Toon posts:

[freesco] dhcp onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een desktopje met daarin twee nic's een 3 com waar chello op binnenkomt en de andere een western digital kaart naar me hub toe. Ik heb de setup voor freesco gedraaid op flop en heb alles ingesteld maar als ik de boel save en dan boot blijft de boot hangen omdat er geen DHCP kan worden verkregen op de kaart waarmee ik met chello verbind. Weet iemand waar het aan kan liggen?
Thnx :?

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Heb je een DHCP_HOSTNAME ingevuld, misschien kan hij daarom geen informatie verkrijgen

maar na een X aantal seconden moet hij wel verder gaan met opstarten

Verwijderd

Topicstarter
Misschien stomme vraag maar wanneer stel je dat in in de setup?

En toch boot hij niet verder, blijft gewoon hangen.

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Ja, ik ken dat freesco dus helemaal niet, misschien moet je eens proberen om de andere netwerkkaart te laten verbinden met Internet

misschien werkt de kaart niet goed, bij redhat kun je de hostname opgeven in de dir
/etc/sysconfig/network-scripts/ifeth0.cfg

Verwijderd

hep precies het zelfde gehad met chello.

even een paar vraagjes:

1) is de NIC die nu aan chello hangt dezelfde die tijdens de orginele installatie ook in je PC hing (chello [in A'dam dan] registreerd op MAC) zo niet dan moet je MAC spoofen (op het forum van freesco staat hierover veel info) of de originele "chello" nic er in proppen.

2) werkt het dan nog niet dan kan je ook je IP, Subnetmask & gateway inkloppen die je altijd kreeg van chello. In Amsterdam worden "vaste" ipadressen uitgedeeld door DHCP aan het bewuste MAC adres.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de originele NIC die ik van chello kreeg er nu in zitten. Maar daarmee kan ik dus onder freesco geen signaal krijgen.
Ik probeer freesco dus van flop te draaien want op de hd staat winnt 4.0 sp6 met winroute lite en dat draait prima dus aan de kaart ligt het niet maar aan een instelling in freesco |:(

Verwijderd

zoek effe in het forum.
bijv [topic=379111]

Verwijderd

De NIC zelf wordt wel aangestoken door freesco?? Hij ziet 'em dus wel tijdens de setup ??
Geef die "chello" NIC anders eens een IP van je interne LAN en hang die nic daar eens aan.. kan je met een pingetje ff checken of die NIC uberhaupt wel lekker loopt met Freesco.

Als die chelllo NIC een PCI NIC is kan je eventueel ook nog gaan denken aan iets zoals ASL (www.astaro.com & www.astaro.org) Is wel iets zwaarder maar kan een hoop meer dan Freesco, wie weet.

Oh ja.. vergeet uiteraard ook de dns servers niet als je gewoon je IP keihard zet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de originele NIC die ik van Chello heb 3com kaart dus die kent freesco wel. En heb ookal de dns servers opgegeven. :?

Verwijderd

kijk in je console met de log eens of hij die 3com wel als eth0 neemt, met PCI's kan je namelijk niet voorspellen welke hij als eth0 en eth1 neemt. Waarschijnlijk is hij nu dus aan het wachten op een dhcp-offer bij de andere Nic. Dit kan je oplossen door ze van slot te versteken tot hij de 3com als eth0 neemt, je kan dat namelijk niet instellen...
Pagina: 1