Internet explorer 6 links openen

Pagina: 1
Acties:

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 15:32
Ik heb een heel vaag probleem. Mijn ie6 opent sinds gisteren geen links meer in nieuwe vensters. Als ik op een link klik dan komt er een nieuw venster van ie maar er gebeurt helemaal niets. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en een oplossing gevonden hebben?

Ps. Netscape doet alles wel goed

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Internet Explorer es herinstalleren ?

Welk OS ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het antwoord is hier te vinden.

Ik heb het ook wel eens gehad, uiteindelijk maar windows opnieuw geinstalleerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wceend
Op woensdag 16 januari 2002 13:08 schreef tomsworld het volgende:
Internet Explorer es herinstalleren ?

Welk OS ?
xp herinstall werkt niet dat heb ik al geprobeerd

• Wceend
Op woensdag 16 januari 2002 13:09 schreef F_J_K het volgende:

in de search kon ik niets vinden. Het moet toch kunnen zonder windows opnieuw te installeren. Ik ga toch ook mijn auto niet over laten spuiten als er een kras op het portier zit.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Werkt het wel meteen na het opnieuw installeren van windows?

Dan zou je je programma's stuk voor stuk kunnen installeren en kijken welke de boosdoener is. Ik zou het dan graag weten :)

O, ik zie nu dat je alleen IE opnieuw had geinstaleerd.

Er zijn nou eenmaal een hoop problemen onder windows die eigenlijk niet zijn op te lossen zonder reinstall...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wceend
Op woensdag 16 januari 2002 13:12 schreef F_J_K het volgende:
Werkt het wel meteen na het opnieuw installeren van windows?

Dan zou je je programma's stuk voor stuk kunnen installeren en kijken welke de boosdoener is. Ik zou het dan graag weten :)

O, ik zie nu dat je alleen IE opnieuw had geinstaleerd.

Er zijn nou eenmaal een hoop problemen onder windows die eigenlijk niet zijn op te lossen zonder reinstall...
deze gelukkig wel
Ik had toch niet goed gezocht in de search. Het werkt weer hier kan een slotje op wat mij betreft.

Oplossing:

Zoek in het register naar urlmon.dll als daar een key staat die verwijst naar een temp directory zet hem dan terug naar C:\windows\system32\urlmon.dll Of een andere drive afhankelijk van je systeem. Doorzoek het hele register want er staan behoorlijk wat verwijzingen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

OK, die was ik vergeten - werkte bij mij nl niet :(

• The.EMP3ROR
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Op woensdag 16 januari 2002 13:10 schreef Wceend het volgende:

[..]

xp herinstall werkt niet dat heb ik al geprobeerd
Waarom zou je XP opnieuw installeren voor Internet Explorer? Bij XP is dat een kwestie van één vinkje weghalen... ff reset ofzo... vinkje er weer neerplanten en je hebt Internet Explorer opnieuw geïnstaleerd...
Op woensdag 16 januari 2002 13:09 schreef F_J_K het volgende:

Alsof die Search zo handig is hiero... not

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

GG85

.......

Sorry voor de kick maar ik heb hetzelfde probleem. urlmon.dll staat overal goed maar misschien is ie corrupt ofzo? Iemand enig idee waar ik een nieuwe vandaan kan plukken? Of wil iemand met alle servicepatches en XP Pro SP1 hem me even mailen? kijken of dat werkt..

Verwijderd

heb je toevallig niet een altavista toolbar geistaleerd ofzo daarin zit standaart zo'n popup stopper in

• GG85

GG85

.......

