Toon posts:

Veel muziek cd's branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en heb al gezocht en kom er vele dingen (en vaak tegenstrijdige dingen) over tegen. Ik wil het daarom toch maar zo vragen.
De bedoeling is dat ik een heleboel muziek cd's ga branden, van een bestaande muziek cd (voor bij ons op school, we moeten zeker 200 keer dezelfde cd hebben). Hoe zouden jullie dat doen? Ik hoorde dat de CD's van Basf Ceram Guard erg goed zijn hiervoor. Zo ja, waar kan ik die in een groot aantal tegelijk kopen (jewel case hoeft er niet bij).
Dan, welk programma zouden jullie gebruiken om te branden.
En derde vraag, school betaald, dus kan ook nog het een en ander aan hardware aanschaffen om te branden. Wat zouden jullie kopen als het om zulke aantallen gaat (en dit is niet eenmalig, we hebben vaak cd's die in zulke hoeveelheden moeten worden gereproduceerd).
Ik zou het graag allemaal van jullie horen.

Groetjes Guusje

Verwijderd

ik zou philips 16 * nemen, enne met een lite on 12 * ( niet duur) enne met adatptec easy cd creator ( of roxio tegenwoordig geloof ik) veel plezier :7

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik zou het niet zelf doen maar gewoon een goedkoop bedrijf in de arm nemen, dan worden je CD's ook echt geperst en heb je een veel grotere kans dat ze goed op alle spelers werken!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
koop 2(of maar) 24 of 32 speed branders
zet ze op een verschillend ide kanaal(eventueel extra ide kartje)
brand met nero(symultaan branden oid, dan brand je 2 dezelfde cds tegelijk)
:)

Verwijderd

Ik heb vorig jaar voor sinterklaas nog de TMF Millennium Top1000 op plm. 60 audio cd's gezet.

Gewoon met je huis netwerk 3 pc's tegelijk aanzetten. Eentje met een 2speed brander, eentje met een 12speed, en eentje met een 2 en 24 speed brander, dan is 't zo gebeurd :)

Verwijderd

Inderdaad. Philips cd's. Die zijn net iets dikker en brand audio over het algemeen makkelijker. Bovendien zijn ze niet na een jaartje versleten. Een ander bekend merk ging na een jaar afbladeren, en dat is natuurlijk zonde.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar koop ik veel Basf Ceram Guard cd's op een spindel?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wij noemen een verbatim met die heerlijk wegschilferende grijzig witte niet-glimmende bovenlaag ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik vind het allemaal prima, maar vertel me eventjes waar ik goede (dus of Philips, weet niet welke jullie bedoelen of de Basf) cdr's op een spindel kan kopen. Heb weinig aan de jewel cases en aan pakketjes van 10 st.

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 12:39
Spindels zijn van mindere kwaliteit. Nee gewoon doosjes erbij. Spindels zijn rest cdtjes.

www.digireflex.nl

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat tips als je met grote aantallen gaat werken:

- Tijd is duurder dan materiaal
- Eerst testen!

Dus koop de snelste brander die je kunt krijgen (op dit moment 32x), dat bespaart je straks honderden keren tijd.
Als de brander goed bevalt, koop dan nog 1 of 2 dezelfde branders, dit brengt de tijd voor het branden met de helft of meer terug. (Met nero simultaan branden)

Koop CD's die een hoge snelheid aankunnen (nu bijvoorbeeld 24x, omdat 32x niet te krijgen/betalen is)
Begin met 1 doosje van 10 om te testen of ze de snelheid ook echt halen.

Werk met spindels, want je wil geen 200 cd's uit het plastic halen per keer.

Als alles goed blijkt te werken, ga dan gebruik maken van schaalvoordelen. Koop bijvoorbeeld meteen 500 CD's, vaak krijg je dan extra korting.
Koop er echter niet zoveel, dat je een voorraad voor een jaar hebt. Tegen die tijd zijn ze zeker goedkoper.
En over een (half) jaar zullen 32x cd's ook goed te krijgen zijn.

