Hallo mensen, ik heb heel veel manualtjes door gelezen maar dit probleem zie ik echt nergens vermeldt staan: Samba 2.2 draaide perfect tot op de dag vandaag: Het begon met een zeer rare foutmelding op mn windows bak toen ik een file wou kopieren naar de Slackware 8.0 samba server, ik kon niet door mn domain surfen en kreeg de volgende melding: De timeout van de semafoor is verlopen ( Vanmorgen net Dommel gekeken
Nu probeer ik samba opnieuw te starten met : smbd -D & nmbd -D . Er wordt niks gestart, en vanaf een linux/windows client kan ik geen enkele share meer bereiken? Please?
Verwijderd
als je 'ps aux' doet , staat er dan ook geen smbd of nmbd tussen?
thuis draai ik namelijk ook samba als deamon en heb nog nooit problemen ondervonden.
ik neem aan dat beide bakken elkaar wel kunnen pingen zowel als via ip als via hostname. werkt het opvragen van een gedeelde windowsmap wel vanaf je linuxbak?
thuis draai ik namelijk ook samba als deamon en heb nog nooit problemen ondervonden.
ik neem aan dat beide bakken elkaar wel kunnen pingen zowel als via ip als via hostname. werkt het opvragen van een gedeelde windowsmap wel vanaf je linuxbak?
Is je smb.conf nog niet beschadigd?
Heb je een firewall draaien?
Ben je niet gehacked?
ff info over wat je allemaal gecheked hebt.
Heb je een firewall draaien?
Ben je niet gehacked?
ff info over wat je allemaal gecheked hebt.
idd ... nmbd , smbd worden niet geladen althans, ze worden niet weergegeven met ps -aux. de smb.conf file is ook nog goed, testparm loopt goed door de file heen en zelf heb ik er niks aan verandert.
Pingen is idd ook geen probleem, kan moeiteloos inloggen met ssh e.d. Ook de firewall zal het probleem niet zijn
Verwijderd
ook geen andere hostname of ip gegeven?
of op je windowsclient wat veranderd?
of files ge-chmod op je linuxbak?
of op je windowsclient wat veranderd?
of files ge-chmod op je linuxbak?
er worden toch wel logs gegenereerd neem ik aan, kijk daar s in,
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
en als je deze 2 deamons eens opnieuw start? (laat maar ik zie dat je dat al gedaan had..)
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
de map die je deelt via samba bestaat nog wel? (en de mount als die er voor nodig mocht zijn is er ook?)
gaat 'smbclient -L <ip van windowsbak>' wel?
gaat 'smbclient -L <ip van windowsbak>' wel?
Gelukkig bestaan die nog wel
De deamons draaien niet en dus kan ik ook niet met wat voor een client dan ook een smbclient connect maken
Ga eens naar de directory waar je samba hebt geinstalleerd.
En start vandaar uit ./smbd -D en ./nmbd -D; evt. ff de config meegeven -??? /etc/smb.conf
Standaard heeft slackware 8.0 samba 2.2.0 er in zitten, en als je die niet vergenoeg verwijderd heb kan dat wel eens problemen opleveren.
En start vandaar uit ./smbd -D en ./nmbd -D; evt. ff de config meegeven -??? /etc/smb.conf
Standaard heeft slackware 8.0 samba 2.2.0 er in zitten, en als je die niet vergenoeg verwijderd heb kan dat wel eens problemen opleveren.
start het juist is zonder de -D optie, dan krijg je gelijk de output op je scherm
8<------------------------------------------------------------------------------------
Alle dingen zo'n beetje geprobeerd, gaat niet werken, ook krijg ik geen result als ik -D weg laat. Als ik vanaf een linux bak probeer te connecten krijg ik :
connection to 192.168.0.1:139 failed (connection refused)
3151 Connection to 192.168.0.1 failed SMB connection failed )
Mischien toch maar een herinstall ?
connection to 192.168.0.1:139 failed (connection refused)
3151 Connection to 192.168.0.1 failed SMB connection failed )
Mischien toch maar een herinstall ?