nee, ik heb vanmorgen perongeluk een of andere zeer iritante spyware geinstalled en daarna werkt het niet meer. Hij liet ook explorer random crashen maar dat is nu verholpen alleen ben ik bang dat urlmon.dll is vervangen omdat die als URLMON.DLL in system32\ staat en de rest van de dll's als Usbmon.dll etc. Ziet er een beetje vedacht uit.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:49
Windows 98[ME
Ga naar start -> configuratiescherm -> software.
Kijk in de lijst naar "Microsoft Internet Explorer 5.5 (of 6.0) en internet werkset".
Selecteer deze en klik vervolgens op de knop toevoegen/verwijderen.
Je krijgt nu een venster te zien met 3 opties. Selecteer "Internet Explorer herstellen" en klik op OK.
Dit kan een paar minuten duren en daarna is het vereist Windows opnieuw op te starten.
screenshots toevoegen
Windows XP (dit is ook mogelijk voor Windows 98/ME)

Ga naar start -> uitvoeren.
Vul vervolgens "command" in en klik op OK (in sommige gevallen moet je cmd invullen).
Je krijgt vervolgens een ms-dos venster te zien. Vul het volgende in:
regsvr32 urlmon.dll, gevolgd door enter.
Meestal is dit voldoende. Werkt het dan nog niet vul dan onderstaande regels in bij de ms-dos prompt.
regsvr32 Shdocvw.dll
regsvr32 Shell32.dll (alleen toepasbaar vor Windows ME, Windows 2000 and XP - als je een eerder besturingssysteem hebt dan dien je regsvr32 shdoc401.dll uit te voeren)
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Mshtml.dll

[ Voor 5% gewijzigd door SonyEricsson op 12-10-2003 18:21 ]

• GG85

GG85

.......

Probje is dat ik urlmon.dll heb verweidert in de veronderstelling dat XP gewoon om de installatie cd zou vragen. Zou iemand hem misschien even kunnen mailen naar me? bedankt

• GG85

GG85

.......

SonyEricsson schreef op 12 October 2003 @ 18:21:
Windows 98[ME
Ga naar start -> configuratiescherm -> software.
Kijk in de lijst naar "Microsoft Internet Explorer 5.5 (of 6.0) en internet werkset".
Selecteer deze en klik vervolgens op de knop toevoegen/verwijderen.
Je krijgt nu een venster te zien met 3 opties. Selecteer "Internet Explorer herstellen" en klik op OK.
Dit kan een paar minuten duren en daarna is het vereist Windows opnieuw op te starten.
screenshots toevoegen
Windows XP (dit is ook mogelijk voor Windows 98/ME)

Ga naar start -> uitvoeren.
Vul vervolgens "command" in en klik op OK (in sommige gevallen moet je cmd invullen).
Je krijgt vervolgens een ms-dos venster te zien. Vul het volgende in:
regsvr32 urlmon.dll, gevolgd door enter.
Meestal is dit voldoende. Werkt het dan nog niet vul dan onderstaande regels in bij de ms-dos prompt.
regsvr32 Shdocvw.dll
regsvr32 Shell32.dll (alleen toepasbaar vor Windows ME, Windows 2000 and XP - als je een eerder besturingssysteem hebt dan dien je regsvr32 shdoc401.dll uit te voeren)
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Mshtml.dll
Hij komt in het software lijstje dus niet voor. en de dll opnieuw reggen kan niet want ik heb hem niet.

• GG85

GG85

.......

Ik heb ondertussen urlmon.dll vervangen maar dat helpt niks. Probleem is dat bijv. Messenger 6 het nu ook niet meer doet. Niemand met dit probleem?

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 15:33

M. Mulder

DPC: Team TFC

Ik heb hetzelfde probleem, maar dit manifesteerd zich alleem op deze tweakers site (zowel nieuws als GOT forum).
Alle tips van regsvr32 heb ik toegepast en heb het register doorgezocht, dat mocht niet baten.

Ik wil IE er wel opnieuw overgooien. maar kun je die ook als standalone file downloaden? In de software sectie van windows (geinstalleerde programma's) heb ik Internet Explorer er niet tussenzitten dus uninstallen lukt niet. Kon dat wel dan had ik via Windows Update pagina, IE opnieuw kunnen installeren.

Het is vrij frustreren om telkens 2 maal te enteren alvorens een site op tweakers ervoor springt. Zo ook nu zal ik deze reply 2 keer moeten enteren.

Machiel
Pagina: 1