Speakers in busje

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15
Ik heb een Mercedes bus gekocht van het type 207D. Het is een dubbel cabins, dus dat betekend dat er een scheidingswand in zit achter de achterbank. Verder heb ik een Pioneer Autoradio met CD-speler en 4x 50 Watt Mosfet.

Nu wil ik er speakers in gaan bouwen. Onder de achterbank zit nog een zee van ruimte, wat ik eigenlijk zou willen gebruiken om op te vullen met een speakerkast o.i.d.. Maar misschien is het een beter idee om de boel in de achterplaat te plaatsen, omdat dan de tweede cabine als baskast gebruikt kan worden.

Ik heb dus ook nog geen idee wat ik er precies in ga plaatsen. Kan bijvoorbeeld 1 subwoofer en 2 6*9 inch. of alleen 2 sterke 6*9 inch. Of een driedelig systeem in 1 kast.

Ik heb vaak radio's en speakers ingebouwd, maar nog nooit in een bus. Iemand hier ervaringen mee, of goeie ideeen?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar zoals mijn baas het heeft (en anderen ook neem ik aan) in zijn VW Transporter is gewoon voor op het dashboard in de standaard ruimte, deuren weet ik niet, en in die achterwand aan de zijkanten van het raampje. Je zult natuurlijk geen perfecte akoestiek verwachten in zo'n bus. En dat de laadbak als "baskast" werkt al helemaal niet, tenminste niet zoals het hoort, hij zal mischien wel wat gaan meeloeien, maar zo'n ding is natuurlijk veel te groot, geen demping en nooit luchtdicht. Owja, hij heeft ook nog een sub onder de achterbank maar die staat niet in verbinding met de cabine.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 16 januari 2002 14:55 schreef Esger het volgende:
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar zoals mijn baas het heeft (en anderen ook neem ik aan) in zijn VW Transporter is gewoon voor op het dashboard in de standaard ruimte, deuren weet ik niet, en in die achterwand aan de zijkanten van het raampje. Je zult natuurlijk geen perfecte akoestiek verwachten in zo'n bus. En dat de laadbak als "baskast" werkt al helemaal niet, tenminste niet zoals het hoort, hij zal mischien wel wat gaan meeloeien, maar zo'n ding is natuurlijk veel te groot, geen demping en nooit luchtdicht. Owja, hij heeft ook nog een sub onder de achterbank maar die staat niet in verbinding met de cabine.
Daar kan ik alleen maar mee eens zijn... De laadruimte als baskast.. nee dat zal je vies tegenvallen.... Ik denk dat je minder "bas" overhoud dan dat je gewoon de deuren gebruikt.. tenzij je een paar Appogees en Cresten kwijt kan.. ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|