Philips DCC --> CD-R

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Een vriend van me heeft een paar demo's op Philips DCC (digitale tape) staan en nu heeft hij aan mij gevraagd of ik die op CD kan branden.

Nu heb ik nog nooit iets met m'n Line-in gedaan... :o

Weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Gewoon van tulp naar minijack in m'n line-in ofzo :?
En hoe dan opnemen? Welke software kan ik daar het beste voor gebruiken?

Alle suggesties zijn welkom! :)

Ter info: Ik heb een SB Live! in een P3 550 zitten met 512 MB geheugen en minimale hoeveelheid HD ruimte ter beschikking (tenzij ik vanavond ff stevig ga branden). :P

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

Illusion

(the art of)

stomme vraag, maar heeft een DCC geen digitale output? als dat zo is, is het zeker de moeite waard om het digitaal over te nemen (evt bij een kennis met een digitale ingang op de SB)
Je hebt zowiezo een grote hoeveelheid HD-ruimte nodig. Voor 72Min muziek heb je 650MB nodig.
Als programma zou ik iets van Cooledit ofzo gebruiken, maar daar zullen velen het wel niet mee eens zijn }:O

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 16 januari 2002 18:15 schreef Illusion het volgende:
stomme vraag, maar heeft een DCC geen digitale output? als dat zo is, is het zeker de moeite waard om het digitaal over te nemen (evt bij een kennis met een digitale ingang op de SB)
Je hebt zowiezo een grote hoeveelheid HD-ruimte nodig. Voor 72Min muziek heb je 650MB nodig.
Als programma zou ik iets van Cooledit ofzo gebruiken, maar daar zullen velen het wel niet mee eens zijn }:O
Ik wel :+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Ik moest een keer een md overzetten naar cd.
gewoon een kabeltje met 2 miniplugjes, eentje van de lineout van de md naar de line in van de geluidskaart.
Musicmatch juxbox gebruikt om op te nemen, en na een uur was ik klaar :)
zeer makkelijk.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Op de DCC speler zit een Digital Out die heb ik (d.m.v. een RCA videokabel :P ) aangesloten op de SPDIF IN van m'n SB Live!'s extra I/O kaartje.

Echt een vet geluid en geen signaalverlies door digitaal naar digitaal. Met CoolEdit 2000 een opname gemaakt en met de verschillende plug-ins heb ik de geluidskwaliteit verbeterd! *D

Had inderdaad een paar Gig HD-ruimte nodig, vooral voor het verbeteren van de opname. :o

Opgeslagen als Windows PCM *.wav met een sample rate van 44100 Stereo 16-bit met Save extra non-audio information uitgevinkt! Nu nog ff branden en de missie is geslaagd! (8>

Bedankt voor jullie tips! :)