connection refused klinkt alsof de poorten dicht staan, staan de juiste interfaces wel in je smb.conf? of heb je een firewall
connection refused krijg je ook als je deamons niet draaien,Op woensdag 16 januari 2002 16:29 schreef Super_ik het volgende:
connection refused klinkt alsof de poorten dicht staan, staan de juiste interfaces wel in je smb.conf? of heb je een firewall
hoe ziet je smb.conf eruit?
die draait op die server? zet dat dan maar eventjes uit... dan is dat (mischien) je probleemOp woensdag 16 januari 2002 16:30 schreef the-matrix het volgende:
Een vuurmuur
en je smb.conf?
toch vreemd dat je logs ook verdwijnen als je samba demons afsluit
volgens mij staan die er wel hoor
Verwijderd
post je smb.conf s
je hebt toch niet toevallig passwords verwijdert uit de samba password file he?
je hebt toch niet toevallig passwords verwijdert uit de samba password file he?
does tail /usr/local/samba/var/log.nmbd en
tail /usr/local/samba/var/log.smbd
daar staan de logs alleen als je zelf een install maakt.Op woensdag 16 januari 2002 16:46 schreef Super_ik het volgende:
does tail /usr/local/samba/var/log.nmbd en
Redhat rpm installatie zet ze daar in ieder geval niet neer.
heb je al killall smbd en killall nmbd gedaan om vervolgens
nmbd en smbd opnieuw te starten ?
Reset anders je firewall effe. Heb zelf net ook al een raar geintje beleefd met zoiets.
As je een SysV boot methode gebruikt kun je naar /etc/rc.d/init.d en draai je daar de script voor je firewall opnieuw.
"./iptables restart" of zoiets. ("./iptables stop" en dan "./iptables start" kan natuurlijk ook)
Daarna kun je weer proberen de samba services weer op te starten:
"./smb restart"
As je een SysV boot methode gebruikt kun je naar /etc/rc.d/init.d en draai je daar de script voor je firewall opnieuw.
"./iptables restart" of zoiets. ("./iptables stop" en dan "./iptables start" kan natuurlijk ook)
Daarna kun je weer proberen de samba services weer op te starten:
"./smb restart"
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Als er nog een lock op zit, wil je samba-daemon waarschijnlijk niet starten. Probeer het gewoon eens via /etc/rc.d/init.d/smb restart (of reload, dat weet ik zo ff niet zeker). Anders ff de lock-file verwijderen in /var/lock volgens mij.
Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!
Ik heb eens een keer gehad dat de executable van samba spontaan "beschadigd" is geraakt... misschien kan je proberen hem opnieuw te compilen/installeren/whatever.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Waarschijnlijk is dat de enige oplossing, de vorige oplossingen die me aangereikt zijn ( Bedankt mensen ! ) Bieden jammer genoeg geen oplossing voor dit probleem
.
Als ik er achter ben wat het probleem nu daadwerkelijk was , horen jullie het van me. Eventuele aanwijzigingen van harte welkom
Als ik er achter ben wat het probleem nu daadwerkelijk was , horen jullie het van me. Eventuele aanwijzigingen van harte welkom
nogmaals een hint danOp woensdag 16 januari 2002 17:38 schreef the-matrix het volgende:
Waarschijnlijk is dat de enige oplossing, de vorige oplossingen die me aangereikt zijn ( Bedankt mensen ! ) Bieden jammer genoeg geen oplossing voor dit probleem.
Als ik er achter ben wat het probleem nu daadwerkelijk was , horen jullie het van me. Eventuele aanwijzigingen van harte welkom![]()
post aub je smb.conf....
Installeer 3.0 , zijn ook meteen een paar exploits eruit
. Toch moet ik fftjes kwijt dat ik me verbaas over de kwaliteit en de kwantiteit van de reply's! Geweldig .... bedankt .... Th@nX DuD3z
Niks opnieuw geinstalled, even een reboot en alle deamons starten weer, raar spul
Alles draait weer perfect 
Blij.. heel blij
Blij.. heel blij
Pagina: 1