ik heb een compaq presario 700ea xp LAPTOP er zat 128mbram in waar 16 mb voor af gaat voor de video kaart. nu heb ik er 265mbram bijgezet en wil ik 32mb geheugen voor de videokaart. maar waar kan ik dat instellen ???. het heeft de s3 chip en is onboard, in de bios kan je het niet instellen, en ook niet bij de eigenschappen van de videokaart. en de nieuwste drivers heb ik al.
in sommige gevallen kun je dit wel gewoon instellen.. het is een laptop met shared geheugen.Op woensdag 16 januari 2002 15:40 schreef marcell het volgende:
Dit kan je niet instellen. Je videokaart is gewoon maar 16 mb.
Maar denk je dat 32MB nuttig is tov 16MB?? Denk dat je ook wel 8MB kunt nemen (if possible) zonder verschil te merken..
ik denk hoe meer geheugen voor je videokaart hoe beter. en ik heb totaal 384 ram, dus ik kan wel 32 missen
32MB is volgens mij alleen nodig/nuttig voor zware games als max payne.. ik neem aan dat je dat niet speelt op je flaptop?Op woensdag 16 januari 2002 15:56 schreef tds het volgende:
ik denk hoe meer geheugen voor je videokaart hoe beter. en ik heb totaal 384 ram, dus ik kan wel 32 missen
Maarja, je hebt 384MB dus dan kun je het wel missen.. ik heb maar 128MB in mn laptop dus ik zou wel gek zijn als ik het videogeheugen vergroot naar 32MB...
maar ik heb helaas geen antwoord op je vraag.. als het niet in het bios kan vraag ik me af of het uberhaupt wel mogelijk is (heb je echt alles bekeken?).. misschien kan het met een programmaatje..
Neem 512 meg en stel in voor 128 mb videogeheugen !
dikzak
Ik heb nog niet naar een progje gezocht, waarmee ik het aantal mb's kan instellen voor de videokaart,als iemand nog zo'n util kent laat het me effe weten. ik heb echt ALLE mogenlijkheden beken en andere dingen geprobeert.
ik kan niet meer geheugen nemen dan ik nu al heb, het zal wel aan die fijne bios liggen van compaq.
ik wil graag RTCW en andere fps spelen op mijn laptop maar alleen unreal draait erop
ik kan niet meer geheugen nemen dan ik nu al heb, het zal wel aan die fijne bios liggen van compaq.
ik wil graag RTCW en andere fps spelen op mijn laptop maar alleen unreal draait erop
als je het niet in je BIOS in kunt stellen ben ik bang dat het niet veranderd kan worden...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
ff tussendoor; max payne heeft 64mb video en 256mb intern geheugen nodig om mooi te kunnen draaien, zoals je al zei, het is een zwaar heftig spel!Op woensdag 16 januari 2002 16:08 schreef rick_h het volgende:
[..]
32MB is volgens mij alleen nodig/nuttig voor zware games als max payne.. ik neem aan dat je dat niet speelt op je flaptop?
Maarja, je hebt 384MB dus dan kun je het wel missen.. ik heb maar 128MB in mn laptop dus ik zou wel gek zijn als ik het videogeheugen vergroot naar 32MB...
maar ik heb helaas geen antwoord op je vraag.. als het niet in het bios kan vraag ik me af of het uberhaupt wel mogelijk is (heb je echt alles bekeken?).. misschien kan het met een programmaatje..
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:11
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
meestal kan dat niet hoor
Hier ben ik het absoluut niet mee eens,Op woensdag 16 januari 2002 20:31 schreef allanzoet het volgende:
[..]
ff tussendoor; max payne heeft 64mb video en 256mb intern geheugen nodig om mooi te kunnen draaien, zoals je al zei, het is een zwaar heftig spel!
Max Payne draaide bij heerlijk op een AMD 750@825 met een GF1 32MB, 256 MB geheugen.
Het liep nooit traag en ook nooit vast.
Oh en om ff terug te komen op het topic.
Het volgens mij een beetje geluk hebben of je computer het kan. Bij jou niet, bij sommige wel.
Verwijderd
Bedoeld hij het nu niet met het instellen van het aantal memory wat die gebruikt in de bios ofzo ...
... .
