aahh durka durka durka
Daardoor kij ik toch een antal prestatie verminderingen.
verder kom ik er nog niet uit
aahh durka durka durka
Verwijderd
(sorry hoor, maar als ik het al zou snappen, dan gaat het hier toch om een design"fout"?)
Verwijderd
dit komt door de southbridge je moet dan je bios flashen
en dan in de bios southbridge op 1010xc zetten dan moet het opgelost zijn dit probleem had ik ook
lukt het nog niet
dan is dit misschien nog een oplossing
laat je southbrigde dan verwijzen naar een ander geheugen plaats maar niet meteen naar je fysieke geheugen maar laat hem naar een virtueel adres verwijzen
Heb ik gedaan, maar nu krijgt ik dus in mn virtuele geheugen map een rare check the routing to birgdê 434xcf001Op woensdag 16 januari 2002 14:45 schreef EviLED het volgende:
is een bekend probleem met kingston geheugen die waarde die jij opgaf is een bekend foutadressering
dit komt door de southbridge je moet dan je bios flashen
en dan in de bios southbridge op 1010xc zetten dan moet het opgelost zijn dit probleem had ik ook
lukt het nog niet
dan is dit misschien nog een oplossing
laat je southbrigde dan verwijzen naar een ander geheugen plaats maar niet meteen naar je fysieke geheugen maar laat hem naar een virtueel adres verwijzen
dit komt waarschijnlijk omdat het sdr geheugen is, met ddr of RIMM gaat dit over.
aahh durka durka durka
Verwijderd
laat anders je FSB ietje lager draaien dan komt het frequentie van je geheugen ook lager te liggen waardoor er minder fouten worden gemaakt/weggezet
mocht het nog niet helpen
laat je northbridge ook eens naar een virtueel adres verwijzen , of laat ze allebei naar eenzelfde adres verwijzen misschien zit er een CBE fout in je geheugen
(is kingston eigens)
Jah zt ook al over die CBE fout te denkenOp woensdag 16 januari 2002 14:55 schreef EviLED het volgende:
en je heb het naar een virtueel adres laten verwijzen ik heb het naar adres 899xcq007 laten verwijzen moet een hoog getal zijn (ja komt bij sdram heeeel veel voor)
laat anders je FSB ietje lager draaien dan komt het frequentie van je geheugen ook lager te liggen waardoor er minder fouten worden gemaakt/weggezet
mocht het nog niet helpen
laat je northbridge ook eens naar een virtueel adres verwijzen , of laat ze allebei naar eenzelfde adres verwijzen misschien zit er een CBE fout in je geheugen
(is kingston eigens)
Door die virtualcirquting action van e north-south conection zou de EDI-freuquency kunne dalen
aahh durka durka durka
Verwijderd
bij mij kwam er meteen een melding van
liet hem naar een virueel adres verwijzen en HOPPA opgelost
je kan oo kde link HARD maken eerst verwijderen door flash ofziets en dan zelf KEIHARD aanmaken
blijftie staan en de briges zowel north al south werken weer optimaal
en heb nu gewoon een WINST van 20% meeste mensen weten dit niet daarom kan ik nu hogere FSB dan gemiddeld draaien
Ja indeed ik hd hem op software modus gezet.Op woensdag 16 januari 2002 15:02 schreef EviLED het volgende:
Zeker had een daling van dik 30% alleen door zo kleine CBE fout maar heb jij CBE check in je bios aan?
bij mij kwam er meteen een melding van
liet hem naar een virueel adres verwijzen en HOPPA opgelost
je kan oo kde link HARD maken eerst verwijderen door flash ofziets en dan zelf KEIHARD aanmaken
blijftie staan en de briges zowel north al south werken weer optimaal
en heb nu gewoon een WINST van 20% meeste mensen weten dit niet daarom kan ik nu hogere FSB dan gemiddeld draaien
Nu vi south-programming device setting kont ik die ILL performanc behoorlijk doorvoeren en direct doorsturen en aan laten spreken via dit adres 3434Fcx003
Kijk die perfomance winst bij Quake3 eens
Dikke 22%
Ik spring het dak van het plafon zo blij bennik
aahh durka durka durka
Verwijderd
maar heb jij aan die LLC zitten klote?
hey dat ga ik ook maar een doen zit wat in ja
kan ik misschien wel 30% snelheidswinst trekken in Q3
welke adressering heb jij je LLC gezet?
virtueel of hardware?
Ne joh niet de LLC maar de ILCmeet meer resultaat dan.Op woensdag 16 januari 2002 15:10 schreef EviLED het volgende:
ken het begrijpen had ik dus ook
maar heb jij aan die LLC zitten klote?
hey dat ga ik ook maar een doen zit wat in ja
kan ik misschien wel 30% snelheidswinst trekken in Q3
welke adressering heb jij je LLC gezet?
virtueel of hardware?
