Henk Wijngaard beschikbaar voor 2e kamer.

Pagina: 1
Acties:

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 17:30
Zojuist op het journaal. Leefbaar Nederland heeft bekend gemaakt wie zich allemaal beschikbaar hebben gesteld om in de 2e kamer te gaan zitten voor LN. Genoemd werden Hans Kraay Sr. en Henk "met de vlam in de pijp" Wijngaard. Lijkt mij toch een reden om vooral niet op LN te stemmen.
Dat iemand Pim Fortuyn in de 2e kamer wil hebben kan ik nog begrijpen. Het feit dat hij professor was/is geeft toch aan dat hij wel enige intelligentie bezit (hoewel sommige mensen dit waarschijnlijk zullen bestrijden :) ). Ik kan me echter niet voorstellen dat mensen zitten te wachten op Henk Wijngaard als minister van defensie of iets dergelijks |:(
Aangezien in de opiniepeilingen LN op 16 zetels staat is Pim F. wel voorzien van een zetel, mijn steun heeft hij dus niet meer nodig, ik stem wel op iets anders en voorkom daarmee dat ik er medeverantwoordelijk voor ben dat idioten (anders dan Pim F.) in de kamer komen.
P.S. heb dit dus op het radio journaal gehoord, kan hier verder niets van vinden op leefbaarplaza.nl of op teletekst (kan dus zijn dat Henk Wijngaard op plaats 80 staat oid).

no animals were harmed during the production of this message

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-01 14:13

Padvinder

doet z'n best

Geniaal!

Nee, dat meen ik echt... LN wint stemmen op een superslimme manier. Ik zeg niet dat je het er mee eens moet zijn.

Kraay sr. en Henk W. zijn uitgerangeerde BNers. De wat oudere generatie in NL kent deze mensen echter nog wel. Dit is simpelweg een manier van herkenning voor Nederlanders.

Iemand die gaat stemmen en heeft niet heel veel verstand en interesse van/in de politiek. Dan ziet die persoon dus op alle lijsten vage namen van onbekende politici, behalve op de lijst van LN.

"Wat een boer niet kent, dat vreet ie niet" :Y)

edit:
Kraay... niet kraaikamp... oeps typo |:(

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-01 10:36
Ja straks met de vlam in de pijp achter Kabouter Pim aan. :(

Dit gaat lekker worden in Nederland wie neemt nu dat LN nog serieus of nog erger de hele kamer als er zulke mafketels inzitten.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Mooi, ik ga er vanuit dat mensen die twijfelden of ze wel of niet voor LN moesten stemmen nu inzien dat ze er niet op moeten stemmen.

Henk Wijngaard. |:(

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Padvinder
  • Laatst online: 23-01 14:13

Padvinder

doet z'n best

van NOS:

Hans Kraaij sr. kandidaat Leefbaar Nederland 16-01-2002

Voetbal-analyticus Hans Kraaij sr. en oud-minister Henk Westerterp zijn de opvallendste namen op de kandidatenlijst van van personen die na de verkiezingen voor Leefbaar Nederland in de Tweede Kamer willen. Dat heeft voorzitter Nagel van de nieuwe partij woensdag in Den Haag bekendgemaakt.

Op de lijst staan verder onder meer zanger Henk Wijgaard, voorzitter Wien van den Brink van de Nederlandse vakbond van varkenshouders, de Amsterdamse officier van Justitie Fred Teeven en onafhankelijk Eerste-Kamerlid Marten Bierman. Op de lijst staan in totaal 350 kandidaten.

Nagel maakte bekend dat de kandidaten voor de Leefbaar Nederland-lijst komende periode gesprekken zullen voeren met de besturen van hun eigen kiesdistrict. De negentien districten stellen vervolgens hun eigen lijst vast, maar de nummer een is overal Pim Fortuyn.

Oud-KVP Tjerk Westerterp was minister van Verkeer en Waterstaat in het Kabinet Den Uil.

