens tegenaan.
Of je gaat naar de kringloop, daar staan soms wel eens van die kisten met een 5" scherm ofzo.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• kaiiestan
  • Laatst online: 15-05 17:34
Op woensdag 16 januari 2002 19:01 schreef zwienenb het volgende:
Als je geen probleem hebt om 2 extra kabels naar je stereo te trekken zou ik het anders doen:

1. Trek een kabel van je geluidskaart naar je stereotoren.

2. Koop een IRman (infraroodontvanger) of iets dergelijks (Kijk eens op (http://home.wanadoo.nl/novh). Verleng deze naar je woonkamer en je kunt vanuit je woonkamer je mp3 beluisteren.

Mark
iemand deze al besteld mischien?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Gewoon je pc-tje daar neer zetten zonder scherm en vanaf boven die pc aansturen dmv remote administrator ofzo, kun je gewoon die pc in de kamer "overnemen"

• kaiiestan
  • Laatst online: 15-05 17:34
Op woensdag 16 januari 2002 20:05 schreef Walm het volgende:
Gewoon je pc-tje daar neer zetten zonder scherm en vanaf boven die pc aansturen dmv remote administrator ofzo, kun je gewoon die pc in de kamer "overnemen"
dus als je dan een andere liedje op wilt zetten moet je eerst naar boven lopen :9

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Eh yep

Verwijderd

pentium 133 lukt in ieder geval wel, die hebben wij eerst thuis ook gebruikt, mp3's toen ook van netwerk afgespeelt, alleen zie je bij winamp de synthesizer heel schokkerig
ik had overigens een 100 mbit netwerk met een hub

Verwijderd

Topicstarter
Was misschien een beetje onduidelijk, maar ik heb dus echt iets van een beeldscherm nodig bij die mp3 compu omdat ik inderdaad geen zin heb om naar andere pc te lopen om ander liedje op te zetten. Anders zou ik wel voor weinig zo'n draadloos thuisstudio gebeuren neerzetten, maard ie vlieger gaat dus niet op. 5" bij de kringloop lijkt me in ieder geval wel wat, thx :P

• Interstice
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

im convinced :P

Maar ik weet nog wel dat op de 133Mhz(aptiva) winamp niet zo lekker draaide. maaja zat ook nog vanalles op als office en spellen enzo....

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TVout vanuit die 133 MHz PC naar je TV ?
En dan met IR-Man of iets vergelijkbaars je PC bedienen.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Spyro doet het nu zow in de huiskamer:
PC Pentium 100 (jawel het kan; draait W98 op)
Irman om met de AB playlists etc te selecteren; vooruit achteruit enzow... werkt prima. En dan vanaf de PC boven draai ik PCAnywhere om de PC beneden te beheren (andere playlistsjes maken etc etc)

Spyro doet het straks zow in de huiskamer:
Barebone met TV-out gekocht op HCC. Webinterface via de TV waarmee ik al m'n MP3 tjes kan browsen en custom playlists kan draaien. Besturing via Marmitek Mouse Remote. Kan ook DIVX/DVD spelen.

edit:
ik wilde dus zeggen dat de Irman een prima apparaatje is om met je AB een PC zonder scherm MP3 te laten spelen :)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

ja allemaal erg leuk en zo.
ik heb zelf een leuke pc om mijn kamer staan en wou dus ook geluid beneden.

ik heb het zo gedaan :
pc boven aan een infrarood zender gezet.(2,4 Ghz)
en beneden aan de sterio een ontvanger gezet.

dit alles bij sigmatex in soest gekocht ( was erg goed koop ).

en nu heb ik dus een console windows (gebruik zelf linux daar voor maar windows kan natuurijk ook).

en moet zeggen werkt heel erg goed en geluid is ook goed :)

is makkelijker en goedkoper dan andere oplossingen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
----------------------
ik heb het zo gedaan :
pc boven aan een infrarood zender gezet.(2,4 Ghz)
en beneden aan de sterio een ontvanger gezet.
----------------------

Ik snap m niet helemaal, hoe kan je dan vanaf beneden die PC boven bedienen, als je ander nummer wilt opzetten of zo?

en vraagje aan eerdere posters, TV-out is wellicht toch een optie, alhoewel niet te prefereren, maar een P133 heeft meestal geen AGP slotje vrij waar ik een videokaart met TVout in kwijt kan (afgezien van feit dat dat meteen weer stukkie duurder wordt)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op donderdag 17 januari 2002 09:58 schreef voe22 het volgende:
[..]
Ik snap m niet helemaal, hoe kan je dan vanaf beneden die PC boven bedienen, als je ander nummer wilt opzetten of zo?
[..]
Beneden een PC naar gooien, in een netwerk hangen, en de mp3's vanaf de share inladen natuurlijk.
Alleen deze persoon zal wel NIET een 21" monitor naast z'n TV willen hebben om te browsen naar mp3's. Zo'n 5" beeldje is dus wel een goeie optie :)

Ik zou zelf ook niet elke keer naar boven moetelopen om een mp3'tje te skippen :)

edit:

En nu zonder typo's |:(

Ey!! Macarena \o/

• Spyro_the_Dragon
Het kan ook prima zonder tv-out. Je kunt met een remote de meeste dingen wel besturen, maar moet wel met playlists ofzo werken. Het wordt lastig als je denkt: ik wil nummertje die en nummertje dat draaien.