Je kan hem ook bv 3x doorhalen en 1x terugtrekken.
meet goede resultaten vergeleken bij inzetten
aahh durka durka durka
Verwijderd
oooh de ILC daar blijf ik nog maar even vanaf want die draait instabiel met mijn DDR
I second that- klinkt als iets van mem en southbridgeincompatibiliteit, maar de mem bus zit aan de northbridge, dus vind ik het maar raar...Op woensdag 16 januari 2002 16:45 schreef The_wave het volgende:
Over wat zijn jullie eigelijk bezigsnap er de balle van
Leg uit
Oslik blyat! Oslik!
Zit er aan te denken de southbridge direct door te vallen en 1/5 keer terug te trekken.
Dan hen ik grote kans dat CBE niet meer conflikteerd met de ILL via de southbridge.
Dus dan zou de northbrigde direct kunnen communiceren via de MB chipset.
of zit ik er nu helemaal naast
aahh durka durka durka
Maar ik denk dan dat het DDR nit optimaal meer met ne northbridg communiceerd.
De snelheids winst daartegen zou wel anzienlijk moeten zijn.
Ik zal ook eens kijken als ik de timming setting verander of dat ook veel uitmaakt. Ik verwacht dan wel een stbielere terughaal input rate.
aahh durka durka durka
Verwijderd
heb je denk ik wel klein beetje snelheidswinst
Ik heb gister al 1 gig DDR erin geplant, maar daar light het dus niet aan. Dezelfde problemen via de CBE.
Alleen de ILLC verliep dit keer wel beter dan de vorige
Ik heb ze nu parallel doorgelinkt, en waat je wat floef vonk ering. Weg DDR'tje van 512mb
Ik heb ze toen virtueel verwezen met een nieuwe DRR en dat ging al stukke beter.
aahh durka durka durka
Verwijderd
Klopt werkt is wel beter denk toch wel dat ik hem naar een vaste geheugenadres laat wijzenOp donderdag 17 januari 2002 11:05 schreef DJ Chicken het volgende:
Als je de north en de southbridge gelijk zet aan geheugen adressering 2321c00fx0 dan werk het wel kwan ik net achter.
of zal ik hem steeds laten switchen tussen de geheugen modules?
Ja heb net Kingston al gemaild over dat CBE probleem zou me benieuwen wat ik hieover terug krijg want wordt ziek van die CBE errors Ja ik heb mn ILLC al doorgelinkt naar northbridge verloopt soepeltjesOp donderdag 17 januari 2002 11:05 schreef DJ Chicken het volgende:
Ik heb gister al 1 gig DDR erin geplant, maar daar light het dus niet aan. Dezelfde problemen via de CBE.
Alleen de ILLC verliep dit keer wel beter dan de vorige
Heb kingston ook ff gemaild, krijgen we misschien eerder een reactie als we alle twee mailen.
Volgens mij duurd het wel ff voordat we een reactie krijgen want dit is niet een van de simpelste problemen.
Hee haal als de DONDER die ILLC van de doorgelinkte northbridge af, blaas je met de tijd zo je DDR aan gort.
Haddik ook bijna.
Je kan hem dan beter 3x terugschakkelen en 1-1/2 voor zetten!!!
aahh durka durka durka
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
aahh durka durka durka
Verwijderd
Ja zal me benieuwen of ze het bij kingston snappen werken vast allemaal LAMPIEs ja is pittig probleempje die CBE errorsOp donderdag 17 januari 2002 11:29 schreef DJ Chicken het volgende:
Als jum laat switches gaat de performanche wel ietsjes naar beneden natuurlijk. Maar het is wel wat stabieler. Zeker als er iets mis gaat binnen een geheugen adressering.
Heb kingston ook ff gemaild, krijgen we misschien eerder een reactie als we alle twee mailen.
Volgens mij duurd het wel ff voordat we een reactie krijgen want dit is niet een van de simpelste problemen.
Hee haal als de DONDER die ILLC van de doorgelinkte northbridge af, blaas je met de tijd zo je DDR aan gort.
Haddik ook bijna.
Je kan hem dan beter 3x terugschakkelen en 1-1/2 voor zetten!!!
Ja klopt die DDR werden flink heet hoop niet dat ze doorgefikt zijn denk het niet werkt nog dus zal wel OK zijn
Ik heb die ILLC 2x op hetzelfde adres laten wijzen naar het virtuele adres 2941xc001 waar heb jij hem naar verwezen want ik vind dit wel sneller werken
ja laten switchen is trager maar zeker stabieler had gister al 2 hangers in linux maar dat komt door die geheugenadressering die naar je MB chipset verwijst ik ga die link eens verwijderen handmatig en laat de bois het niet detecteren en maak de link handmatig aan naar mn fysieke DDR geheugen
BTW wat zou er gebeuren als je hard doorlinkt van je DDR naar de virtuele geheugen ?