Verwijderd
compaq = niet instellen
overigens bestrijd ik dat max payne 64mb nodig zou hebben.
de textures die het gebruikt zijn echt niet zo ultra gigantisch dat ze zo even hop je 64mb volknallen.
en als ze dat wel waren zou je sowieso agp 4x moeten hebben om het functioneel te krijgen (anders is de bottleneck gewoon je mobo) dus ik vindt het een schattig klinkende opmerking maar hij gaat nergens over.
het bewijs:
vloeiende max payne-iteiten op een athlon 500 met tnt2ultra (32mb) en 192 mb intern. 800x600
de textures die het gebruikt zijn echt niet zo ultra gigantisch dat ze zo even hop je 64mb volknallen.
en als ze dat wel waren zou je sowieso agp 4x moeten hebben om het functioneel te krijgen (anders is de bottleneck gewoon je mobo) dus ik vindt het een schattig klinkende opmerking maar hij gaat nergens over.
het bewijs:
vloeiende max payne-iteiten op een athlon 500 met tnt2ultra (32mb) en 192 mb intern. 800x600
het kan een beetje...
Dit staat op Compaq
Dus dat sucks een beetje... maar wat moet je eigenlijk met meer mem, het wordt er toch niet sneller door ofzo... en hogere res/kleurdiepte heeft toch geen zin met TFT?
Dit staat op Compaq
code:
1
| "This can be only accomplished by disabling the onboard video card and adding a Graphics card. on the 32 -bit Buscard expansion slot. |
Dus dat sucks een beetje... maar wat moet je eigenlijk met meer mem, het wordt er toch niet sneller door ofzo... en hogere res/kleurdiepte heeft toch geen zin met TFT?
Max Payne werkt zelf nog prima op een TNT2 M64!Op woensdag 16 januari 2002 22:18 schreef KnetterGek het volgende:
compaq = niet instellen
het bewijs:
🌞🍃
hmmmz, op de nederlandse site staat:
Nou snap ik het niet meer... misschien is het toch aan te passen met een proggie van VIA dan?
code:
1
2
3
4
| Grafische voorzieningen 3D weergave zonder beeldtrillingen resolutie 1024x768 4 x AGP met VIA ProSavage KN133 met gedeeld gebruik van werkgeheugen 16 MB - 32MB |
Ik zit hier te kloppen op een Presario 701EA en daar heb ik de bios van geupdate een maandje geleden. Na deze update kon ik mijn videogeheugen instellen van 16 - 32 mb. Overigens zag ik gisteren dat er weer een nieuwe bios uit is maar deze heb ik nog niet durven flashen. Ik neem aan dat hier die feature ook gewoon in zit. In de bios kom ik door als er een vierkantje rechtsboven in het beeld knippert op F10 te drukken. Overigens lopen 3D games toch nog tamelijk goed op mijn lappie. Is een Duron 950 met 256 mb intern. In UT met 1024*786*16 haal ik tussen de 25-30 frames met Direct3D
Nou bij mijn broertjes computer gaat max payne toch niet echt soepel en die heeft een TNT2 M64 (je kunt hem natuurlijk hebben overgeclockOp zondag 27 januari 2002 14:08 schreef DataBeest het volgende:
Max Payne werkt zelf nog prima op een TNT2 M64!
"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"
Volgens mij kan het alleen in je bios ingesteld worden en nergens anders. 
Ik heb hier een Asus laptop,kan ik in de bios tussen 4 en 64 Mb instellen.
Dit kon ook toen ik er pas geleden nog maar 128 Mb intern geheugen in had zitten.
En met 3dMark merk ik geen ruk verschil of ik nu 16 of 64 Mb toewijs.
Ik heb hier een Asus laptop,kan ik in de bios tussen 4 en 64 Mb instellen.
Dit kon ook toen ik er pas geleden nog maar 128 Mb intern geheugen in had zitten.
En met 3dMark merk ik geen ruk verschil of ik nu 16 of 64 Mb toewijs.
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Ik denk dat het zo is : het is van je bios afhankelijk of je het aantal mb's voor je videokaart in kan stellen.
over max payne : ik heb hem niet
ik weet hoe ik in het bios moet komen but, thnx
waar kan ik de nieuwe bios "update" halen -bolio- ?