• Caeruleus
Op woensdag 16 januari 2002 15:24 schreef jorisbol het volgende:
van NOS:
Op de lijst staan in totaal 350 kandidaten.
Dank voor het opzoeken... Dit kan 2 kanten op gaan. 350 kandidaten, waarvan 345 serieus of 350 kandidaten waarvan 5 serieus. (oud minister klinkt nog wel betrouwbaar)

Ik hou mijn hart vast ;)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

Bezulba

Formerly known as Eendje

in amerika heb je ook een acteur als president gekregen dus waarom niet hier? :)

niet dat ik het ermee eens ben... tis gewoon pure onzin... die mensen kunnen net 4 regels text onthouden.. en die moieten dan ons land gaan regeren :/

blup

Verwijderd

Gaat de politiek er op achteruit dan als Hans Kraay sr. en Henk Wijngaard erbij komen? We hebben nu Netelenbos |:(

• Caeruleus
Zit iets in.. Henk W. zal wel schappelijk zijn mbt. de max. snelheid e.d. >:)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 16 januari 2002 15:30 schreef Thats_me_Thats_right het volgende:
Gaat de politiek er op achteruit dan als Hans Kraay sr. en Henk Wijngaard erbij komen? We hebben nu Netelenbos |:(
Ik moet zeggen dat de andere kant van het verhaal is. Ik schat Netelenbos absoluut niet hoger in dan HEnk Wijngaard :{

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 15:34 schreef OProg het volgende:

Ik moet zeggen dat de andere kant van het verhaal is. Ik schat Netelenbos absoluut niet hoger in dan HEnk Wijngaard :{
Ik verwacht dan ook dat zodra ze een uitgerangeerde politica is, dat ze een album met carnavalshits uitbrengt.

Maar goed: ik krijg steeds meer het idee dat Pim Fortuyn het allemaal doet om de politiek belachelijk te maken.

Ze scoren daarmee -1 tegenover de politici, maar +2 op minder intelligente mensen die niet weten waarop ze moeten stemmen en het toch gaan doen.

Ik vergelijk het meestal met Emile Ratelband. Een eikel van een vent, maar hij weet wel wat mensen willen horen, en wat marketing is. Helaas zijn sommige mensen met die eigenschappen gevaarlijk.

Verwijderd

Ik had eerst ook nog wel goede hoop voor professor Pim, toen hij Moskowicz had gevraagd. Nu weet ik ook niet echt meer welke kant hij heen wil. Ik vraag me ook af of hij echt 16 zetels haalt, denk dat hij de 10 nog niet haalt.

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Dit is weer de zoveelste publiciteitsstunt van LN. Je kan zeggen wat je wil, de marketingmachine draait goed daar.... Nu de inhoud nog....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Op woensdag 16 januari 2002 15:29 schreef Werkeend het volgende:
in amerika heb je ook een acteur als president gekregen dus waarom niet hier? :)
Jij snapt het. Het zijn dit soort "onschuldige" ontwikkelingen die aangeven dat de amerikanisering van Nederland nog steeds door blijft gaan. Het gaat echter zo langzaam dat het de meeste mensen niet opvalt.

Ik vind het erg jammer dat LN zichzelf op deze manier bij veel mensen onpopulair maakt. Ze krijgen echt veel steun van de nederlanders (kijk naar de opiniepeilingen) maar op deze manier verspillen ze hun zetels....

• Caeruleus
Op woensdag 16 januari 2002 15:39 schreef Cheatah het volgende:
Ze scoren daarmee -1 tegenover de politici, maar +2 op minder intelligente mensen die niet weten waarop ze moeten stemmen en het toch gaan doen.
Quo politici heb je denk ik gelijk. Er is geen onderhandelen aan met die gasten (kan me er in ieder geval weinig bij voorstellen).
Dat van de minder intelligente mensen gaat denk ik ook wel op ;)
Ik vergelijk het meestal met Emile Ratelband. Een eikel van een vent, maar hij weet wel wat mensen willen horen, en wat marketing is. Helaas zijn sommige mensen met die eigenschappen gevaarlijk.
Hey ja, waar blijft Emile ik had verwacht dat hij wel vooraan zou staan bij dit soort feestjes.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

LN gaat wat doen aan de verloedering in Nederland door zulke stoethaspels in de tweede kamer te zetten?
:r :r :r
Resultaat: zelfs de tweede kamer verloedert!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Laat ik t op mijn eigen, ietwat cynische, wijze zeggen.