Dit probleem sturen ze vast door naar de advanced technical services van kingston. Kannie anders das de enige plek waar ze e CBE errors kunnen reigistreren en verwijderen.Op donderdag 17 januari 2002 11:49 schreef EviLED het volgende:
[..]
Ja zal me benieuwen of ze het bij kingston snappen werken vast allemaal LAMPIEs ja is pittig probleempje die CBE errors
Ja klopt die DDR werden flink heet hoop niet dat ze doorgefikt zijn denk het niet werkt nog dus zal wel OK zijn
Ik heb die ILLC 2x op hetzelfde adres laten wijzen naar het virtuele adres 2941xc001 waar heb jij hem naar verwezen want ik vind dit wel sneller werken
ja laten switchen is trager maar zeker stabieler had gister al 2 hangers in linux maar dat komt door die geheugenadressering die naar je MB chipset verwijst ik ga die link eens verwijderen handmatig en laat de bois het niet detecteren en maak de link handmatig aan naar mn fysieke DDR geheugen
BTW wat zou er gebeuren als je hard doorlinkt van je DDR naar de virtuele geheugen ?
Ja duh dat het heet word, naar de doorgelinkte northbridge!
Het kan wel maar verlagen naar doorvoering 1-1/2 en trug schakelen dan he.
Adres 2941xc001 kan je beter niet gebruiken voor ILC 2x doorschakeling, dan krijg je weer problemen met je fysieke doorwijzigingen.
Dat hard doorlinken ga ik ff proberen ik weet ook nog niet wat er gaat gebeuren via de MB chipset.
Naar het virtuele geheugenpart moet het wel lukken ja
aahh durka durka durka
Sorry????Op donderdag 17 januari 2002 13:30 schreef BrZ het volgende:
Enne, vinden jullie het nou echt leuk om zulke bullshit hier neer te zetten
Bullshit ???
Wij hebben hier gewoon en serieus probleem geval en het is interresant. Sommige hebben hier misschien ook iets aan.
Als je niet weet waar we het over hebben kan je het ook GEWOON vragen hoor.
Als je het niet interreseert reageer dan gewoon NIET.
snappie!!
aahh durka durka durka
Verwijderd
Bullshit? jij bent zeker zo een lampie met zo een Super NintendoOp donderdag 17 januari 2002 13:30 schreef BrZ het volgende:
Enne, vinden jullie het nou echt leuk om zulke bullshit hier neer te zetten
Get a life man als je het niet snapt ga ergens anders vervelen
Op donderdag 17 januari 2002 13:40 schreef DJ Chicken het volgende:
[..]
Sorry????
Bullshit ???
Wij hebben hier gewoon en serieus probleem geval en het is interresant. Sommige hebben hier misschien ook iets aan.
Als je niet weet waar we het over hebben kan je het ook GEWOON vragen hoor.
Als je het niet interreseert reageer dan gewoon NIET.
snappie!!
Op donderdag 17 januari 2002 13:44 schreef EviLED het volgende:
[..]
Bullshit? jij bent zeker zo een lampie met zo een Super Nintendo
Get a life man als je het niet snapt ga ergens anders vervelen
* BrZ gaat ff actie ondernemen om deze onzin te eindigen...
Verwijderd
You are soooooOp donderdag 17 januari 2002 13:53 schreef BrZ het volgende:
[..]
[..]
* BrZ gaat ff actie ondernemen om deze onzin te eindigen...
*zucht* moet ik ook nog bewijzen dat het onzin is?Op donderdag 17 januari 2002 13:56 schreef EviLED het volgende:
[..]
You are sooooo
OK, komtie... laten we beginnen bij de geheugen adresseringen... ALLE adressen die jullie hebben gegeven zijn namelijk fout... Een geheugen adres bestaat namelijk uit 8 hexadecimale waardes. Dit houd in dat er GEEN "x" in kan staan zoals jullie zeggen (en kom niet aanzetten met x als variabele, dan slaan jullie post helemaal nergens op
Daarnaast komt nog eens dat een apparaat eigenlijk nooit 1 geheugen adres aanspreekt (aan 1 byte heb je niet zo veel...) maar een bepaalt bereik, vaak van xxxx0000 tot xxxxFFFF, waarbij x hier uiteraard wel een variabele is...
Zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar daar heb ik helemaal geen zin in
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
![]()