Vreemd, ik heb vanmiddag ook de 700EX XP gekocht en ik kan het gewoon instellen in mijn bios: gewoon de 'frame buffer size' van 16mb naar 32mb verzetten in het eerste scherm dat je ziet als je de bios ingaat(main)... (en in winXP(s3 extra info) geeft hij nu ook aan dat er een 32mb videokaart inzit). 
w8, zal ff kijken welke versie van de BIOS ik heb, misschien issie nieuwer: hmm, kan ik zo snel niet vinden in BIOS of windows... welke versie heb jij?
w8, zal ff kijken welke versie van de BIOS ik heb, misschien issie nieuwer: hmm, kan ik zo snel niet vinden in BIOS of windows... welke versie heb jij?
edit:
ff met wcpuid opgezocht welke BIOS erop zit:
Phoenix 4.06CJ15
release date: 10/26/2001
motherboard information:
product string: 0760h
version string: Rev.A
'k hoop dat je d'r wat aan hebt
ff met wcpuid opgezocht welke BIOS erop zit:
Phoenix 4.06CJ15
release date: 10/26/2001
motherboard information:
product string: 0760h
version string: Rev.A
'k hoop dat je d'r wat aan hebt
mijn bios is : Phoenix bios 4.0 release 6.0
bios version: 0F03
buildtime : 10-05-01
Via twister-k (vt8362+via68613)
ik heb er nu winXp pro opstaan, de meeste orginele drivers heb ik. de s3 driver heb ik voor de videokaart maar die 3 of 4 tabblaadjes heb ik niet meer. wat staat er bij jou bij apparaatbeheer --> monitors, bij mij standaarmonitor,
gewone televisie en digitaal LCDscherm (1024x786)
ik heb er nu winXp pro opstaan, de meeste orginele drivers heb ik. de s3 driver heb ik voor de videokaart maar die 3 of 4 tabblaadjes heb ik niet meer. wat staat er bij jou bij apparaatbeheer --> monitors, bij mij standaarmonitor,
Ik heb die gewoon gehaald op de site van Compaq. Daar moet je model enzo opgeven en dan haalt hij netjes een lijstje van drivers voor je op. Hier kun je dus ook de bios updates vinden. Maar nogmaals de laatste update vond ik een beetje wazig. Ik draai op de een na laatste dat is 0F05Op woensdag 30 januari 2002 22:58 schreef tds het volgende:
Ik denk dat het zo is : het is van je bios afhankelijk of je het aantal mb's voor je videokaart in kan stellen.
Bij mij staat er exact hetzelfde... ook die 3 dus.. maar wat wil je daarmee?Op vrijdag 01 februari 2002 22:28 schreef tds het volgende:
mijn bios is : Phoenix bios 4.0 release 6.0
Enneuh.. je hebt dus de PRO versie van winXP erop gezet.. alles werkt goed zo? Heb je partitie D behouden? Kan je die veilig eraf knikkeren en later toch nog alles terugzetten, of heeft die restoreCD echt spul nodig wat daar staat? Staan er bv. drivers ofzo die je nodig hebt, of kun je alles zo van het net plukken?
Ik wil namelijk linux erop gaan zetten en vind dat restore spul van winXP maar een beetje overbodig.. tot nutoe
Owja, nog iets belangrijkers: hoe is het performance verschil nu je er 256 MB bij hebt gezet... ik ben het ook van plan aangezien hij bij het klikken op het startmenu al aan het swappen is
hmmz, interessant, zou je een 3DMark2001 benchie willen draaien zodat het verschil tussen 16 en 32 MB duidelijk wordt? Meer mem heeft toch alleen zin als je grotere textures moet opslaan oid? Maarja, het geheugen is wel gedeeld met het standaard geheugen... dus of het nou als video of standaard geheugen is toegewezen zou niet echt veel uit moeten maken lijkt me. Of hij swapt intern in het geheugen van normaal mem naar video mem om daarna de video-chip de textures uit te laten lezen ofzoOp maandag 28 januari 2002 19:27 schreef -bolio- het volgende:
Ik zit hier te kloppen op een Presario 701EA en daar heb ik de bios van geupdate een maandje geleden. Na deze update kon ik mijn videogeheugen instellen van 16 - 32 mb. Overigens zag ik gisteren dat er weer een nieuwe bios uit is maar deze heb ik nog niet durven flashen. Ik neem aan dat hier die feature ook gewoon in zit. In de bios kom ik door als er een vierkantje rechtsboven in het beeld knippert op F10 te drukken. Overigens lopen 3D games toch nog tamelijk goed op mijn lappie. Is een Duron 950 met 256 mb intern. In UT met 1024*786*16 haal ik tussen de 25-30 frames met Direct3D
Ik heb zelf ff UT erop gezet...