Dus.... als je het simpel wilt: gewoon een P133 zonder monitor, toetsenbor en muis, maar met een remote controller. Evt onderhoud doe je via een remote connectie met VNC, PCanywhere etc etc.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er zijn ook pci kaartjes met tv-out.

Maar eeh, ik snap het niet helemaal, als je toch al een pc beneden zet, zet er dan meteen een hdd van eem paar gig in, ben je van het hele gezeur af. Alleen audio out kabeltje trekken dan.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan natuurlijk ook een VGA->TV adapter kopen. Ik weet niet of die een beetje kwaliteit is. Trust heeft die dingen, liggen bij de kijkshop.
Ik weet niet wat voor OS je wilt draaien. Wat ik wel weet is dat er ook Players voor DOS zijn, en dat je DOS gewoon in een Windows Netwerk met TCP/IP kan draaien. Ik zou dus ook lekker een OS nemen want niet of geen impact geeft op de comp zelf.

Ik hoop dat je hier wat aan heb.

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op donderdag 17 januari 2002 10:08 schreef KillerAce_NL het volgende:
Er zijn ook pci kaartjes met tv-out.

Maar eeh, ik snap het niet helemaal, als je toch al een pc beneden zet, zet er dan meteen een hdd van eem paar gig in, ben je van het hele gezeur af. Alleen audio out kabeltje trekken dan.
Ja, en dan moet je een dubbele mp3 collect hebben. En om de MP3's te copy'en zou je toch in een netwerk leggen. Anders moet je eerst cd's fikken.
Toch makkelijk, over het netwerk, daar is het voor :)

Ey!! Macarena \o/

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ok nu onder een andere naam.
had net ruudje of zo is van een colega.

ik heb op mijn zender en ontvager een afstands bediening zitten.

deze heb ik weer op de pc aangesloten.

als je het parket koop kost het toch gauw +- 200 ,-

maar kon er toevallig goed koop aan komen.

dus ik richt dan gewoon de afst. op de infraroode ontvager en dan kan ik voor/acteruit skippen.

had ik net ook moeten vertellen.

de oplossing met de afstands bediening is meer voor mijn vriendin omdat die niet achter de pc zit.

zelf doe ik het dus via een console.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Opzich is dit een heel goed idee. Ik zit er zelf ook over te denken om hier in huis een dedicated MP3-pc'tje bij m'n muziekinstallatie neer te planten. Heb wel een P133 met 24MB RAM, maar die wordt momenteel al voor andere dingen gebruikt (internetten, apache/php/mysql/ftp server etc.)

Zo'n P133 speelt onder Win98 vloeiend MP3's af trouwens, dus hogere specs zijn niet echt nodig. (Kan zelfs nog internetten e.d. intussen) :)

Met afstandsbediening lijkt mij ook een makkelijke oplossing, alleen is het swappen van playlists of zoeken van een specifiek nummer dan wat lastiger.. Dan zou een kleine monitor idd makkelijker zijn.

Ohja, stel ik heb boven een PC staan en ik wil het geluid daarvan beneden op de versterker binnen laten komen (of andersom). Zijn daar ook goedkope draadloze oplossingen voor (zonder al te veel kwaliteitsverlies)?

#

• Spyro_the_Dragon
Ohja, stel ik heb boven een PC staan en ik wil het geluid daarvan beneden op de versterker binnen laten komen (of andersom). Zijn daar ook goedkope draadloze oplossingen voor (zonder al te veel kwaliteitsverlies)?
Ja, dat kan. Marmitek heeft hier wat apparaten voor. Deze kunnen ook het signaal van een AB terugsturen. (dus geluid van je pc kamer naar de woonkamer en je ab signaal van de woonkamer naar de huiskamer)

• KSR
  • Niet online

KSR

Op donderdag 17 januari 2002 15:45 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Marmitek heeft hier wat apparaten voor. Deze kunnen ook het signaal van een AB terugsturen. (dus geluid van je pc kamer naar de woonkamer en je ab signaal van de woonkamer naar de huiskamer)
Van de woonkamer naar de huiskamer :?

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1