Toon posts:

SDLT in Veritas Backup Exec 8.5 OffLine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een servertje met een Adaptec AHA-2930U SCSI card en een Compaq 110/220 GB SDLT drive. Dit heeft perfect gedraait, echter nu geeft hij, nadat hij een tijdje aan een andere server heeft gehangen, in Veritas Backup Exec status OffLine.

SCSI ID staat nog steeds op 6, er hangt niets anders aan de controller.
Binnen W2K Adv. Server worden geen conflicten of ander soortige problemen aangegeven.
Bij het starten van Veritas spreekt hij wel even de SDLT aan, maar de status blijft OffLine.
Natuurlijk zijn de gebruikelijke zaken als reboot/Driver upd en andere SCSI ID's al geprobeerd.
Ook de Search bracht alhier geen uitkomst, vandaar mijn post.

Any Bright Ideas *D

Verwijderd

SDLT-drive uitschakelen > server rebooten en de drive weer aanzetten werkt ook niet ?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Staat ie onder de SCSI bios niet als off-line aangegeven, net zoals raid schijven op on en off line kunnen worden gezet onder de scsi bios?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Nadat 'ie aan een andere server heeft gehangen is er niets veranderd aan de scsi bus waar die tapedrive nu aanhangt? Ook de terminator is dezelfde? Kabels in orde? Niet per ongeluk een pinnetje in een van de connectors krom gedrukt? En als alles met vhdci connectors aangesloten is, zijn die stevig vastgeschroefd?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
De server en SCSI controller zien hem, alleen Veritas niet.
Ik heb vrijdag maar besloten Veritas Backup Exec opnieuw te installeren tezamen met de Veritas Device drivers en hij loopt weer als een zonnetje.

Bedankt voor het meedenken en de hulp.
Problem solved.
Pagina: 1