Toon posts:

FTP via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een router te kopen en hier mijn computers op aan te sluiten.
Ik heb een aantal kandidaten:
- Netgear RT314/RP314
- Edimax BR6004
- Linksys BEFSR41
- D-link 704
- Draytek Vigor 2200
- SMC Barricade 7008BR

Tot dusverre geen probleem, hieruit kan ik nog wel een keuze maken, maar ivm Chello moet de router Mac-spoofing zijn (zijn de meeste). Daarnaast heb ik gehoord dat ftp-en vaak niet of erg moeilijk gaat met een router, heeft iemand hier moeilijkheden bij? Ftp is een noodzaak voor mij.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

FTP-en gaat prima met elke router.
Zolang je maar een bepaald aantal poorten kan "openzetten" op je router kan je FTP-en.
Vaak komt het erop neer dat je een reeks poorten moet openen om zowel passive als active transfers toe te staan (waarbij passive meestal de problemen oplevert.)
Doen dus!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

de enige die ik ken (heb ik niet zelf) is de d link 704

standaard kan je ongeveer 20 porten forwarden (1 op 1).
en is in staat (volgens mij) om je ftp port te veranderen naar een andere port extern.

grappig dingetje verder... kan niet al te veel maar genoeg voor de meeste thuisgebruikers. (geschikt voor chello)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Vigor 2200E gaat perfect overweg met FTP ook passive.
De server moet wel instaat zijn om het 'router' IP adres van te retourneren. Serv-U doet dit als een zonnetje.
Heb 't zelf lopen en er geen omkijken naar.

Spoofing, DHCP, auto-DYNDNS update, firewall, eigen VPN-server :9), IPsec, Web-config etc.etc. Het zit er allemaal in. Ook de support-desk (Nederlandse gasten), is snel en weet (al) gauw waar je 't over hebt.

Verder advies is, kijk wat veel & populair is, scheelt een hoop gezoek en frustraties.

P.s. heb geen aandelen noch belangen by Draytek, het geld en het belang zit in het PC netwerk :)

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik wil mijn Netgear FR314 router kwijt, dus laat maar wat van je horen. Wat jij wilt kunnen alle routers die je noemt, moet je alleen in sommige gevallen even bellen met de helpdesk dat je een nieuwe netwerk kaart hebt, met dus ook een nieuw mac-address, that's it.

Linkje naar aanbod