[netware 5] Tree not found

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van een Axis Storpoint (CD-server) krijg ik de melding 'Tree not found'.

Dit heeft waarsch. te maken met het feit dat we IP-only draaien. Netware is een schone installatie waarbij via inetcfg de settings zijn gemaakt. SLP is geladen.

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Is het ook mogelijk een tree te benaderen op IP?

of bv. iets van <serverIP>\\<treename>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe oud die cd-tower is, maar misschien moet je daar dus een update voor zien te vinden die compatible is met Native-IP Netware.

Onze cd-tower hebben we eruit gedaan, want die kon alleen maar via IPX, net als wat ouwe jetdirectkaarten van HP. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens de documentatie kan ie pure-ip..

als ik het goed begrijp moet ik via de SLP-snapin van nwadmin e.e.a. kunnen regelen maar kan die snapin (nog) niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt proberen om vanaf dat cdding gewoon het ip adres van de server in te kloppen. Tevens zeg je dat SLP geladen is, maar heb je ook een SLP Directory Agent draaien ??? In principe is dit geen vereiste om SLP te laten functioneren, maar misschien heeft dat cdding een DA nodig op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:00

DJ

Hallo.

Wij hebben twee van die CD towers. Dit zijn oudere modellen die hooguit Novell Netware 4.10 kunnen emuleren. Je zult dus IPX moeten gaan starten op 1 van je Novell Netware servers. Als je Pure IP wilt draaien, en je hebt Windows Clients, dan zul je wel een Workgroup hebben. Dan kun je die CD-tower in die workgroup hangen. Wij hebben de CD-towers in zowel de NDS hangen (in een Netware 4.11 + 5.0 omgeving met IP en IPX)als in de Windows Workgroup.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar heb je ook een SLP Directory Agent draaien ??? In principe is dit geen vereiste om SLP te laten functioneren
jup heb inmiddels ook die SLP DA draaien.. nu moet ik alleen nog weten wat ik moet invullen bij die 'scope list'

(bv. netware monitor --> server parameters --> Service Location Protocol)

DJ --> volgens Axis kan dit ding ook pure IP.. ben (nog) niet van plan IPX weer te gaan laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb axis maar even gebeld en nu blijkt dat - in tegenstelling van wat er op de website gemeld wordt - dit apparaat geen pure-IP ondersteund, hooguit IPX/SPX over TCP/IP.

Nou ja, 't is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 18:38
We hebben hier ook net zo'n ding nieuw en we draaien hier ook met Netwarez 5 :) Gaf hier ook problemen met installatie.

Heb je de firmware al geupgrade? Bij axis op de website kun je een nieuwe halen ( nieuwste versie is geloof 5.33)

Toen ik dat gedaan had heb ik een clean install gedaan (Axis server terugzetten naar defaults dmv dat knopje op de netwerkinterface...) Nou doet ie het redelijk goed ;) Zet wel IPX aan. Toen ik dat hier uitgeschakeld had gaf ie ook veeeel problemen ( geen timesync enzo...)

suc6!

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ie met IPX/SPX werkt dat wist ik al, ik hoopte dat hij het met pure IP ook zou doen, niet dus.

iig. bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Je zou ook de compatability mode kunnen draaien.
Kweet niet of dit is wat je wil maar het zou wel weer moeten werken.

Gewoon SCMD (geloof ik) draaien.

De clients op de workstation kun je eventueel ook met deze modus installen indien nodig.

Suc6

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Pagina: 1