[EL] Gasontladings-buisje kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is dit gasontladings-buisje naar de knoppen of niet?:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/osiris/buisje.jpg

En hoe sluit ik dit ding anyway aan dan??? Zit geen + of - op. Zijn drie draadjes :?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Ziet er niet al te fris uit... zal wel kaduuk zijn.

mijn theorie over gasontladingslampen is niet zo goed, maar zo uit m'n hoofd zet je op twee van de draadjes gelijkspanning (constant), en vervolgens op de 3e een 'hoog'spanningspuls.

• Osiris
  • Niet online
Tja, ik heb dus ook de ballen verstand van die dingen, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je eigenlijk 2x2 aansluitingen. Beide paren zien er verder hetzelfde uit.
Maar toch zijn er maar drie aangesloten...

Hij komt trouwens uit een gezichtsbruiner met dit schema:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/osiris/schema.gif

Zie ook [EL] Weerstand gewoon gebruiken met wisselspanning.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03

PCR

Op woensdag 16 januari 2002 14:35 schreef Osiris_NL het volgende:
Is dit gasontladings-buisje naar de knoppen of niet?:

[afbeelding]

En hoe sluit ik dit ding anyway aan dan??? Zit geen + of - op. Zijn drie draadjes :?
Dat zilveren laagje rechtsonder is in het rond gaan schieten (door de warmte denk ik) en daardoor zitten er allemaal spetters aan de binnenkant. Maar of die daardoor aan z'n einde is vraag ik me af.... :)

Verwijderd

Ger-Jan moet je mee naar delta gaan die kunnen dat met veel meer zekerheid zeggen

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 16:39 schreef jurian het volgende:
Ger-Jan moet je mee naar delta gaan die kunnen dat met veel meer zekerheid zeggen
Dacht je dat??? Die lui zijn dom en oplichters :(

Verwijderd

Dit ding komt uit een gezichtsbruiner en jij wil hem in je kast gaan bouwen ??? :? .. zou het niet een beetje warm worden in je kast denk je |:( ..

Verwijderd

ja je moet Ger-Jan alias Osiris-nl niet al te serieus nemen zijn xp 1800+ is al 60 graad dus hij wil m nu een beetje huid kanker bezorgen ofzo heeft trouwens de verwarming naast zn comp loeiend aanstaan en vind het vreemd dat zn comp af en toe echt gewoon klap reboot. Weet overigens ook geen donder van vuurwerk >:) }) . Dus om kort te gaan hij houd wel van hitte en cared niet about de onderdelen of omgeving of resultaten.

Verwijderd

die dingen werken op hoogspanning maar moeten meestal eerst voorverwarm worden voordat ze ontstoken kunne worden
de kans dat je hem aand e gang krijgt is vrij klein om dat je een hoogspanning moet hebben met een paar mA
dus niet zomaar een hoogspannings voeding uit een monitor ofzo een neon transformator zou meschien wel werken

• Osiris
  • Niet online
[quote]
Op woensdag 16 januari 2002 16:51 schreef jurian het volgende:
ja je moet Osiris-nl niet al te serieus nemen zijn xp 1800+ is al 60 graad dus hij wil m nu een beetje huid kanker bezorgen ofzo heeft trouwens de verwarming naast zn comp loeiend aanstaan en vind het vreemd dat zn comp af en toe echt gewoon klap reboot. Weet overigens ook geen donder van vuurwerk >:) }) . Dus om kort te gaan hij houd wel van hitte en cared niet about de onderdelen of omgeving of resultaten.
[/quote]

Ehh, for your information, hij komt NIET in de XP 1800+ |:(

Maar volgens mij wordt niet warm hoor. Je TL-buis wordt toch ook niet gloeiend heet |:( ... Alleen waar bijvoorbeeld gloei-spiraaltjes zitten, wordt het wat warm (zoals in en TL-buis)...

En met hoogspanning werkt ie ook helemaal niet. Ik heb niets voor niets een schemaatje gepost, of wel soms. (Mooi hè, trouwens? :P )
Hij werkte gewoon op 230V...
Pagina: 1