Toon posts:

Iiyama HA901D of HM903DT: Kwalitatief verschil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej, ga binnenkort een nieuwe compu aanschaffen.. Videokaart wordt de ATI Radeon 8500 (dus met DVI out). Monitoren waar ik tussen kies zijn de:
-Iiyama HA901D (Vision Master Pro 453)
-Iiyama HA903DT (Vision Master Pro 454)

De 453 heeft een DVI aansluiting. Maar het lijkt me dat het signaal dan in de monitor naar analoog wordt omgezet? Geeft dit nog steeds een beter beeld dan de 454?

De 454 heeft daarentegen een DiamondTron M2-CRT masker, en een hoger contrast..

Nog geen reviews gezien, heeft iemand een idee welke monitor kwalitatief beter is?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Over de 454 is nog weinig bekend (geen reviews). Van de 453 weet ik wel dat die niet heel lang verkijgbaar is geweest en thans dus wordt vervangen door de 454. Ik zou zeker voor de 454 gaan of eventueel voor de 452, die zeker € 150 goedkoper is en al heel lang verkrijgbaar en dus daarmee waarschijnlijk een betrouwbare monitor is.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Voor mijn neus staan hier een Iiyama VMP 451, een LG 775N en een noname Smile monitor...

Ik kan nog net leven met de kwaliteit van die Iiyama, maar bij het minste dat ik nu nog zie dat me niet bevalt breng ik hem terug.

Als je perse een Iiyama wil, neem dan geen 453 want die is niet meer leverbaar, je kan dus best een 454 proberen.

Spreek van te voren met de winkel af dat je hem kan inruilen als hij je niet bevalt !

Persoonlijk zou ik eerder voor een Samsung of een Philips gaan...

Iiyama kan zeer, ZEER goede monitoren maken, maar voor de moment moet je geluk hebben dat je een goede hebt, en ik vind dat als je meer dan 500EUR voor een monitor betaald dat je ZEKER mag zijn dat hij goed is...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 20:49 schreef XTerm89D het volgende:
...
Ik kan nog net leven met de kwaliteit van die Iiyama, maar bij het minste dat ik nu nog zie dat me niet bevalt breng ik hem terug.
...
Iiyama kan zeer, ZEER goede monitoren maken, maar voor de moment moet je geluk hebben dat je een goede hebt, en ik vind dat als je meer dan 500EUR voor een monitor betaald dat je ZEKER mag zijn dat hij goed is...
Thanks.. Neem aan dat de brakheid van de monitor er vanaf straalt??
Heb nu een VMP400, en die bevalt me prima (mijn goede ervaringen met Iiyama zijn dus momenteel 100% :)), vandaar dat ik weer voor een Iiyama ging.

Bovendien LIJKT het me logisch dat als je een brak product krijgt, deze vanzelfsprekend geruild kan worden...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Wel als ik jou was is het idd een beredeneerde gok om voor Iiyama te gaan maar neem dan liefst geen 45x.

Even toegeven, op 1600x1200 zijn de rot effectjes al heel wat minder, en 2 geometrifouten zijn te herleiden naar de 2 monitoren die ernaast staan.

Maar zelfs dan vind ik deze monitor niet helemaal perfect...