Toon posts:

asus a7v266-e geheugen volt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers,

ik heb dus een asus a7v266-e en een athlon xp1800+ (moet m'n sig nog ff aanpassen) nu wil ik gaan overklokken en ik kom niet zo ver, ik denk dat het een geheugen probleem is, dat zag ik aan de fout die windows xp aangaf... ik zag dat het aantal volt 3,2 is... Dat lijkt me aardig weinig, want het moet toch 3.33 zijn?? En hoe krijg ik dat voltage omhoog?? ik zie nergens in de bios een functie daarvoor...

alvast bedankt!!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Daar zitten 2 jumpertjes voor op je mobo. Kijk eens in je manual.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 18:01 schreef yGiDoRp het volgende:
Daar zitten 2 jumpertjes voor op je mobo. Kijk eens in je manual.
klopt, was ik trouwens vergeten te zeggen... :) die heb ik ook al op z'n hoogst gezet!! :) bedankt voor je reply overigens!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ehm.. de A7V266-E ondersteunt toch alleen DDR geheugen :? Dan is 3,3V wel erg veel van het goede voor DDR reepjes.. Ben je niet in war met I/O voltage?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 18:33 schreef BalusC het volgende:
Ehm.. de A7V266-E ondersteunt toch alleen DDR geheugen :? Dan is 3,3V wel erg veel van het goede voor DDR reepjes.. Ben je niet in war met I/O voltage?
ik gebruik asus probe (van diverse mensen hier gehoord dat ie niet nauwkeurig is) Maar daar staat gewoon +3,3V, +3,184V

ik hoop dat dit een beetje duidelijk is... :)

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
Standaard voltage van ddr geheugen is toch 2,5 volt :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 16 januari 2002 20:32 schreef Melvin15 het volgende:
Standaard voltage van ddr geheugen is toch 2,5 volt :?
Inderdaad, over het algemeen instelbaar in de range van 2,5 - 2,9V. In stapjes van 0,2V, 0,1V of 0,05V, verschilt per mobo.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Hey ik heb dat MB-tje ook!

Staan al je jumpers wel goed??? Palomino freq? Thempcpu?
Jumper voor 2.65 Volt?

En eigenlijk de belangrijkste: Wat voor voeding heb je???
Je moet i.i.g. meer dan of gelijk aan 300 watt hebben.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 12:24 schreef noltha het volgende:
Hey ik heb dat MB-tje ook!

Staan al je jumpers wel goed??? Palomino freq? Thempcpu?
Jumper voor 2.65 Volt?

En eigenlijk de belangrijkste: Wat voor voeding heb je???
Je moet i.i.g. meer dan of gelijk aan 300 watt hebben.
alle jumpers staan goed, en ik heb een 350W voeding, lijkt me meer dan voldoende. :)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 19:42 schreef pjot het volgende:

[..]

ik gebruik asus probe (van diverse mensen hier gehoord dat ie niet nauwkeurig is) Maar daar staat gewoon +3,3V, +3,184V

ik hoop dat dit een beetje duidelijk is... :)
Lijken me eerder de afwijking in de +3.3V lijn van je voeding. Moet +3.3V zijn, is bij jou *3.184V, heeft volgens mij niets met je geheugen te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 17:53 schreef MREn het volgende:

[..]

Lijken me eerder de afwijking in de +3.3V lijn van je voeding. Moet +3.3V zijn, is bij jou *3.184V, heeft volgens mij niets met je geheugen te maken.
nee maar ik d8 dus dat het aantal volt te laag was om mijn geheugen goed te kunnen overklokken... Maar is die afwijking erg??

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 19:01 schreef pjot het volgende:

[..]

nee maar ik d8 dus dat het aantal volt te laag was om mijn geheugen goed te kunnen overklokken... Maar is die afwijking erg??
Meestal niet. Heb je last van spontane crashes, vooral als je veel aan het doen ben op je pc? Dan vrees ik van wel ja.. anders, niet erg, maar inderdaad beter niet.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb dit mobo ook, maar de jumper die in het boekje staat aangegeven is niet voor het geheugen voltage, dat is een drukfout. Welke jumper het wel is kan ik je op dit moment niet vertellen.
Ik heb al iets gelezen op een duitse site over een jumper die niet in de handleiding vermeld staat. Als ik meer weet open ik een topic in OCM. Daar is deze discussie namelijk ook al voorbij gekomen.
Verder succes met OC'en.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1