Toon posts:

Actie tegen prijs Quicknet Power Plus abbonement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers.

Ik heb op dit moment een quicknet power abbonnement op jaarbasis contract en betaal nu €41.50. Het was ook mogelijk een maandcontract af te sluiten en dat zou dan 10 % duurder zijn (€ 46,00).
Sind 15 Januari 2002 is het bij Quicknet mogelijk een power plus abbonnement aan te vragen (kijk voor meer info op http://www.quicknet.nl/producten/upgrade_naar_powerplus.html)
Het enigste voordeel van dit plus pakket is de hogere download en upload snelheid. Ipv de 512 kbit down en de 128 kbit up kan je dan tegen bijbetaling een verdubbeling van de snelheid krijgen (1024 / 256). Op zich is dit natuurlijk een goede zaak dat ze dit mogelijk maken voor de klanten. Persoonlijk heb ik wel intressen hier in. Ik heb dus gebeld om wat meer informatie te vragen. Eigelijk zonder te wachten kreeg ik iemand aan de lijn en die wist mijn te vertellen net zoals op de site staat dat het plus pakket €72,00 moet kosten. Slim als ik ben rekend dus even uit dat met een jaarcontract er 10% vanaf gaat en dat dus €64,80 gaat kosten. Even afgerond zeg ik dus tegen die mevrouw dat het mij zo'n €65 gaat kosten ivm met die 10% korting op jaarbasis. Nou dat moest ze dus even na vragen. Haar collega's wisten blijkbaar te vertellen dat die jaarcontract korting niet meer bestond en dat mij dat abbonoment gewoon €72,00 zou gaan kosten.
Nou iedereen hier kan natuurlijk uitrekenen wat mij dan extra zou gaan kosten. (72-41.50=30.50 voor de luie mensen onder ons).
Persoonlijk vind ik dit echt BELACHELIJK voor wat extra bandbreedte. Dit betekend dat als je een beetje bandbreedte extra wil je 73.48% extra moet gaan betalen.

Ik neem aan dat er meer mensen zijn die dit niet echt reëel vinden, en daar wil ik dus jullie steun voor vragen. Bedoel bij kpn en de ns is ook zo iets geweest en ik zou ook graag zien dat er zo iets komt tegen quicknet.

Dus als je je steentje bij kan dragen aan deze actie zullen veel quickneters je dankbaar zijn.
Want €10 voor een beetje extra bandbreedte is nou al niet echt goedkoop maar ruim €30 is gewoon niet normaal meer.

Wat we nodig hebben is denk ik wel duidelijk, goede klachten brief, een site zoals die ook voor de kpn en de ns er is en natuurlijk HEEEL veel mensen die mijn mening steunen en laten blijken tegen quicknet.
Zelf ben ik nou niet echt een held in goede brieven maken en een website is ook niet mijn sterkste kan dus hoop dat mensen daar mee kunnen helpen.

In iedergeval alvast mijn dank.

Verwijderd

het is ook hartstikke belachelijk. Dit kunenn ze niet maken !!!!!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maar je vergeet dat het bij kpn zo was, dat we meer moesten gaan betalen terwijl we er verder niets voor terug kregen :(
na veel protest gaan ze dan de upload snelheid maar wat verhogen.
dit gebeurd pas in mei ofzo en ze zeggen dat ze dit toch al van plan waren :(

maar in dit geval kies je er dus zelf voor om een snellere abbo te nemen met bijbehorend prijs kaartje :?

