Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Utp met LED-jes

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:30

snoei

kabels... :D

Topicstarter
Ik heb een cross-wire tussen 2 pc's. Nu zat ik te denken of het mogelijk is om halverwege de kabel twee ledjes aan te sluiten.

Heeft iemand dit al ooit eens uitgeprobeerd??

Verwijderd

'k heb wel eens zo'n PC-CARD (notebook) als netwerkkaartje gehad en daar zat zo'n stekkertje aan waar weer de UTP-kabel op zit (ja, PC-Card is te klein voor UTP he...)

En daar zaten twee ledjes op, 1 voor 10/100mbit en eentje voor de activiteit. Het kan dus wel, maar ik neem aan dat er in dat stekkertje wel wat aan elektronica zat (ik ben niet zo'n elektro-figuur)

Verwijderd

Je pakt een printplaatje, knipt de UTP-kabel door en verbindt alle draadjes van de ene kant van de UTP-kabel via het printplaatje met de ander.
Dan gooi je er een ledje bij.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:41 schreef Blackwater het volgende:
Je pakt een printplaatje, knipt de UTP-kabel door en verbindt alle draadjes van de ene kant van de UTP-kabel via het printplaatje met de ander.
Dan gooi je er een ledje bij.
en dan raak je onderweg de helft van je data kwijt omdat dat ledje de spanning weg trekt

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Op woensdag 16 januari 2002 20:43 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

en dan raak je onderweg de helft van je data kwijt omdat dat ledje de spanning weg trekt
hehe idd lijkt me ook :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
zoiets hebben ze al eens gemaakt....heet geloof ik Hub....je schijnt er ook nog duurdere versies van te hebben...maar die kunnen nog andere dingen ook...switches ofzo... ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

plak je er een transistor tussen. (evt met externe voeding voor de ledjes)

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:30

snoei

kabels... :D

Topicstarter
is er niemand die dit al ooit eens heeft uitgeprobeerd, kben namelijk niet van plan mijn netwerkkaarten op te blazen.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Flamen doe je maar thuis tegen anderen, maar niet hier!! :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

topicstarter: probeer het gewoon. Of zoek anders eens de specificaties van de manier waarop data over een UTP kabel wordt verzonden. Misschien verzin je wel een manier om je LEDs aan de praat te krijgen, en ben je een echte tweaker!

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 13:58

Petuhr

FreeBSD

Op donderdag 17 januari 2002 19:35 schreef koffercomputer een hoop onzin:
1 woord: STAKKER!

• koffercomputer
oh? ik doe tenminste nog vooronderzoek voordat ik mijn gameboy / rekenmachine / laptop sloop om er iets uit te halen :+

en die modjes hier zijn al net zo erg!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 15:49
Op donderdag 17 januari 2002 19:39 schreef Petuhr het volgende:

[..]

1 woord: STAKKER!
waarom is ie dan meteen een stakker, je raakt je data wel kwijt, maar misschien lukt het en dan heb je wel wat gaafs.

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Op donderdag 17 januari 2002 19:49 schreef hutmannetje het volgende:

[..]

waarom is ie dan meteen een stakker, je raakt je data wel kwijt, maar misschien lukt het en dan heb je wel wat gaafs.
Lees jij wel goed???

Verwijderd

zeg wat een sneu gedrag zeg... sinds wanneer mag iemand geen mening meer uiten???..

voor je iemand stakker noemt, is het wel net zo netjes om te beargumenteren waarom...

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wat zijn we weer lekker bezig hier, het niveau is wel weer geweldig hoog vandaag, ledjes in je utp kabel, daar heb je ledjes voor op je kaart zitten |:(

• bobby_kubista
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08-2022
En die kun je modden tot aan de voorkant van je kast :)

Somebody is watching you!

• koffercomputer
Op donderdag 17 januari 2002 20:34 schreef bobby_kubista het volgende:
En die kun je modden tot aan de voorkant van je kast :)
Precies: hier is te vinden hoe dat moet.
[topic=376798/1/25]
en
[topic=291748/1/25]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 17 januari 2002 20:14 schreef EelcoB het volgende:
Wat zijn we weer lekker bezig hier, het niveau is wel weer geweldig hoog vandaag, ledjes in je utp kabel, daar heb je ledjes voor op je kaart zitten |:(
Ik vind het persoonlijk ook maar een gek idee :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Op donderdag 17 januari 2002 20:08 schreef VoodooBox het volgende:
zeg wat een sneu gedrag zeg... sinds wanneer mag iemand geen mening meer uiten???..

voor je iemand stakker noemt, is het wel net zo netjes om te beargumenteren waarom...
Wat kofferdingest deed was geen mening uiten, maar een regelrechte flame richting de topicstarter. Daarom noemde ik hem een stakker. Jij hebt waarschijnlijk niet gezien wat hij geschreven had. Waarom denkje dat hij een modbreak in z'n post heeft zitten??

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28
Het lijkt mij ook niet een goed idee om ledjes ertussen te zetten. De weerstand wordt groter dus de data minder betrouwbaar. Ook zal er een bepaalde spanning op moeten staan voordat de led gaat branden en ik weet niet precies hoe hoog die spanningen op een utp kabel zijn maar ik denk niet dat het gaat werken.

Verwijderd

Sorry hoor maar ik heb het wel gelezen.... misschien heb je zelf niet goed gekeken wat hij vermeldde... |:(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op zaterdag 19 januari 2002 22:13 schreef VoodooBox het volgende:
Sorry hoor maar ik heb het wel gelezen.... misschien heb je zelf niet goed gekeken wat hij vermeldde... |:(
Ben ik de enige die geen idee heeft waar je het nu over hebt :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• koffercomputer
Ik had geen flame naar de topicstarter toe, maar naar iedereen die eerst een LCD sloopt uit een apparaat, en vervolgens (zonder vooronderzoek) hier gaat lopen vragen hoe het aangesloten moet worden.

Verder had ik nog een paar generalisaties toegevoegd welke sloegen op het aansluiten van ledjes op apparatuur welke daar niet voor geschikt is. Kan mijn modbreak worden opgeheven? Ik vond 't persoonlijk wel een krachtig stukje tekst zonder meteen te schreeuwen en rare dingen te roepen ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zag het el als een flame richting topicstarter. Daar is meteen je vraag mee beantwoord, nee je modbreak word niet verwijderd ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1