De politiek zit op dit soort kandidaten net zo te springen als een vis op een fiets.

Ten tijde van Henk (t goede doel) Westbroek in de Utrechtse politiek, kon ik een scheve wenkbrouw al moeilijk voorkomen. Maar met dit soort acties is het niet echt politiek drijven meer, maar gaat het meer op een klucht lijken.

Althans, dat is dan mijn mening.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56

Kettrick

Rantmeister!

Ook al zou je de hele casting van GTST in de kamer zetten, alles is beter dan die prutsers die er nu zitten.

Het is gewoon lachwekkend als je ziet hoe die mensen bezig zijn :(

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:01 schreef RoeLz het volgende:
Ook al zou je de hele casting van GTST in de kamer zetten, alles is beter dan die prutsers die er nu zitten.

Het is gewoon lachwekkend als je ziet hoe die mensen bezig zijn :(
soap/klucht, wat maakt t uit. Denken ze nu echt dat het vertrouwen dat nu in de regering heerst, op deze manier gelijk blijft of stijgt?

Een x aantal jaren had je 'het Capitool' op zondagochtend, waarin een aantal stoffige lui over politiek zaten te praten. Als we nu de acties doorvoeren, valt er ook weer wat te lachen op zondagochtend, als je net met een chagrijnige (al dan niet met kater) harses uit je nest komt rollen en de buis aanzet.

Dat ze t beter gaan doen (volgens welke definitie dan ook) kan ik niet zeggen. Saaier zal het imho niet worden.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

*huiver*
leefbaar nederland en ik gaan niet zo goed samen, en door deze stunt uit te halen daalt die hele club alleen maar verder in mijn achting.. jammer dat ik niet mag stemmen :|

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:07 schreef m-m het volgende:
*huiver*
leefbaar nederland en ik gaan niet zo goed samen, en door deze stunt uit te halen daalt die hele club alleen maar verder in mijn achting.. jammer dat ik niet mag stemmen :|
Als je wel mocht stemmen, maakte het je niet uit wat je stemde als het maar TEGEN was, zeker :) :P

• m-m
  • Niet online

m-m

Op woensdag 16 januari 2002 20:08 schreef Gregole het volgende:

[..]

Als je wel mocht stemmen, maakte het je niet uit wat je stemde als het maar TEGEN was, zeker :) :P
neu, dan was het pvda geweest, hoewel ik geen fan van melkert ben :)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:45 schreef m-m het volgende:

[..]

neu, dan was het pvda geweest, hoewel ik geen fan van melkert ben :)
Tja, dan kunnen we de paashaas ook wel aanmelden :P

Verwijderd

Ik mis vooral jongeren en had -ook gezien de reacties hier en elders op het web- vooral veel meer verwacht van de generatie 'aan-wie-de-toekomst-behoort'... :)

Ikzelf (52 jaar) zit ook in het bestuur van een politieke partij in Enschede (een partij die het leven écht beter leefbaar maakt ;) ) en zou graag mijn taak overdragen aan jonge enthousiaste nieuwelingen.

Ik vind eigenlijk dat ik op mijn leeftijd op moet stappen en plaats moet maken voor een jongere generatie die het roer zal moeten overnemen zodat ik van mijn welverdiende (?) rust kan gaan genieten... :Z .

Waarom willen er zo weinig jongeren deel uitmaken van de politiek :? ?

Je hoeft niet over veel capaciteiten te beschikken om in de Tweede Kamer zitting
te 'mogen' nemen (zie de lijst LN ;) ).
Je salaris is uitstekend evenals de 'emolumenten' (zoek dat woord maar op... ;) ),
dus wat let je :? .
Het enige dat je nodig hebt is een goede spreekvaardigheid en een 'overtuiging';
nou dat laatste kun je jezelf vanavond nog 'aankweken'... ;)

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Puur om wat tegengas te geven wil ik ook even wat positieve kanten belichten: Ze hebben heel veel jonge mensen op hun lijst staan, die omhoog zijn gekomen in de locale politiek. Dat lijkt me niet verkeerd, dat mensen zich eerst moeten bewijzen enzo... Daar ontbreekt het bij andere partijen nogal eens aan, met als resultaat mensen als Netelenbos.

