fonts... 100dpi...

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil eigenlijk mijn fonts nu wel eens goed hebben... Ik heb ooit tijdens de installatie van _een_ pakket (welke?? aub weet iemand dit???) gekozen dat ik 100dpi wilde. Dat moest dus 75 dpi zijn...
Ik heb dit handmatig gewijzigd in /etc/X11/ fs/config en XF86Config-4 maar dat was kennelijk nog niet genoeg...

Wie weet wat te doen? (Debian Sid)

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Is het nog niet gelukt? Volgens http://www.debianplanet.org/sections.php?op=viewarticle&artid=7 (helemaal onderaan, bij NOTE) is het omwisselen van de 75dpi en 100dpi regel (zodat 75dpi bovenaan staat) in je /etc/X11/XF86Config al genoeg.
Als dat écht niet lukt, kan je proberen het pakketje xfonts-100dpi te verwijderen (apt-get remove xfonts-100dpi), misschien helpt dat.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 17:37 schreef The_Surfer het volgende:
Is het nog niet gelukt? Volgens http://www.debianplanet.org/sections.php?op=viewarticle&artid=7 (helemaal onderaan, bij NOTE) is het omwisselen van de 75dpi en 100dpi regel (zodat 75dpi bovenaan staat) in je /etc/X11/XF86Config al genoeg.
Als dat écht niet lukt, kan je proberen het pakketje xfonts-100dpi te verwijderen (apt-get remove xfonts-100dpi), misschien helpt dat.
Nee...
Tja, bij mij dus echt niet... En dan moet ik idd maar die radicale oplossing maar doen. Had zelf al /usr/X11R6/fonts/100dpi willen hernoemen, maar weggooien kan natuurlijk ook :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

'dpkg-reconfigure xfonts-100dpi-transcoded' en 'dpkg-reconfigure xfonts-100dpi' is misschien wat netter...overigens zou ik als je toch gaat removen wel meteen purgen, anders heb je misschien alsnog conffiles liggen die je niet wilt hebben.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 20:24 schreef odysseus het volgende:
'dpkg-reconfigure xfonts-100dpi-transcoded' en 'dpkg-reconfigure xfonts-100dpi' is misschien wat netter...overigens zou ik als je toch gaat removen wel meteen purgen, anders heb je misschien alsnog conffiles liggen die je niet wilt hebben.
purgen is zorgen dat de conf nog steeds kloppen? :? Hoe doe ik dat?

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 16 januari 2002 20:51 schreef banaan-X het volgende:

[..]

purgen is zorgen dat de conf nog steeds kloppen? :? Hoe doe ik dat?
Purgen is zorgen dat de conf-files ook worden verwijderd. Dat doe je met "apt-get remove xfonts-100dpi --purge".

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Ik denk dat je dit bedoeld :
code:
1
2
3
cat /etc/X11/xinit/xserverrc
#!/bin/sh
exec /usr/bin/X11/X -dpi 100 -nolisten tcp

Hier bepaal je met welke resolutie je xserver gestart wordt wordt. De standaard is 100, terwijl de fonts er beter uitzien op 75 (afhankelijk van je beeldscherm-grootte). Tijdens de installatie van xserver-xfree86 (geloof ik) heb je dit voorbij zien komen in een scherm van debconf.

Verwijderd

[als banaan-x]

Hmm toch jammer dat x-server-window-core op xfonts-100dpi depends...

En dat andere config bestand bewerken helpt ook al niet...

[update]Oh toch wel... :? nou ja, hij werkt :)
Pagina: 1