ik heb een code op een page die 2 lijnen tekent (een hor en een vert, allebei blauw) en die snijden op het punt waar je muis staat.
maar nu wil ik dat als je klikt dat de 2 lijnen in een andere kleur: rood blijven staan en dat je dan gewoon verder kan met de blauwe lijnen.
ik heb nu onderstaand scriptje, je kan 8 keer een punt aanklikken, daarna begint hij weer opnieuw.
een voorbeeldje van dit scriptje kan je zien op http://pieter.shadax.mine.nu/lrb/mouse3.html
maar nu geeft hij een error dat style geen object is op de regel waar staat: div01.style.pixelTop=newtop;
wete iemand wat ik fout doe?
maar nu wil ik dat als je klikt dat de 2 lijnen in een andere kleur: rood blijven staan en dat je dan gewoon verder kan met de blauwe lijnen.
ik heb nu onderstaand scriptje, je kan 8 keer een punt aanklikken, daarna begint hij weer opnieuw.
een voorbeeldje van dit scriptje kan je zien op http://pieter.shadax.mine.nu/lrb/mouse3.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| <html>
<head>
<title>.::MOUSE::.</title>
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function Mouse(e) {
document.pic1.width=Math.max(document.body.clientWidth, document.body.scrollWidth);
var newtop = event.clientY + document.body.scrollTop;
if (newtop > document.body.clientHeight + document.body.scrollTop) newtop = document.body.clientHeight + document.body.scrollTop - 1;
div1.style.pixelTop=newtop;
document.pic2.height=Math.max(document.body.clientHeight, document.body.scrollHeight);
var newleft = event.clientX + document.body.scrollLeft;
if (newleft > document.body.clientWidth + document.body.scrollLeft) newleft = document.body.clientWidth + document.body.scrollLeft - 1;
div2.style.pixelLeft=newleft;
}
num=-1;
function Click(e) {
num=num+2;
if (num==11)
num=1;
num2 = num+1;
var div01 = "div"+num+"";
var div02 = "div"+num2+"";
var pic01 = "pic"+num+"";
var pic02 = "pic"+num2+"";
alert(num+"\n"+num2);
document[pic01].width=Math.max(document.body.clientWidth, document.body.scrollWidth);
var newtop = event.clientY + document.body.scrollTop;
if (newtop > document.body.clientHeight + document.body.scrollTop) newtop = document.body.clientHeight + document.body.scrollTop - 1;
div01.style.pixelTop=newtop;
document[pic02].height=Math.max(document.body.clientHeight, document.body.scrollHeight);
var newleft = event.clientX + document.body.scrollLeft;
if (newleft > document.body.clientWidth + document.body.scrollLeft) newleft = document.body.clientWidth + document.body.scrollLeft - 1;
div02.style.pixelLeft=newleft;
}
document.onmouseover = Mouse;
document.onmousemove = Mouse;
document.onclick = Click;
// End -->
</script>
</head>
<body style="overflow: auto">
<div id="div1" style="position:absolute; left: 0px; height: 1px;">[img]"blauw.jpg"[/img]</div>
<div id="div2" style="position:absolute; top: 0px; width: 1px;">[img]"blauw.jpg"[/img]</div>
<div id="div3" style="position:absolute; left: 0px; height: 1px;">[img]"rood.jpg"[/img]</div>
<div id="div4" style="position:absolute; top: 0px; width: 1px;">[img]"rood.jpg"[/img]</div>
<div id="div5" style="position:absolute; left: 0px; height: 1px;">[img]"rood.jpg"[/img]</div>
<div id="div6" style="position:absolute; top: 0px; width: 1px;">[img]"rood.jpg"[/img]</div>
<div id="div7" style="position:absolute; left: 0px; height: 1px;">[img]"rood.jpg"[/img]</div>
<div id="div8" style="position:absolute; top: 0px; width: 1px;">[img]"rood.jpg"[/img]</div>
<div id="div9" style="position:absolute; left: 0px; height: 1px;">[img]"rood.jpg"[/img]</div>
<div id="div10" style="position:absolute; top: 0px; width: 1px;">[img]"rood.jpg"[/img]</div>
</body>
</html> |
maar nu geeft hij een error dat style geen object is op de regel waar staat: div01.style.pixelTop=newtop;
wete iemand wat ik fout doe?
2 swim or not 2 swim, that's the question