Als eerste hoop ik in het goede forum te zitten....... 
En nu de vraag: waarom zijn spelletjes in openGL (quake 1 en quake 2 vooral, ja ja die worden nog steeds gespeeld) zo ontzettend donker?
Met d3d heb ik nergens last van (unreal tournament bijv.).
Ik heb nu een Gforce2 mx in beide computers zitten en in vergelijking met mijn vorige kaarten (3dfx voodoo 1+2)is het beeld ECHT veel donkerder. Ik stel nu steeds mijn gamma in op 1.9 en dan is het wel te doen, zeer goed te doen zelfs. Maar ik vind dit nu niet direct de subtielste oplossing.
Dus wat ik weten wil is:
1- is dit normaal?
2- indien niet normaal, wat is er dan aan de hand?
3- is er een ietwat subtielere oplossing om het beeld een beetje normaal te houden zonder in de videokaart te klooien?
En ja ik heb de laatste drivers geprobeerd en de vorige en die daarvoor maar dat maakt niet uit.
(Ik weet niet of dit helpt maar hier zijn de specificaties van beide compen.
Comp 1= 600 duron, 128 mb intern, gforce2 mx, msi board.
comp 2= 233 pent, 128 mb intern, gforce2 mx, dfi board.)
Bij voorbaat
dank,
En nu de vraag: waarom zijn spelletjes in openGL (quake 1 en quake 2 vooral, ja ja die worden nog steeds gespeeld) zo ontzettend donker?
Met d3d heb ik nergens last van (unreal tournament bijv.).
Ik heb nu een Gforce2 mx in beide computers zitten en in vergelijking met mijn vorige kaarten (3dfx voodoo 1+2)is het beeld ECHT veel donkerder. Ik stel nu steeds mijn gamma in op 1.9 en dan is het wel te doen, zeer goed te doen zelfs. Maar ik vind dit nu niet direct de subtielste oplossing.
Dus wat ik weten wil is:
1- is dit normaal?
2- indien niet normaal, wat is er dan aan de hand?
3- is er een ietwat subtielere oplossing om het beeld een beetje normaal te houden zonder in de videokaart te klooien?
En ja ik heb de laatste drivers geprobeerd en de vorige en die daarvoor maar dat maakt niet uit.
(Ik weet niet of dit helpt maar hier zijn de specificaties van beide compen.
Comp 1= 600 duron, 128 mb intern, gforce2 mx, msi board.
comp 2= 233 pent, 128 mb intern, gforce2 mx, dfi board.)
Bij voorbaat
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...