Das soort BN'ers, ach, laten we afwachten, best grote kans dat ze de lijst gaan duwen...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 22:03 schreef Diadem het volgende:
Das soort BN'ers, ach, laten we afwachten, best grote kans dat ze de lijst gaan duwen...
Dat maakt het er niet minder pathetisch om. Ongelooflijk, is dan geen enkel dal te diep voor Leefbaar Nederland? Iedere stem voor LN is een argument tegen de democratie. |:(

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Het zijn wel mensen die de stemmers kennen, en daarom ook vertrouwen. Met deze BN'ers weet je beter waar je aan toe bent dan wanneer een nieuw iemand komt met allemaal mooie praatjes, dan is het nog maar afwachten of hij die waar kan maken.

Ik heb het bericht trouwens ook op het nieuws gezien, en dit waren eigenlijk niet de favorieten van Pimmetje. Hij had liever mensen als Catherine Keijl :? maar die heeft na lang nadenken toch nee gezegd.

• m-m
  • Niet online

m-m

Op woensdag 16 januari 2002 21:39 schreef koekoeksjong het volgende:
ik denk dat veel jongeren (ikzelf ook) niet echt geintreseerd zijn in de lokale politiek, en dat je in de nationale weinig kans krijgt ook maar iets te doen, de oude garde houdt daar de boel nog wel bezet, daar kom je niet tussen. De belangrijkste motivatie om in de politiek te gaan lijkt mij een verschil willen maken, en da's dus vrij lastig voor jongeren. Borst bijvoorbeeld had naar mijn mening al lang met pensioen moeten zijn, die is gewoon helemaal op.

[/mening en vermoeden]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Puur om wat tegengas te geven wil ik ook even wat positieve kanten belichten: Ze hebben heel veel jonge mensen op hun lijst staan, die omhoog zijn gekomen in de locale politiek. Dat lijkt me niet verkeerd, dat mensen zich eerst moeten bewijzen enzo... Daar ontbreekt het bij andere partijen nogal eens aan, met als resultaat mensen als Netelenbos.
Good point, maar ik wordt ook enigszins moe van dat eenzijdig geplas op Netelenbos, ik ben geen fan van haar beleid, maar mijn vertrouwen in de politiek wordt eerder geschaad door oa Minister Korthals die voor de zoveelste keer onder vuur ligt (nu weer met het doorlaten van drugskoeriers) en die dus OOK gewoon mag blijven zitten, waarom hoor ik daar nooit iemand over?
Verder is verjonging toe te juichen, maar alleen als het enig niveau heeft en daar heb ik zo mijn twijfels over.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Ja kijk is naturlijk een slimme zet van fortuyn. Die wijngaard weet van vrachtwagens besturen getuige zijn hit " met de vlam in de pijp ".

Dus als Pim wat buitenlanders wil kicken kantie altijd henk op pad sturen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Hoeveel allochtonen staan er op zijn lijst?
Dit is trouwens een serieuze vraag en geen flame, want PPP (Pseudo-Prof-Pim) kennende neemt hij er zeker een paar om aan te geven dat hij geen rascist is.....

't Blijft een vreemde vogel overigens, maar hij heeft wel wat dat "het volk" trekt. Henk Wijngaard staat naar alle schaarwijnlijkheid ergens op een onverkiesbare plaats zodattie alleen maar voor de marketing gebruikt wordt.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 05:26 schreef hufkes

't Blijft een vreemde vogel overigens, maar hij heeft wel wat dat "het volk" trekt.
In de middeleeuwen noemden ze dat volgens mij een nar, alleen is t deze keer een hele slimme.

