VPN + IPX +RA2

Pagina: 1
Acties:

• Arnold|IA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 21:14
Ik heb thuis chello met een vast ip adres.

ik wil graag met een maat van mij Redalert 2 spelen over het internet.

daarvoor heb ik een vpn server van mijn pc gemaakt (windows XP) en mijn maat kan met zijn computer connectie maken met mij en krijgt keurig een ip adres en kan op mijn shares komen. RA2 gebruikt het IPX protocol om te spelen. ik heb op mijn server en op de client het IPX protocol geinstalleerd. en de client krijgt van mijn server ook een IPX adres.

alleen in RA2 kan ik wel de juiste IPX adres uitzoeken maar als ik dan een spel start kan de andere computer de game niet zien.

Is er iemand die op deze (of andere) manier RA2 via internet kan spelen dus zonder tussenkomst van de westwood servers?

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 21:12
de spellen van westwood staan er inderdaad niet om bekend geweldig geprogrammeerd te zijn wat betreft netwerk zaken. Zorg er iig geval voor dat je op beide client het juiste nic adres geselecteerd hebt. Als al deze settings wel goed staan aan beide kanten zou ik toch maar gewoon samen met je maat een internetgame starten via de westwood servers. En ja ik weet het die server zuigen hard :D

• Arnold|IA
Bedankt voor reactie,
de juiste nic is wel geselecteerd in RA2, misschien iemand anders met een oplossing

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 21:12
Ja maar aan allebei de kanten? dus ook bij je maat? probeer anders of een ander westwood spel (kies er maar 1, ze zijn toch even buggy ;) ) wel werkt...
Suc6!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move [forum=24] > [forum=12]
Ik twijfel tussen SP en NT, dus ik laat het even aan IceStorm over ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Arnold|IA
Kan dit weer terug naar ANS omdat dit probleem met Netwerkverbindingen heeft te maken, en er kennis nodig is van netwerkverbindingen. het lijkt mij dat op ANS meer kennis is omtrent dit probleem dan in Spielerij.

Verwijderd

RA2 kan niet over internet zonder tussenkomst van Westwood. Daarom kan je over LAN alleen via IPX en niet via TCP/IP dus moet je overal IPX protocollen installeren als je over LAN wil. Ook mag je maar 2x eenzelfde serial tegelijk spelen (bij YR zelfs maar 1) dus als je het op meerdere pc's zet en je laat vrienden komen met hun cd, moet je het eerst opnieuw installeren (EN DAT DUURT LANG). Dit gekanker kan ik dus helemaal gestoord van worden en doet me denken: fuck westwood.. maar ja, hun spellen zijn zo leuk :D
Pagina: 1