• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-03 11:40
Tsja, ik heb nog wat vrije dagen over en mag daar iets leuks van kopen. Nu zit ik sterk te twijfelen tussen de bovenstaande PDA's. De Sony heeft maar 8Mb en de Compaq 32Mb. Nu kan ik wel een memorystick kopen maar daar heb ik geen dagen meer voor over ;)

Graag hoor ik van huidige gebruikers de voor- en nadelen van de Sony en de Compaq. Zodat ik weet wat me te wachten staat en mijn beslissing makkelijker wordt (of moeilijker met veel postings).

Voor de duidelijkheid:

Sony Clié PEG-N770C
of
Compaq iPAQ H3760

(Andere PDA's zijn niet mogelijk ivm beperkte leverancierskeuze).

Verwijderd

Wil je een minipc met verkapte mogelijkheden neem dan een Ipaq. CE lijkt gewoon een goedkope versie van een PC met daarop een nog goedkopere versie van Windows. Heeft nog een mooi kleurenscherm ook. MP-3tjes standaad op afspelen, DivX-jes kunnen ook al. Ik vind Ipaq's en kornuiten (CE-gevallen) meer gadgets dan functioneel (hier gaat iemand heel erg hard op blaaten). Tenzij he natuurlijk helemaal Microsoft oriënted bent. Geheugen zit trouwens zo vol met CE.

Voorkeur gaat overduidelijk naar Sony. Ik ben Sony-hater-eersteklas, tevens PalmOS voorstander. Verzin iets en je kunt vast wel een proggie ervoor vinden. Dat vind ik zo mooi van Palm. Je kunt er gewoon elk programma voor vinden. Zoek je bv een agenda, je vindt er minstens 10! En tussen die 10 zit er 1 die gewoon perfect is voor jou. Dat is dan nog een simpel voorbeeld. Er zijn heel veel users die je met problemen kunnen helpen. Ennuuh ik vind'm gewoon mooier. Dat geheugen is idd niet al te veel, maar programma's voor Palm zijn dan ook maar een paar honderd-Kb's.

• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 14:55
zie ook [topic=375500/1/100]

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 16:12 schreef TwisteR het volgende:
De Sony heeft maar 8Mb en de Compaq 32Mb
Zo'n soort vergelijking is bullshit. Ik begrijp dat je een newbie bent, vandaar dat je misschien zo'n fout maakt.

Het Palm os managed zijn geheugen radicaal anders (efficiënter, net als de processor) dan een PPC. 8 mb gaat behoorlijk lang mee, tenzij je er honderden plaatjes op flikkert (die heb ik dan ook op de uitbreidings kaart staan). Ik heb verscheidene programma's in het ram van mijn m505 (ik tel nu dus niet mee wat ik op de mmc kaart heb);

Action Names (Agenda)
AvantGo (11 kanalen)
Launcher III (vervangende interface)
Converter (kg>gram etc etc)
Eudora Internet Suite (email en browsen)
Bugme! (snelle notities)
Memo Plus (memo's met tekeningetjes erbij)
PhoneMate (snel nummers opzoeken, bellen en smsen)
PocketMoney (financiën bijhouden)
Euro Converter (gebruik ik VEEL de laatste tijd)
FunSMS (heel fijn sms programma)
AlarmMaster (archief van midi deuntjes die je dan kan gebruiken)
MagicText & TextPlus (copy & paste, automatisch woorden laten invullen etc, om sneller teksten te kunnen maken)
Dan heb ik een grote hoeveelheid hacks en DA's nog niet meegeteld, en ik heb nog meer dan anderhalve mb vrij. Zoals je ziet past er best wel veel in die 8mb.

Wat belangrijk is, is dat qua gebruik 8mb Palm os geheugen niet gelijk staat aan 8mb PPC geheugen.

Wat mij niet bevalt aan de Sony is het materiaal waarvan de casing is gemaakt. De Ipaq is, um... niet echt iets voor mij. I'll take Palm os over PPC anytime.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zelf PalmOS-fanaat, dus ik zou je ook zeker de Sony aanraden (heb zelf de CLIE S300). Eigenlijk is dat het enige waar je keuze van af zou moeten hangen, PalmOS <> PocketPC.. verder doen deze machientjes niet veel voor elkaar onder (de N770C speelt ook gewoon MP3s), laat je inderdaad niet misleiden door de hoeveelheid RAM of de snelheid van de processor, dat is bij Palms een compleet ander verhaal dan bij Pocket PC.
Welk OS beter is? Daar lopen de meningen over uiteen, als je de search gebruikt kom je vast wel wat leuke topics tegen.

• TwisteR
  • Laatst online: 08-03 11:40
Ik heb mn keuze gemaakt en de.....Sony Clié N770C besteld.
Nu maar zien of het de juiste keuze is geweest..... ;)

Heb in iedergeval een leuke site met Palm software gevonden....wat ook weer zn voordelen heeft.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goeie keus :) Palms rocken >:)

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 17 januari 2002 17:25 schreef Bigs het volgende:
Goeie keus :) Palms rocken >:)
PocketPC's nog meer >:)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
Op donderdag 17 januari 2002 17:55 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

PocketPC's nog meer >:)
ach en wee, onwetende ziel....

kijk anders ff hierzo:

[topic=375500/1/25]

:*
Pagina: 1