als je er zo tegen ben waarom wil je dan overstappen :?
bij kpn ging het om een verhoging, en hier gaat het om een nieuwe abbo :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat weet ik. Maar wat ik zo hier en daar gehoord heb krijg je bij KPN nu ook een verdubbeling van de bandbreedte. Hier is het een "keuze" bedoel echt reëel is dit toch niet en daar wil ik wat tegen doen.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 16 januari 2002 14:05 schreef Jurien het volgende:
Nee dat weet ik. Maar wat ik zo hier en daar gehoord heb krijg je bij KPN nu ook een verdubbeling van de bandbreedte. Hier is het een "keuze" bedoel echt reëel is dit toch niet en daar wil ik wat tegen doen.
euhh ze zijn met een actie bezig om dat voor elkaar te krijgen :)
maar de kpn kennende hoeven we daar niet op te rekenen :(
maar ik zie dit net zoiets als bij mxstream dat je een gewoon en snel abbo hebt :?
en voor het verschil betaal je ook iets van 60/70% verschil dacht ik :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij KPN heb je dan nog wat extra voordelen dacht ik. Ruimere Fair use policy en zo en dat je je verbinding mag delen en zo. Of is dat tegenwoordig al niet meer zo. Bij quicknet hebben we nog steeds dat de poorten onder de 1024 geblockt zijn en zo. Echt het enigste wat je extra heb is dat je je bestanden sneller binnen hebt. Maar voor de rest ook echt niks.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, je kan meerdere compu aansluiten :)
van kpn wel, van provider liever niet maar ze doen er niets tegen :)
xs4all legt zelfs uit hoe je dat moet doen :)
maar ik weet niet hoe dat bij jouw zit, maar bij mij hier (capelle a/d IJssel,toch niet echt klein) hebben we alleen de keus om adsl te nemen :(
kabel internet kennen ze hier niet :(
en om nu met een 56k modempje te blijven zitten :(
maar zoals ik al zei een sneller abbo is meer geld :(
dat is bij alle aanbieders ook zo.
alleen ik vindt wel dat dit wel eens overdreven wordt :)
ik zou liever ook een @home aansluiting hebben, want die is wat goedkoper en een heel stuk sneller :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier het zelfde probleem. Kan wel kabel nemen maar ADSL hebben we (nog) niet. En het gebruik van meerdere pc via 1 verbinding is niet toegestaan mede als het draaien van ftp www en weet ik wat voor servers ze allemaal verzonnen hebben. Op zich heb ik weinig problemen met quicknet maar ze maken de keus om over te gaan op het plus pakket nog extra duur door die 10% jaarcontract korting af te schaffen. En naast het feit dat ik persoonlijk vind dat de prijs te hoog is voor een beetje sneller internetten en meer niet, vind ik dat gewoon niet kunnen.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18
ik vind het wel kunnen..

het is gewoon een nieuw abbo voor de mensen die het willen nemen en kunnen nemen... vind je het te duur neem je het goedkope ik vind het redelijk... en onthou het is altijd nog goedkoper dan adsl :)

Verwijderd

k nog ff omhoog schoppen (ik weet het het is een hele tijd geleden...

maar ik las op de site dat er nog steeds niks is veranderd en nog steeds €72,- p/m is :( :(

misschien kunnen we alsnog een vette klachtenbrief schrijven.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op donderdag 11 april 2002 15:14 schreef d_v_pelt het volgende:
k nog ff omhoog schoppen (ik weet het het is een hele tijd geleden...

maar ik las op de site dat er nog steeds niks is veranderd en nog steeds €72,- p/m is :( :(

misschien kunnen we alsnog een vette klachtenbrief schrijven.
dan sluit je toch geen abo bij hun af :?

Verwijderd

dit is het enige wat we hier in deze regio hebbeb :( :(

en ik heb hem al 2 jaar :( hier wordt ik niet vrolijk van :(

Verwijderd

Wat ik het ergste vind is dat bij chello (exact het zelfde) je wel voor 100 gulden in de maand dubbele bandbreedte hebt :( (vergeleken met ons quiknetters dan)

Dit is krom en zie dit idd ook graag veranderd! Gewoon 100 piek en niet zeiken!!!

Dus kom maar op met je handtekeningen actie oid ik steun je!!!

Verwijderd

zo dat is 1 :P

• xxxMaverick
Op donderdag 11 april 2002 15:44 schreef didaaf het volgende:
Dit is krom en zie dit idd ook graag veranderd! Gewoon 100 piek en niet zeiken!!!
damn, wat is dit forum toch verandert..... iedereen vindt maar dat ze 'recht' hebben op bepaalde dingen.....beetje triest hoor

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 16:22 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

damn, wat is dit forum toch verandert..... iedereen vindt maar dat ze 'recht' hebben op bepaalde dingen.....beetje triest hoor
vindt jij dan niet dat dit veel te duur is in vergelijking met andere providers :?

Verwijderd

Um, je hoeft het abbo niet te nemen. Dus je moet gewoon niet zeuren.

• xxxMaverick
Op donderdag 11 april 2002 17:02 schreef d_v_pelt het volgende:

[..]

vindt jij dan niet dat dit veel te duur is in vergelijking met andere providers :?
nee dat vindt ik niet. Je hoeft dit pakket immers niet te nemen?? zo simpel is het toch? die bedrijven bepalen hun eigen prijs, en laten we dat zo houden in dit land.....

Verwijderd

Ik ben best wel tevreden over quicknet. Ik heb nu gewoon nog power abbo, maar denk er sterk aan om die power plus te nemen.. Al had de upload wel ff iets hoger gemogen voor die prijs...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Ben ook tevreden over Quicknet.

En als je het geld er niet voor over hebt, dan doe je het toch niet.
Pagina: 1