Verwijderd
Search dude Search...Op woensdag 16 januari 2002 15:29 schreef COOLIEZ het volgende:
je ziet het aan de titel, k wil het gewoon eens weten
weet iemand hoe het zit met het warmte opname vermogen maar ook het afstaan?
zal het wel zien
search jij dan maar us op dit: koper zilver
guess what, nix
edit, en als je ff slim wil doen, op die 2 apart zoeken levert niks goeds op, dus ga ergerns anders onzin uitkramen, k wil gewoon een simpel serieus antwoord
guess what, nix
edit, en als je ff slim wil doen, op die 2 apart zoeken levert niks goeds op, dus ga ergerns anders onzin uitkramen, k wil gewoon een simpel serieus antwoord
koper geleid beter warmte af....
( kort maar duidelijk )
dus......:)
( kort maar duidelijk )
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Goed waterblok met een zeer grote radiator en degenlijke koelvloeistof is belangrijker dan van welk materiaal je em maakt. Koper is in principe krachtig genoeg voor de meest zware peltier koelingen. Met andere woorden, de bottleneck ligt veel sneller bij de rest van je systeem dan het materiaal van je blokje.
maar het gaat puur om het materiaal gebruik dan zilver of nog beter, CuSil
En foutOp woensdag 16 januari 2002 15:46 schreef silitek het volgende:
koper geleid beter warmte af....
( kort maar duidelijk )
Zilver geleid beter de warmte. Beter is CuSil (koper en zilver, duur). Dus is koper het slechts.
Koper geleid wel beter de stroom. Maar dat is weer wat anders.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Als ik in mijn binas kijk zie ik het volgende:
koper: 390 W m^-1 K^-1
zilver: 429 W m^-1 K^-1
De andere waardes zijn lager, deze zijn het hoogst en geleiden warmte dus het best. Ijzer is bv. 80 en aluminium 237 en goud 318.
De andere waardes zijn lager, deze zijn het hoogst en geleiden warmte dus het best. Ijzer is bv. 80 en aluminium 237 en goud 318.
Wat dacht je van platina tis een heel hoog edelmetaal dus die zal ook wel goed geleiden 
kheb hier geen binas bij de hand om het op te zoeken
kheb hier geen binas bij de hand om het op te zoeken
*zucht*
1. ga naar search
2. tik in 'koper zilver'
3. selecteer 'zoeken op onderwerp en inhoud'
4. ZOEK!
en gij zult vinden....
1. ga naar search
2. tik in 'koper zilver'
4. ZOEK!
en gij zult vinden....
I reject your reality, and substitute my own.
gohOp woensdag 16 januari 2002 22:25 schreef _sNaRs_ het volgende:
*zucht*
1. ga naar search
2. tik in 'koper zilver'
4. ZOEK!
en gij zult vinden....
1. ik ga naar de search
2. ik gebruik koper zilver
3. ook hier selecteer ik het zelfde
4. Zoek resultaten: 0
goh, verklaar dat maar eens, zeikscheur
maargoed, voor de anderen die wel wilden helpen, bedankt!
Verwijderd
wat vaag in mijnes staat koper 372 W m^-1 K^-1Op woensdag 16 januari 2002 20:34 schreef muaddib het volgende:
Als ik in mijn binas kijk zie ik het volgende:
staal/ijzer 52 W m^-1 K^-1
komt wel in de buurt maar is toch anders?
nou ja zal wel
Verwijderd
De volgorde op geschiktheid is ruwweg:
diamant - koolstofcomposiet - CuSil - zilver - koper - aluminium.
En omdat het me nog steeds niet gelukt is om een geldboom te kweken, gebruik ik (en de meesten) koper vanwege de beste prijs/prestatie.
Overigens lijkt aluminium veel beter dan 't is, want de meeste blokken aluminium die voor waterblokjes gebruikt worden zijn blokjes 'constructiealuminium'. En dat spul geleid maar slecht warmte. De BINAS getallen gelden voor de zuivere metalen.
diamant - koolstofcomposiet - CuSil - zilver - koper - aluminium.
En omdat het me nog steeds niet gelukt is om een geldboom te kweken, gebruik ik (en de meesten) koper vanwege de beste prijs/prestatie.
Overigens lijkt aluminium veel beter dan 't is, want de meeste blokken aluminium die voor waterblokjes gebruikt worden zijn blokjes 'constructiealuminium'. En dat spul geleid maar slecht warmte. De BINAS getallen gelden voor de zuivere metalen.
Verwijderd
aha kijk daar komt het verschil vandaan, in mijn tabellenboek staat constructiealuminium en constructiekoper en bij jou zuiver koper en aluOp donderdag 17 januari 2002 15:46 schreef DaBit het volgende:
denk ik
Pagina: 1