• Caeruleus
Op donderdag 17 januari 2002 05:26 schreef hufkes het volgende:
Dit is trouwens een serieuze vraag en geen flame, want PPP (Pseudo-Prof-Pim) kennende neemt hij er zeker een paar om aan te geven dat hij geen rascist is.....
Ik weet niet of deze persoon op de lijst staat maar Cengiz Alkiliç is lid van de programmacommissie. Klinkt niet echt autochtoon :)

Verwijderd

Het is een leefbaar partij, dus zal er vast wel een allochtoon op de lijst staan. Het is geen CP Ž86. (maar ook weer geen groen links)
Ik denk dat de kiezers van LN mensen zijn die de rest gewoon zat zijn.
Groen Links > Singh Varma
PvdA > Rik v.d. Ploeg, Netelenbos
DŽ66 > Borst
VVD > Korthals
CDA > bestaan die nog???
SP > die bleren maar wat en zijn overal tegen
CU > vaste kiezers (valt dus niets over te zeggen)

Dus dan heb je nu de verse LN die alles gaat oplossen, zeggen ze dan.

Verwijderd

Als ik me even aan een voorspelling mag wagen:

LN behaalt een grote overwinning bij de volgende verkiezingen, begint vervolgens onderling te kibbelen en is over vier jaar volledig weggevaagd

Dergelijke nihilistische weg-met-de-zittende-macht partijen hebben te weinig traditie om ook zonder speciale boodschap samenhangend te blijven

Wat niet wil zeggen dat wat schoktherapie niet gezond kan zijn voor de ingedutte politici op het plakkerige pluche van de tweede kamer

• Freak187
  • Laatst online: 16:44

Freak187

geen

LN speelt het zeer slim. Het grootste deel van Nederland heeft geen enkel idee wat de stantpunten zijn van een partij.
Ze kijken bij toeval een propaganda spotje van een bepaalde partij en als dat hun lig dan stemmen ze erop.

LN heeft als voordeel, dat zij duidelijk zeggen waar het op staat en wat de mensen willen horen.
Die willen niet al dat buitenlandse gedoe met Arafat en alles horen die zijn gewoon geinterresseerd in de binnenlandse politiek. En met van die bekende Nederlanders als gezicht van de partij heeft iedereen een prettig gevoel hierbij.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Die willen niet al dat buitenlandse gedoe met Arafat en alles horen die zijn gewoon geinterresseerd in de binnenlandse politiek
LN is wel degelijk geïnteresseerd in buitenlandse politiek, maar idd zeker niet in Arafat. Het is waarschijnlijk de meest pro-Israelische partij in Europa. Nederland wordt met LN aan de macht zionistischer dan de VS
Nog een reden om niet op ze te stemmen lijkt me

• Freak187
  • Laatst online: 16:44

Freak187

geen

Ik bedoel dat ze wel standpunten hebben met betrekking tot de buitenlandse politiek, alleen de mensen willen dat niet horen. Zij vinden het allemaal wel best als het maar niet hier gebeurt. LN maakt nu reclame met binnenlandse problemen die het volk raken.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

meen me een reaktie in een interview te herinneren van P.F. waarin hij aangaf dat het aantal allochtonen en vrouwen niet relevant was op de lijst.
Het aantal vrouwen wat geinteresseerd was in politiek bedrijven was marginaal en het aantal vrouwen wat de resterende partijen bijeen gesprokkeld hadden waren excuusjes???

Ben het deels eens met moderator die zegt.. geef ze een kans, en laat ze maar eens een keer bewijzen dat ze iets toe te voegen hebben aan hedendaagse versuffende politiek (vrij vertaald!).
Alleen zo jammer dat we er dan 4 jaar "plezier" van hebben voor we in de herkansing kunnen :+

Verwijderd

Nu nog wachten op D'ancona.
Lachwekkend.

Ik weet nog wel een paar kandidaten:

Marc Klein Essink,
Robert ten Brink
en Erik Hulsebosch.

Wordt een lekker komisch geheel... Tijd om te emigreren.

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
Ook wel grappig om te weten is dat Pim F een corrupte burgemeester heeft opgenomen. Deze was ontslagen in Valkenswaard omdat hij misbruik maakte van macht, mensen voor trok enz.

