Ik heb een klein console applicatietje nodig dat een aantal regels toevoegt aan alle .asp bestanden in een bepaalde folder. De laatste tijd ben ik vrij veel met c# bezig geweest en had dan ook geen problemen om het hierin in elkaar te draaien. Echter komt het uiteindelijke programma op een Win98 computer te draaien en die zal zonder foutmeldingen niet die c# versie zomaar kunnen draaien.
Dus vandaar mijn vraag of iemand mij wegwijs kan maken hoe ik dit kan klaarspelen in c++. Ik weet wel hoe je iets aan een bestand toevoegt, maar ik weet niet hoe ik zoals in deze C# versie kan loopen door de bestanden in een bepaalde directory (de directory zou ik ook graag via de command line door willen geven, zoals in deze versie) (De code hieronder zoekt overigens naar .txt bestanden ipv .asp dat is voor het testne). Ik hoop dat iemand me kan helpen.
using System;
using System.IO;
namespace ConsoleApplication1
{
class Class1
{
static void Main(string[] args)
{
string FolderPath = args.GetValue(0).ToString();
DirectoryInfo TheFolder = new DirectoryInfo (FolderPath);
foreach (FileInfo NextFile in TheFolder.GetFiles("*.txt"))
{
StreamWriter sw = new StreamWriter (@FolderPath.ToString()+NextFile.Name.ToString(), true);
string line = "<!-- #includefile='includes/controle.asp' -->";
sw.Write (line);
sw.Close();
}
}
}
}
Dus vandaar mijn vraag of iemand mij wegwijs kan maken hoe ik dit kan klaarspelen in c++. Ik weet wel hoe je iets aan een bestand toevoegt, maar ik weet niet hoe ik zoals in deze C# versie kan loopen door de bestanden in een bepaalde directory (de directory zou ik ook graag via de command line door willen geven, zoals in deze versie) (De code hieronder zoekt overigens naar .txt bestanden ipv .asp dat is voor het testne). Ik hoop dat iemand me kan helpen.
using System;
using System.IO;
namespace ConsoleApplication1
{
class Class1
{
static void Main(string[] args)
{
string FolderPath = args.GetValue(0).ToString();
DirectoryInfo TheFolder = new DirectoryInfo (FolderPath);
foreach (FileInfo NextFile in TheFolder.GetFiles("*.txt"))
{
StreamWriter sw = new StreamWriter (@FolderPath.ToString()+NextFile.Name.ToString(), true);
string line = "<!-- #includefile='includes/controle.asp' -->";
sw.Write (line);
sw.Close();
}
}
}
}