IIS webserver benaderen vanaf lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:30
Ik heb IIS 2.0 draaien, zat standaard bij NT4.0 dus die heb ik maar geinstalleerd. Heb de laatste security updates dus ik neem aan dat het veilig is? Zo niet zou iemand dat dan even willen zeggen :P

Volgende probleem. Stel ik heb een domein naam. www.domein.nl. Die kan ik alleen niet vanaf mijn clients bekijken. Op de server is dit echter geen probleem. Maar als ik op een client wil connecten dan geeft hij een DNS fout. Als ik het locale ip intyp van de server kom ik er wel.

Ik gebruik winproxy als proxy server, misschien dat ik hiet iets moet instellen? Ik heb er naar gekeken maar kan het niet vinden. In IIS zelf heb ik ook naar een optie gezocht en helaas ook niets. Misschien dat iemand op GoT iets weet?

specs:

Server:
p1 133MHZ
64MB RAM
6,4 gig HD
20,0 gig HD
WinNT 4.0 PDC
IIS 2.0
Winproxy 4.0

Clients:
Daar maken de specs niet zoveel uit aangezien geen èèn client kan connecten. Dit met verschillende besturingssystemen getest.

MODEM
|
|
Server
|
|
\/
Hub---- client 2
|
|
Client 1

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
haal de gratis 'option pack' op voor nt4.0 (daarin zit IIS 4.0) die is wel veilig

met alle respect maar met 2.0 vraag je om problemen,

http://www.microsoft.com/NTServer/nts/downloads/recommended/NT4OptPk/ntsx86.asp

dat is em,

A wise man's life is based around fuck you

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Op je server evt. DNS installeren en een A record aanmaken die verwijst naar het lokale ip-adres en evt bij je proxy eigenschappen van IE op je clients het vinkje neerzetten bij :

Voor deze adressen geen proxy gebruiken (o.i.d.)

In de box daaronder vul je www.domein.nl in

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op woensdag 16 januari 2002 15:33 schreef zwelgje2 het volgende:
haal de gratis 'option pack' op voor nt4.0 (daarin zit IIS 4.0) die is wel veilig

met alle respect maar met 2.0 vraag je om problemen,
dat vraagt ie toch niet. het werkt toch ook met iis2 (voor een simpele web pagina tenminste)

je moet een dns gaan draaien, lieft op je eigen server en daar je domein invullen. vervolgens je client ip adres van dns meegeven. stel wel op die dns server de forward dns servers in(die van je provider).

of je past de hosts file aan op alle pc's...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 16 januari 2002 15:37 schreef LeNNy het volgende:

[..]

dat vraagt ie toch niet. het werkt toch ook met iis2 (voor een simpele web pagina tenminste)

je moet een dns gaan draaien, lieft op je eigen server en daar je domein invullen. vervolgens je client ip adres van dns meegeven.

of je past de hosts file aan op alle pc's...
weet ik dat ie dat niet vraagt, maar hij vraagt wel of 2.0 secure is, en ZONIET dat iemand hem dat even verteld, BIJ DEZE DUS!,

+als hij met 2.0 een internet aansluiting realiseerd (heeft ie al) dan ga je probs krijgen,

A wise man's life is based around fuck you

• Racemol
ik ben al 4.0 aan het downloaden... tnx!

EN de andere ook bedankt.. ik ga straks kijken naar die DNS server.

[edit]

Eerst even kijken of dat option pack wil werken. vanacht rebooten, als dat niet werkt ga ik die DNS proberen. Dank u allen voor de hulp!

• Racemol
Het is gelukt. Het was inderdaad dat vinkje in internet explorer, bypass proxy server for local adresses.

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Graag gedaan

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1