Pim had ook Katheriene Keil enzo gevraagt, gelukkig hoeven we deze straks niet terug te zien :)

Vraag me af of ie Janmaat ook een 2e kans heeft gegeven :)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 15:23 schreef Wceend het volgende:
Dit gaat lekker worden in Nederland wie neemt nu dat LN nog serieus of nog erger de hele kamer als er zulke mafketels inzitten.
Of er nou bekende mafketels of onbekende in zitten dat maakt weining uit :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er stond vandaag in de krant dat Henk 'vlam in de pijp' Wijngaard van niets weet, dat 'ie ergens op de LN een formulier had ingevuld en per ongeluk zich kandidaat stelde |:(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Als iemand kan "zingen" betekend het toch niet dat ie gelijk niks van politiek kan (of hoe je dat ook normaal moet zeggen)

[edit] beetje onzin wat ik net schreef...misschien nu nog steeds, maarja jammer dan

Ik heb het idee dat een heleboel mensen geen idee hebben wat de standpunten van LN zijn, maar dat ze die gewoon raden, en het dan gaan afkraken, ze worden op van alles afgekraakt wat niet belangrijk is, het gaat toch om het beleid wat ze willen dat er gevoer word? ofzoiets

[edit]

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

http://www.leefbaar-nederland.nl/html/programma2002.html

Klinkt toch wel aardig als ik dit zo lees en verglijk met

http://www.cda.nl/articles/2093.html.html

waarin ik na 2 paginias al de weg kwijtwas :)

Verwijderd

Als iemand kan "zingen" betekend het toch niet dat ie gelijk niks van politiek kan (of hoe je dat ook normaal moet zeggen)
klopt, het zingen van die vent zegt helemaal niets over zijn politieke vaardigheden. Maar dat is nu juist het probleem: Hij wordt niet gekozen omdat hij zeer goed is in het nemen van politieke besluiten, hij wordt gekozen OMDAT hij goed kan zingen, en daardoor bekend is bij een groot publiek. Dit zegt weer iets over het IQ van mensen die op hem stemmen. Ik ben het volledig eens met LD, een stem op LN is een stem tegen de democratie: Niet omdat LN zo ondemocratisch is, maar omdat dit soort praktijken erop wijzen dat de democratie zelf een nogal vreemd systeem is (zacht uitgedrukt)
Ik heb het idee dat een heleboel mensen geen idee hebben wat de standpunten van LN zijn, maar dat ze die gewoon raden, en het dan gaan afkraken, ze worden op van alles afgekraakt wat niet belangrijk is, het gaat toch om het beleid wat ze willen dat er gevoer word? ofzoiets
Je snapt het probleem niet: NIEMAND weet wat LN wil. Het partijprogramma helpt je in ieder geval geen steek verder...Het staat vol met populaire kreten waar niemand zich een buil aan kan vallen en dingen die goed in de smaak vallen bij de gemiddelde nederlander, maar echte problemen komen niet ter sprake. Bovendien ontbreken concrete maatregelen. Het lijkt meer op een populair geschreven essay (zoals Pimmetje ze voor de krant schrijft) dan op een basis voor een regeeraccoord (wat een partijprogramma moet zijn)

Als we naar de meningen van sommige kopstukken kijken, komen we niet veel verder. Pimmetjes meningen zijn bekend, al is het de vraag of de dingen die hij zo gemakkelijk roept in zijn populaire boekjes, ook de toets van de tweede kamer kunnen doorstaan: Ik weet wel zeker van niet.

De ideeen van mensen als Jan Nagel en Henk Westbroek passen echter beter binnen PVDA dan VVD, en zijn vaak tegengesteld aan die van Pimmetje.

Met andere woorden, weinig mensen zullen stemmen op LN omdat ze dat gedachtegoed zo geweldig vinden: De weinigen die zich uberhaupt verdiepen in het gedachtegoed van een partij zullen er niet uitkomen waar de partij nu werkelijk voor staat, en daarmee afgeschrikt zijn. Een minderheid zal op LN stemmen omdat ze Pimmetje zo geweldig vinden, een minderheid omdat ze het oneens zijn met de huidige politiek en in de illusie verkeren dat die zal schrikken van LN en daardoor hun werk zullen verbeteren, en, naar ik vrees, een meerderheid omdat ze niets van politiek weten en dus alleen op de lijst van LN wat namen herkennen, van zangers en voetbalcommentatoren en dergelijke.

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
Henk Weingaard kan ook niet zingen hoor :p
Pagina: 1