Regel dat je een beloning krijgt voor het branden, want het kost je zeker een dag om 200 cd's te branden.
En als dat vrijwilligerswerk is, gaat het je al snel tegenstaan. Bijvoorbeeld de branders in eigendom krijgen.

Spreek een periode af. Anders verwacht men dat je over 2 jaar nog steeds regelmatig een dag opoffert om met (dan verouderde en versleten) apparatuur 200 cd's te branden.

Concreet:

Je krijgt budget om voor een periode van 1 jaar 3 cd-branders, een brandprogramma en voldoende cd's te kopen.
Na dit jaar zijn de branders jouw eigendom en heb je geen verplichtingen meer tegenover de school.

Verwijderd

Topicstarter
Zit zeker wat in het bovenstaande verhaal. Doe ik zeker zo. Maar wil graag weten waar ik veel goede cd's voor zo min mogelijk geld (dus volgens mij op spindel) kan kopen. Waarom zou spindel mindere kwaliteit zijn?
Dus concreet, waar moet ik welke cd's kopen?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

philips op spindel
goed genoeg, wordt vrijwel overal goed gelezen

en dan losse dooskes erbij?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:05

Super_ik

haklust!

als je er toch geld voor krijgt om hardware aan te schaffen, neem dan een stel scsi branders in een tower, een cdspeler om van een lezen, en dat stand alone copieer gevalletje dat je direct aan je scsi bus kan hangen, heb je niet eens een computer nodig, en dan kun je 5 of 6 cds tegelijk fikke

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• KifArU
  • Niet online
http://www.cdrwinkel.com/Shop/index.html?target=Spindels.html

Dit is een goede, betrouwbare winkel

En dit kan ook interessant zijn:

http://www.tweakers.net/nieuws/20081

Verwijderd

Topicstarter
ja limoentje, philips op spindel, geen doosjes nodig. waar kan ik dat kopen?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

(jarig!)
Opus Supplies :)

Zijn meestal net ietsjes sneller dan CDRWinkel en ietjes goedkoper :)

webOS all the way!

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 12:39
Wat doe ik trouwens met het gerucht dat kodak stop met zijn cd produkties. Ik bestelde voor me werk 5 doosjes 80 minuten Kodak Cdr Ultima 80. Kreeg ik te horen of ik de laatste 200 cdtjes niet wilde omdat kodak stopte met de produktie. Bestelling was bij The Perfect suplies in A'dam waar we altijd bestellen. :(

www.digireflex.nl

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je vaak veel cd's moet branden, koop dan zo'n copy station met een lezer en een fikker, draait lekker standalone.

Verwijderd

Topicstarter
Kom maar op met de informatie KillerAce, waar kan ik dat kopen, hoe heet het, van welk merk, enz.

• 0rbit
  • Laatst online: 10-04 11:53
Op woensdag 16 januari 2002 14:56 schreef Graaf_slis het volgende:
Spindels zijn van mindere kwaliteit. Nee gewoon doosjes erbij. Spindels zijn rest cdtjes.
Mwa... Ik ken veel mensen met spindeltjes Tayo Yuden 80 minuten cd's. Nooit van problemen gehoord. Zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 16 januari 2002 15:27 schreef Guusje het volgende:
Kom maar op met de informatie KillerAce, waar kan ik dat kopen, hoe heet het, van welk merk, enz.
Geen idee, ik gebruik het zelf niet, maar zie vaak genoeg advertenties van bedrijven. Zoek ff op google.

Verwijderd

Ja, een copybox gebruiken (dat is inderdaad zo'n stand-alone cd-kopie gevaarte). Kopieert een CD EXACT. Dus nooit gezeik met 'tikkende' CD's (je moet wel goeie CD-R's hebben)

Werkt zonder PC en vaak kun je ze ook op een PC aansluiten, waardoor je toch een PC-brander hebt (die dingen werken overigens met SCSI)
Pagina: 1