Toon posts:

geen toegang tot netwerk :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dappere pogingen om thuis een netwerk aan te leggen zijn tot dusverre op niets uitgelopen. Op beide computers is windows 98 geinstalleerd. De TCP instellingen kloppen voorzover ik weet. Ook zijn de werkgroep en domein hetzelfde.
Een computer is aangesloten op mxstream, de andere (nog) niet. Die laatstgenoemde heeft toegang tot het netwerk en kan beide computers zien.
De mxstreamcomputer blijft echter steeds dezelfde foutmelding geven: kan geen toegang tot netwerk krijgen.
Als ik de ip adressen ping dan kunnen ze elkaar wel vinden.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Installeer netbeui er eens bij, enne heb je wel 2 netwerkkaarten in je MXstream pc zitten ? Of werk je met een hub en maar 1 kaart ? ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op woensdag 16 januari 2002 13:37 schreef psyanide het volgende:

is windows 98 geinstalleerd. De TCP instellingen kloppen voorzover ik weet. Ook zijn de werkgroep en domein hetzelfde.
Werkgroep EN domein? Je zal alleen een werkgroep hebben.

Heb je op elke PC client voor MS netwerken en filesharing geinstalleerd - doe dan anders even tijdens het debuggen.

Wat voor subnet heb je gebruikt? Er wil nl. nog wel eens 255.255.0.0 ingevuld worden door windws zelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb twee netwerkkaarten in de mxstreampc zitten. Netbeui helpt niet. Subnet is in orde. Ben ook aangemeld als client van MS en de bestanden en printers worden gedeeld.

Verwijderd

En als je onder computernaam gaat zoeken??
Kan hij hem dan wel vinden??

En zit je trouwens nu in een werkgroep of op een domein(NT server bv)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

je moet ff wat meer info geven. Welke ip's heb je gebruikt enzo. Kan je pingen..

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

oke je hebt dus 1 pc met 2 netwerkkaarten en deze is aangesloten op mxstream en je netwerk
de andere pc heeft 1 netwerkkaart en die is met een crossover kabel ??? aangesloten ..
crossover is nl alleen nodig wanneer je geen hub hebt of switch . met een normale kabel wil het nog wel eens vreemde problemen geven.

dat zou probleem 1 kunnen zijn. wat zou nog meer kunnen zijn ? probeer eens mxstream ff eruit te trekken en de 2 computers ff "apart" in een netwerk te zetten d.m.v 1 netwerkkaart in beide ..
werkt dat wel ?
het kan bij de 2de oplossing zijn dat je 2dezelfde netwerkkaartjes hebt die veel conflictjes oproepen. nie goe.

3 is pas software .. bv intern netwerk heeft ip 192.168.0.1 en de andere pc heeft ip 192.168.0.2 beide met een netmask 255.255.255.0

maar persoonlijk denk ik dat het 1 of 2 is .. gezien je problemen. Suc6

Tja vanalles

Verwijderd

Leuke problemen dit

idd er eerst voor zorgen dat alle netwerkkaarten goed geinstalled staan.

Dan zorgen dat netwerkkaarten die dmv een crosscable aan elkaar zitten (PC1 en PC2) met elkaar gaan werken.

Dit betekent dat je in de TCP/IP van de JUISTE netwerk kaart de juiste gegevens in moet vullen.

netw.kaart 1 ip = 192.168.1.1
subnetmast 255.255.255.0

netw.kaart 2 ip= 192.168.1.2
subnetmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

Let erop dat de computernaam/workgroupnaam van pc1 miscchien wel een naam moet hebben die chello je gegeven heeft.

Vervolgens bij de TCP/IP van je netwerkkaart die aan je kabelmodem zit, alles op verkrijg van server zetten!

nou testen.

pingen van pc1 ---> pc 2 en andersom
vanaf pc1 pingen naar www.tweakers.net etc.
werkt dit niet, kijken of je dns gegevens goed ingevuld staan op PC1 bij de tcp/ip van de netwerkaart die verbonden is met je kabelmodem.

succes

Vervolgens moet je d
Pagina: 1