16 mb: 10 fps (1024x768x16. de rest op 'low')
32 mb: 20 fps (1024x768x16. de rest op 'low')
Bovendien blijft ie bij 32 mb niet om de minuut een paar sec. hangen (swappen tussen mem en video mem?). Maarja, 128 - 32 = 96 is helemaal te weinig voor winXP, eerst maar ff wat mem er bij kopen, misschien issie dan wel NOG sneller
, maar dat zel wel niet in UT zijn, maar iig wel in XP
16 mb: 10 fps (1024x768x16. de rest op 'low')
32 mb: 20 fps (1024x768x16. de rest op 'low')
Bovendien blijft ie bij 32 mb niet om de minuut een paar sec. hangen (swappen tussen mem en video mem?). Maarja, 128 - 32 = 96 is helemaal te weinig voor winXP, eerst maar ff wat mem er bij kopen, misschien issie dan wel NOG sneller
Ik heb nu ook de 0F05 en ik kan nu ook de videomb's opgeven in de bios. bij harry potter zie ik duidelijk dat de textures mooier zijn.
ik heb gewoon met fdisk alle partities eraf geknikkert en nieuwe gemaakt zoals ik het wou. je kunt de restore cd dan NIET MEER GEBRUIKEN en office200 heb je dan ook niet meer en nog wat van die software
De drivers kan je zo van het net afhalen. of ze op de cd-rom staan weet ik niet zeker maar ik dacht het wel. ik heb nu alle drivers op een rw staan voor de audio, video, touchpad, modem enz . . .
ik zat er eerst ook mee dat ik maar 96mbram had en ik dacht dat dat wel helemaal gebruikt zal worden en in een compaq catalogus stond max mem 384mb dus heb ik 256mb voor 71€ gekocht (incl btw+verzendkosten)
of hij echt sneller is ???? IK vind van wel,de het menu verschijnt superrrrrrrr snel en opstarten en afsluiten ook.Met tweakXP heb ik de IoPageLockLimit verhoogd want dat kan je instellen want dat is afhankelijk van je hoeveelheid ram die je hebt:).
ik heb gewoon met fdisk alle partities eraf geknikkert en nieuwe gemaakt zoals ik het wou. je kunt de restore cd dan NIET MEER GEBRUIKEN en office200 heb je dan ook niet meer en nog wat van die software
De drivers kan je zo van het net afhalen. of ze op de cd-rom staan weet ik niet zeker maar ik dacht het wel. ik heb nu alle drivers op een rw staan voor de audio, video, touchpad, modem enz . . .
ik zat er eerst ook mee dat ik maar 96mbram had en ik dacht dat dat wel helemaal gebruikt zal worden en in een compaq catalogus stond max mem 384mb dus heb ik 256mb voor 71€ gekocht (incl btw+verzendkosten)
of hij echt sneller is ???? IK vind van wel,de het menu verschijnt superrrrrrrr snel en opstarten en afsluiten ook.Met tweakXP heb ik de IoPageLockLimit verhoogd want dat kan je instellen want dat is afhankelijk van je hoeveelheid ram die je hebt:).
'k heb er nu 265 MB Dane Elec mem bijgepoot, werkt zeker erg flex nu :-)
3DMarks2001 is nog niet hlemaal soepel: net onder de 300 punten :-P, maarja, daar heb ik mijn laptopje ook niet voor gekocht natuurlijk. ;-)
zal ff dat TweakXP neerhalen, is een goeie tip!
3DMarks2001 is nog niet hlemaal soepel: net onder de 300 punten :-P, maarja, daar heb ik mijn laptopje ook niet voor gekocht natuurlijk. ;-)
zal ff dat TweakXP neerhalen, is een goeie tip!
Verwijderd
Vanwaar heb jij 256 mb gekocht? en wat voor merk is het dan?Op donderdag 07 februari 2002 20:14 schreef tds het volgende:
Ik heb nu ook de 0F05 en ik kan nu ook de videomb's opgeven in de bios. bij harry potter zie ik duidelijk dat de textures mooier zijn.
Pagina: 1