[ASP] Asp [xml.Send] haalt data uit cache

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb een 2 asp pagina [later maybe meer] die data van verschillende paginas halen en bepaalde data in een txt file zetten.

Nu wil ik dus alles in 1 venster hebben en dat ene venster altijd open hebben staan [op me servertje].

Nu heb ik dus 1 pagina met 3 frames gemaakt, 1tje om de stats te kunnen zien [die die asp scrippies dus hebben binnengehaald] en 2 frames met de eigenlijke paginas die dus de data ophalen.
De hele pagina word om de 15 minuten gerefresht zodat elke 15 mins er nieuwe data word opgehaald.

Nu is het probleem dat IE die asp paginas dus niet refresht, hij haalt ze steeds uit de cache i.p.v. nieuwe data op te halen :(
Zelf ctrl + F5 reresht die asp paginas dus niet :(

Hoe kan ik nou forceren dat bij ELKE refresh die die frame krijgt die pagina OPNIEUW word uitgevoerd en hij het dus NIET uit de cache trekt¿

ik heb al :
code:
1
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">

Geprobeerd maar dat hielp dus ook niet.

Of is er een betere manier om een asp script om de x minuten uit te voeren [ik heb al wat gelezen om hem als service te runnen, maar dat wil echt niet lukken hier :(]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
je moet even zoeken op het disablen van cachen in asp.. response.expires = -10000 werkt bij mij altijd wel, maar ik geloof dat het nog iets netter kan

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

Edd

Je moet de volgende regels helemaal bovenaan de pagina zetten voordat er ook maar een stukje HTML wordt verzonden naar de client.
code:
1
2
3
4
5
<%
Response.Cachecontrol="private"
Response.Expires=0
Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
%>

Dit lost het meestal wel op, maar er zijn wel uitzonderingen.

-

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
tnx, maar het helpt helaas niet :(

Hij BLIJFT een oude pagina weergeven [kep me temp intetnet files ook al tich keer legggeooid]
Hij BLIJFT een pagina van zon 20 uur geleden weegeven :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Edd
  • Laatst online: 14:00

Edd

Heb je al eens geprobeerd je instelling qua cachecontrol van IE nagekeken? Dat ie bij ieder bezoek aan een pagina checkt of er een nieuwe versie is?

-

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 19:18 schreef Edd het volgende:
Heb je al eens geprobeerd je instelling qua cachecontrol van IE nagekeken? Dat ie bij ieder bezoek aan een pagina checkt of er een nieuwe versie is?
yup, nog steeds haalt hij de paginas ERGENS uit een cache :/

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Het lijkt erop alsof hij elke 24 uur WEL de goeie data ophaalt [dus niet uit 't cache] elke dag om exact dezelfde tijd update 'ie, terwijl ik dus wil dat 'ie elk kwartier dat doet Voorbeeld

\o/

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 16:49
ik weet niet of het hier het geval is, maar het wil ook nog wel eens gebeuren dat het niet de client is die de pagina uit z'n cache haalt maar dat IIS de schuldige is.
toevallig vandaag nog zo'n geval gehad bij een klant; response.expires e.d. waren allemaal okee ingesteld; temp. internet files op de client weggehaald; niks hielp.
sterker nog; zelfs toen we de asp-file op de server hadden hernoemd bleef asp hem uitvoeren :?

oplossing was door buffering van IIS uit te zetten; in IIS manager eigenschappen van virtual directory, configuratie, tabblad application options; checkbox enable buffering.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 20:56 schreef gotcha het volgende:
ik weet niet of het hier het geval is, maar het wil ook nog wel eens gebeuren dat het niet de client is die de pagina uit z'n cache haalt maar dat IIS de schuldige is.
toevallig vandaag nog zo'n geval gehad bij een klant; response.expires e.d. waren allemaal okee ingesteld; temp. internet files op de client weggehaald; niks hielp.
sterker nog; zelfs toen we de asp-file op de server hadden hernoemd bleef asp hem uitvoeren :?

oplossing was door buffering van IIS uit te zetten; in IIS manager eigenschappen van virtual directory, configuratie, tabblad application options; checkbox enable buffering.
Buffering uitgezet, maar hij BLIJFT het uit de chache trekken... |:(

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Cache ISAPI applications uitgezet, buffering uitgezet, enable contect expiration aangezet op "expire immediately" maar hij BLIJFT de pagina exact 24 uur vasthouden |:( |:( |:(
Ik snap er echt NIKS meer van :'(

Waar kan het aan liggen?

\o/

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Weet je wel zeker dat er ook iedere 24 uur nieuwe data staat? je focust je nu op het ophalen van de data... stel dat dat gewoon goed gaat, maar dat de data die opgehaald word steeds 24 uur blijft staan...

Oftewel: heb je ook al gekeken naar de bron van de data??

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 00:52 schreef DizzyWeb het volgende:
Weet je wel zeker dat er ook iedere 24 uur nieuwe data staat? je focust je nu op het ophalen van de data... stel dat dat gewoon goed gaat, maar dat de data die opgehaald word steeds 24 uur blijft staan...

Oftewel: heb je ook al gekeken naar de bron van de data??
Ja de data van de bron-site refresht keurig elke 15 minuten...

\o/

Verwijderd

misschien kan je eens proberen om je pagina opnieuw te laden m.b.v. een form, en gebruik te maken van de POST method.

http://www.mnot.net/cache_docs/

• ArthurBorsboom
  • Laatst online: 06-03-2025
Niet de oplossing, maar wel een work-around is om een vraagteken achter je webpage te zetten (in de adresbalk dus).

Ik heb hetzelfde probleem (nog geen oplossing, etc), maar dit lijkt bij mij te helpen.

Iemand misschien echt de oplossing?

Plannen is voor loosers

Pagina: 1