geen beeld; vermoedelijk door Audigy

Pagina: 1
Acties:

• Fox|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuwe PC..., had hem in elkaar zonder dat ik er kaarten in gezet had. Na installatie van Windows XP hebbik geluidkaart en netwerkkaart erbij gezet.

Na installeren van de drivers van de geluidkaart wil ie niet meer booten.
Na die installatie had ik PC weer uitgezet en later speakerset aangesloten. Toen ik de PC weer aanzette kreeg ik geen beeld. Als ik de audigy eruit haal heb ik weer wel beeld en start de PC gewoon op.

Ik snap er helemaal niks van en zit met de handen in het haar.

Hier wat info over het systeem:
Abit KR7A-RAID
AMD Athlon XP 1700+
3X 256 mb Crucial
2X 60 gb Maxtor D740x op HPT372 controller
Matrox G400 Dualhead
Soundblaster Audigy
3com netwerkkaart
Diamond Fireport 40 SCSI kaart
en nog 3 "cd" spelers.

Wat kan het zijn?

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:44
En als de de geluidskaart in een anders slot zet? Misschien heb je last van een IRQ confliqt tussen je VGA en audio kaart!

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Fox|IA

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
Ik heb 2 andere sloten geprobeerd, maar dat hielp niet echt.
IRQ conflict heb ik wel aan gedacht maar dan zou ie toch wel meer moeten doen dan helemaal niks denk ik?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

zet je geluidskaart in de vijfde pci slot. Dit is een bekend probleem met creative kaarten.

MechWarrior || Monsters Game

• Fox|IA

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
vijfde van boven ja
Maar heb ook het vierde en zesde geprobeerd maar dat bood geen oplossing.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op woensdag 16 januari 2002 14:38 schreef GambitRS het volgende:
zet je geluidskaart in de vijfde pci slot. Dit is een bekend probleem met creative kaarten.
werkt dit ook met een SBlive!1024 in een MSI K7T266pro (mijn geluid slaat regelmatig over en mijn netwerkt valt afentoe spontaan weg)ik heb slot5 nog niet geprobeerd, want daar zit mijn USB bracket

• Fox|IA

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
Ìnmiddels heb ik hem in een andere PC gedaan waarin hij het met de nieuwe drivers perfect doet.
Verder hebbik in dezelfde PC met een andere videokaart geprobeerd, maar daar bleek het ook niet aan te liggen.

Maar de kaart in in ieder geval niet kapot. Maar wat er nu wel aan de hand is ...

• Fox|IA

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
Het probleem wordt (voor mij) nog gekker.

Als ik de 3com netwerkkaart eruit haal, wil ie ineens wel booten. Als ik hem dan uitzet, en de 3com kaart in een ander PCI slot steek dan daarvoor, en hem aanzet wil ie wederom goed booten. rebooten gaat ook allemaal goed MAAR
Als ikk hem UIT zet, en daarna waar aan, doet hij het weer nier niet tot dezelfde handeling is verricht met de netwerkkaart...

Iemand misschien een idee waaraan dat kan liggen?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 01:27 schreef Fox het volgende:
Het probleem wordt (voor mij) nog gekker.

Als ik de 3com netwerkkaart eruit haal, wil ie ineens wel booten. Als ik hem dan uitzet, en de 3com kaart in een ander PCI slot steek dan daarvoor, en hem aanzet wil ie wederom goed booten. rebooten gaat ook allemaal goed MAAR
Als ikk hem UIT zet, en daarna waar aan, doet hij het weer nier niet tot dezelfde handeling is verricht met de netwerkkaart...

Iemand misschien een idee waaraan dat kan liggen?
Dan heeft je 3com misschien een conflict met de Audigy.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:10
heb zelf ook een:

Abit KR7A-RAID
AMD Athlon XP 1800+
2X 256 mb
2X 40 gb Maxtor D740x op HPT372 controller
Radeon 8500 Retail
Soundblaster Audigy
Cheap ass netwerkkaart
Adaptec 2940 SCSI kaart
en nog 2 "cd" spelers

Zelf heb ik de SB in het 4e pci slot zitten, en nergens
problemen mee, ook nooit gehad. Wel heb ik de 2 pci's
onder de agp vrij...voor icq conflicten uit te sluiten.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Na opnieuw windows erop gezet te hebben was alles opgelost.

• Fox|IA

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
opnieuw Windows erop is dus geen optie. De computer start namelijk niet op in de zin van dat ik als ik hem aanzet helemaal geen beeld krijg.

Kan er ook niet meer van maken dan dat het een conflict zou zijn tussen de Audigy en de 3com netwerkkaart.
Zijn hier oplossingen voor of moet ik maar genoegen nemen met een andere netwerkkaart?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:39

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Doet-ie het wel MET de Audigy, maar ZONDER de 3Com? Zo ja, dan ligt het haast zeker aan een conflict tussen deze kaarten. Zoveel mogelijk schuiven met de plaatsing van de kaarten lijkt me dan het beste...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik kan me herinerren in andere fora gelezen te hebben over problemen met 3com kaarten en Audigy kaarten. In al die gevallen hielp het een nieuwe netwerkkaart te kopen (niet 3com uiteraard).

Zit dus niet veel anders op dan een andere NIC kopen, denk ik...

• Fox|IA

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
Heb er nu een Realtec 8192 ingedaan en alle problemen zijn dan verholpen dus ik denk dat dit dan toch het moment is dat ik afstand moet doen van mijn 3com *snik*.
Pagina: 1