Toon posts:

mijn laptop zonder flop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
achteraf gezien is het jammer. Ik heb een oude 486 laptop maar daarvan is de floppy kapot. Nu heb ik dus de hd gedelete en nu start hij niet meer op.

Via de search ben ik er achter gekomen dat er speciale connectors zijn van 2.5" naar ide. Maar volgens mij werkt mijn laptop met scsi, er zit een adaptec 1520 scsi controller in. Werkt zo'n adapter dan nog?

8-)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Huh? Je floppy is kaduuk dus je deleted de hd??? :?

Maaruh, SCSI naar IDE ken ik verder niet. Zal wel ff zoeken, maar dat zou je zelf ook wel kunnen...

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
De meeste windows cd's zijn bootable. Je kan dan gewoon de ccd erin doen en hij straty dan op.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BIOS in, zet de HDD op autodetect |:(

• Osiris
  • Niet online
Heeft ie al gedaan, zei 'ie... CD-ROM opstarten wil niet...

• Osiris
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 15:03 schreef AMD_er het volgende:
BIOS in, zet de HDD op autodetect |:(
Jammer joh! |:( |:( |:( Is een softbios |:( |:( |:( :P

Heeft ook nix met opstartbare hdd te maken |:(

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:04
Ik kan me niet voorstellen dat, ook al kan er een SCSI Ctrl inzitten, die laptop een SCSI HDD heeft. 99,99% van de laptops sinds de (pakweg) 386 heeft waarschijnlijk IDE.

En dan kun je een verloop kabel/connector kopen voor 2,5" IDE HDD naar 3,5" IDE Ctrl.

Maarre, zet er ook het type e.d. bij.

P.S. Of die laptop nou een softBIOS heeft of niet, de meeste 486 laptops ondersteunden nog geen El-Torito, oftewel bootable CD-ROM spelers.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Osiris
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 15:13 schreef The Lord het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat, ook al kan er een SCSI Ctrl inzitten, die laptop een SCSI HDD heeft. 99,99% van de laptops sinds de (pakweg) 386 heeft waarschijnlijk IDE.
Tja, misschien. Hij en ik hebben er verder niet zo veel verstand van (ouwe laptops ed)
En dan kun je een verloop kabel/connector kopen voor 2,5" IDE HDD naar 3,5" IDE Ctrl.
Zal het hem zeggen
't Is een Travelmate 4000 dacht ik...
P.S. Of die laptop nou een softBIOS heeft of niet, de meeste 486 laptops ondersteunden nog geen El-Torito, oftewel bootable CD-ROM spelers.
Dacht ik ook al...

• Osiris
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 15:13 schreef The Lord het volgende:

Er zit een adaptec 1520 scsi controller in? Waar zou deze anders voor zijn, de geluidskaart? Volgens mijn broer is de computer wel degelijk scsi daarom was hij vroeger ook een van de beste op de markt. (Texas Intruments Travelmate 4000E)
Pagina: 1