Toon posts:

router.....

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallow ppl's

ik heb hiero een router alleen volgens een gozertjun moet het mac adres veranderd worden en ik denk niet dat dat kan bij sjello heb ze al gebeld maar dan moet er zon ker0l langs komen ofzow en jah daar heb ik weinig zin in...
weet iemand een andere oplossing?????

ty...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 16 januari 2002 15:18 schreef TuXx het volgende:
[..]
weet iemand een andere oplossing?????
[..]
Yep, Nederlands leren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb wel een vermoeden voor een oplossing, en wil zelfs wel overwegen er verder over na te denken, als de topicstarter a) min of meer nederlands typt b) hier en daar wat leestekens gebruikt ter verheldering van het een en ander.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nogmaals chello bellen, zeggen dat je andere NIC gebruikt en macadres opgeven van je router >:)

Hoeft niemand voor te komen, mits jij natuurlijk hebt gezegd dat het om een router gaat, want da mag net.

Verwijderd

Als je nu ook even vertelt wat voor router je hebt.
Dan kunnen de mensen die er verstand van hebben je verder helpen. Bij de meeste routers kan je gewoon een Mac nummer instellen...
(of RTFM van je Router)

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op woensdag 16 januari 2002 15:20 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Yep, Nederlands leren
Dit vind ik grappig!! >:) :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Damn toon een beetje aandacht. Je geeft nu de indruk dat je een erg nonchelante(?) houding hebt zo willen mensen je natuurlijk niet helpen.... Zorg ff dat je actief bezig bent met je probleem! |:( :r

Verwijderd

Nogmaals chello bellen, zeggen dat je andere NIC gebruikt en macadres opgeven van je router >:)

Hoeft niemand voor te komen, mits jij natuurlijk hebt gezegd dat het om een router gaat, want da mag net.
Omdat MAC adressen niet random worden gegenereerd, maar er logica inzit, kunnen ze volgens mij zo zien wat voor iets het is. Ik heb wel een database gezien waar je als je een MAC intypt het merk van de netwerkkaart terug kreeg. Zou me dus helemaal niet verbazen als die jongens zo zien dat het om een router gaat.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat weet ik ook wel, als je mijn posts doorspit geef ik dat zelf ook al aan in meerdere topics.
De gemiddelde chello helpdesker zal dit echter niet weten of kan het niks schelen.

Zo aktief ondervangen ze dat ook niet bij chello, maar de beste oplossing blijf het clonen van het macadres van je NIC.

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
ik heb er de dlink 701 achter zitten en gewoon een miepje bij chello gebeld met mijn mac adres is verander want ik heb een andere netwerkkaart ;-) en dlink maakt ook netwerkkaarten dus zelfs als dat gaan opzoeken kunnen ze nog denken dat het legaal is. trouwens ik belde op een donderdag en dat miepje zei dat ze het aan de TD ging doorgeven en vrijdag rond 13:00 ofzo was het geregeld.
enw erkt al ruim een jaar perfect moet ik zeggen

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 16 januari 2002 16:00 schreef JochemKnoops het volgende:
ik heb er de dlink 701 achter zitten en gewoon een miepje bij chello gebeld met mijn mac adres is verander want ik heb een andere netwerkkaart ;-) en dlink maakt ook netwerkkaarten dus zelfs als dat gaan opzoeken kunnen ze nog denken dat het legaal is.
Het gaat niet om merk, bij die nummering, maar een van de sequenties in die nummering geeft aan wat voor soort ethernet apparat het is bijv voor de makkelijkheid (niet correct)
BA50d = NIC
BA60a= router
Ba61a= switch

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
Op woensdag 16 januari 2002 16:08 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Het gaat niet om merk, bij die nummering, maar een van de sequenties in die nummering geeft aan wat voor soort ethernet apparat het is bijv voor de makkelijkheid (niet correct)
BA50d = NIC
BA60a= router
Ba61a= switch
Ik dacht van wel, mijn mac adres van mijn netwerkkaat (3com 3c900B is 00-01-02-9f-85-36 en ik had begrepen dat 00-01 3com voorstelde dus alle netwerk kaarten van 3com beginnen met 00-01 (oke ze zullen vast al wel zoveel dat ze misschien ook 00-02 ofzo hebben maar gaat ff om het principe natuurlijk), ik zal nog eens ff opzoeken waar ik dat vandaan heb.

Verwijderd

Als dit een linux-router is, dan mag je "man ifconfig" intikken.
Als dit een hardware router is dan staat hij in het verkeerde forum!

Verder wil ik topicstarter verzoeken, om normaal nederlands te gebruiken. Interpunctie is verder ook wel handig.

Om alle bovengenoemde redenen gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.