Verwijderd
Probeer eens een telnet sessie naar het apperaat. User/pw-> waarschijnlijk cisco/cisco
edit:
of was het nou supervisor/cisco?
of was het nou supervisor/cisco?
Dan zal je toch het IP adres moeten wetenOp woensdag 16 januari 2002 17:49 schreef GAWD het volgende:
Probeer eens een telnet sessie naar het apperaat. User/pw-> waarschijnlijk cisco/cisco
Er zijn progjes die een IP range kunnen pingen: probeer daar eens mee (ik weet geen link)
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
telnet naar wat? hij weet het ipadres niet.
Wat je dan kunt doen is via een seriele kabel connecten met de router en dan via bijvoorbeeld Hyperterminal alsnog achterhalen wat het ipadres is of wijzigingen maken.
Wat je dan kunt doen is via een seriele kabel connecten met de router en dan via bijvoorbeeld Hyperterminal alsnog achterhalen wat het ipadres is of wijzigingen maken.
heb je er een seriele poort kabel bij?
dan kan je hem via hyperterminal resetten waardoor ie z`n standaard adres weer heeft
dan kan je hem via hyperterminal resetten waardoor ie z`n standaard adres weer heeft
Ik heb inderdaad de seriele kabel eran zitten.
Hoe reset ik dan?
En wat wordt dan het ip, 0.0.0.0?
Ik kan er niets over vinden in de manual...:?
Hoe reset ik dan?
En wat wordt dan het ip, 0.0.0.0?
Ik kan er niets over vinden in de manual...:?
Verwijderd
als je serieel naar dat ding connect, dan kan je toch gwoon de huidige ip's van de interfaces opvragen?
daar hoef je 'm helemaal niet voor te resetten.
daar hoef je 'm helemaal niet voor te resetten.
men sluite de router aan op je laptop middels een seriele kabel. Gebruik Hyperterminal (of iets dergelijks) om contact te maken met de je COM poort (dus naar de router).
Als je een "connect" ziet bij Hyperterminal, druk op de enter toets.
Als je eenmaal "binnen" bent (mits je userid/password weet) kan je eens kijken wat de config is. (geloof show config).
En deze modus is read only. Als je wijzigingen wilt aanbrengen aan de configuratie ervan moet je "enable" mode hebben.
Dus op de prompt:
en(able) en dan enter.
Er wordt dan naar de enable password gevraagd. En hier kan je dus wijzingen aanbrengen.
Ben je eenmaal klaar, vergeet natuurlijk dan niet om eventueel een dump te maken van je config (middels) hyperterminal) en de config weg te schrijven naar de router (wr t)
suc6
(hoop dat ik het hier correct heb
)
Als je een "connect" ziet bij Hyperterminal, druk op de enter toets.
Als je eenmaal "binnen" bent (mits je userid/password weet) kan je eens kijken wat de config is. (geloof show config).
En deze modus is read only. Als je wijzigingen wilt aanbrengen aan de configuratie ervan moet je "enable" mode hebben.
Dus op de prompt:
en(able) en dan enter.
Er wordt dan naar de enable password gevraagd. En hier kan je dus wijzingen aanbrengen.
Ben je eenmaal klaar, vergeet natuurlijk dan niet om eventueel een dump te maken van je config (middels) hyperterminal) en de config weg te schrijven naar de router (wr t)
suc6
(hoop dat ik het hier correct heb
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Pagina: 1