Verwijderd

Topicstarter
Hey daar, ik heb een jaar oude nokia 3310 en deze was kapot. Allereerst heb ik de batterij pinnen gefixed, de tweede van links was gedeeltelijk afgebroken, iemand een idee waarom er 4 pinnen zijn voor de accu?
Maar het echte probleem bij het toestel zit bij de antenne, iedere keer tijdens het bellen verbreekt de verbinding, spontaan. De antenne van de 3310 is zit aan de achterkant bovenaan, daar zitten twee verende contactjes en een plaatje metaal waar deze tegen aandrukken.. dat plaatje is dus los, omdat het plastic is afgebroken. Ik heb nu de contactjes wat bij gesoldeerd, en het antenne plaatje aan het plastic van de telefoon gelast mbv gesmolten plastic bekertje :) Maaaaaaaar, ondanks ik zeker weet dat alles nu contact maakt, blijft het telefoontje haperen, iemand enig idee wat evt, nog meer naar de &$@#% kan zijn als die steeds de verbinding verbreekt?

Tnx,
ViSion tfh

Verwijderd

- Van de 4 contacten staan er 2 in verbinding met je oplader aansluiting en twee met je telefoon zelf. Op die mannier kun je je telefoon alleen aanzetten als je accu erin zit.

- voor € 14.75 kun je op www.stuntprijzen.net kopen

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:40 schreef noki_JA het volgende:
- voor € 14.75 kun je op www.stuntprijzen.net kopen
Ik bedoel natuurlijk de antenne, zat op me werk en had niet veel tijd

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

4 contacten op de accu, Uiteraard 1 voor de + en 1 voor de - and de batterij. Voor de rest heb je een BSI - Battery Size Indicator. Hiermee kan de telefoon zien welke batterij aangesloten is, en hier de laad-instellingen op aanpassen. een grotere batterij kun je met meer stroom laden. De 4e pen is een Batt_temp lijn. De telefoon meet hiermee de temperatuur van de accu tijdens het laden. Mocht er een grote fout in de accu zitten kan deze gevaarlijk heet worden, en deze pin voorkomt gevaar.

Voor je antenne probleem: Waarschijnlijk is de elektronika van de telefoon beschadigd door vallen. Dit kan gerepareerd worden, maar is niet interesant als je geen garantie meer hebt. (lees: 100 euro of meer). In dat geval kun je je 3310 beter gedag zeggen.

Verwijderd

Hoe weet je dat zo zeker?

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Misschien omdat ik op een Nokia Service Centre 20 van die dingen op een dag repareer ?

Verwijderd

de echte tweakert doet t zelf (repareren)!
dat zeg ik gamma

hier ff paar leuke foto`s

NOKIA 3310 COMPLETE TECH INFO v1.0

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwa/3310a2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwa/3310b2.jpg

B-)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 06:50 schreef Dweil het volgende:
Misschien omdat ik op een Nokia Service Centre 20 van die dingen op een dag repareer ?
Oke, maar het was niet beidehand bedoeld hoor.
Pagina: 1