Hail to the king baby!
Dit kan met een toevoegquery. Of gewoon via vba, wat je maar wilt.
Maar vindt het wel een beetje vaage vraagstelling.
Maar vindt het wel een beetje vaage vraagstelling.
Verwijderd
In VBA kun je 'on the fly' inserten, voorbeeld:Op woensdag 16 januari 2002 12:49 schreef urk_forever het volgende:
Ik wil graag waardes die zijn ingevoerd in een tijdelijke tabel invoeren. Alleen weet ik niet hoe ik dit doe in VBA. Kan iemand me daarmee op weg helpen.
code:
1
| CurrentDb.ExecSQL "INSERT INTO blabla (veld1, veld2) VALUES ("bla", 1234)" |
Maar het kan ook anders, nl, maak een insert query in queries en laat deze uitvoeren in VBA, zal iets zijn als:
code:
1
| CurrentDb.Queries!nogwatbla.Execute |
Die laatste weet ik niet zeker maar het zal er niet ver vanaf zitten.
Heb geen Access zodat ik het allemaal kan proberen, Access zal zelf ook voldoende informatie over INSERT-queries verschaffen.
Suc6
Hmmm, effe een ander Access probleem, ik heb een formulier gemaakt met daarin een subformulier.
Nu wil ik in het hoofd formulier wat invullen en daarna naar het sub formulier gaan, om naar dat subformulier te gaan gebruik ik de volgende code:
Forms!test!subje.Artikelcode.SetFocus
Alleen werkt dit niet, hij zegt dat hij het veld subje niet kan vinden. terwijl ik dit uit de help heb.
Nu wil ik in het hoofd formulier wat invullen en daarna naar het sub formulier gaan, om naar dat subformulier te gaan gebruik ik de volgende code:
Alleen werkt dit niet, hij zegt dat hij het veld subje niet kan vinden. terwijl ik dit uit de help heb.
Hail to the king baby!
Deze code :Op woensdag 16 januari 2002 16:20 schreef hvdberg het volgende:
[..]
In VBA kun je 'on the fly' inserten, voorbeeld:
code:
1CurrentDb.ExecSQL "INSERT INTO blabla (veld1, veld2) VALUES ("bla", 1234)"
Maar het kan ook anders, nl, maak een insert query in queries en laat deze uitvoeren in VBA, zal iets zijn als:
code:
1 CurrentDb.Queries!nogwatbla.Execute
Die laatste weet ik niet zeker maar het zal er niet ver vanaf zitten.
Heb geen Access zodat ik het allemaal kan proberen, Access zal zelf ook voldoende informatie over INSERT-queries verschaffen.
Suc6
code:
1
| CurrentDb.ExecSQL "INSERT INTO blabla (veld1, veld2) VALUES ("bla", 1234)" |
werkt wel, maar kan ik er ook variablen in gebruiken?
Hail to the king baby!
Verwijderd
Je wilt hier op een table field focussen en dat kan dus niet. Je moet op een control focussen (bijv. Edit1, Text1) dus bijv:Op donderdag 17 januari 2002 09:56 schreef urk_forever het volgende:
Hmmm, effe een ander Access probleem, ik heb een formulier gemaakt met daarin een subformulier.
code:
1
| Me.Subje.SetFocus |
MSDN/Access help biedt hier voldoende info...
ken ik niks in vinden. ik heb trouwens al geprobeerd gewoon de variabele naam erin te zetten maar dan werkt het niet. ik heb nu dit:Op donderdag 17 januari 2002 11:03 schreef hvdberg het volgende:
[..]
Ja dat kan. Even in de help kijken.
code:
1
| CurrentDb.Execute "INSERT INTO temp (artikelcode, magazijn, datum, aantal) VALUES (artcode, magazijnvar, datumvar, aantalvar)" |
Hail to the king baby!
niemand??
hij werkt trouwens nou wel alleen voert ie null waardes in de tabel in en niet de waardes die ik wil
dit heb ik nu
hij werkt trouwens nou wel alleen voert ie null waardes in de tabel in en niet de waardes die ik wil
dit heb ik nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Private Sub artikelcode_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Dim artcodevar As Variant
Dim magazijnvar As Integer
Dim datumvar As Date
Dim aantalvar As Integer
artcodevar = Artikelcode.Value
magazijnvar = Magazijn.Value
datumvar = datum.Value
aantalvar = Aantal.Value
Text25.Value = artcodevar
Text27.Value = magazijnvar
Text29.Value = datumvar
Text31.Value = aantalvar
omschrijving.Value = Artikelcode.Value
CurrentDb.Execute "INSERT INTO temp (artikelcode, magazijn, datum, aantal) VALUES ('&artcodevar&', '&magazijnvar&', '&datumvar&', '&aantalvar&')"
End Sub |
Hail to the king baby!
Verwijderd
Dat je niks kan vinden lijkt me sterk UrkerOp donderdag 17 januari 2002 11:22 schreef urk_forever het volgende:
[..]
ken ik niks in vinden. ik heb trouwens al geprobeerd gewoon de variabele naam erin te zetten maar dan werkt het niet. ik heb nu dit:
code:
1 CurrentDb.Execute "INSERT INTO temp (artikelcode, magazijn, datum, aantal) VALUES (artcode, magazijnvar, datumvar, aantalvar)"
code:
1
2
3
4
5
| Dim strWaarde As String
Dim intWaarde As Long
strWaarde = "Dit is een test"
intWaarde = 123456
CurrentDb.Execute "INSERT INTO temp (tekst, getal) VALUES (""" & strWaarde & """, " & intWaarde & ")" |
Als je zoiets lukt ga dan verder met parameters in SQL:
code:
1
| CurrentDb.Execute "INSERT INTO test (waarde) VALUES ($waarde)" |
Moet je zelf maar verder zoeken hoe dit moet want ik heb geen Access bij de hand. Maar suc6.
Ok, thanks dat werkt. Alleen snap ik niet waarom je bij die waardes eerst 3 " (quotes) moet hebben en daarna nog maar 1. Ik heb het nu zo gemaakt:Op donderdag 17 januari 2002 13:42 schreef hvdberg het volgende:
[..]
Dat je niks kan vinden lijkt me sterk Urkermaar je bent wel op de goede weg. Probeer iets in de trand van:
code:
1 2 3 4 5Dim strWaarde As String Dim intWaarde As Long strWaarde = "Dit is een test" intWaarde = 123456 CurrentDb.Execute "INSERT INTO temp (tekst, getal) VALUES (""" & strWaarde & """, " & intWaarde & ")"
Als je zoiets lukt ga dan verder met parameters in SQL:
code:
1 CurrentDb.Execute "INSERT INTO test (waarde) VALUES ($waarde)"
Moet je zelf maar verder zoeken hoe dit moet want ik heb geen Access bij de hand. Maar suc6.
code:
1
| CurrentDb.Execute "INSERT INTO temp (artikelcode, magazijn, datum, aantal) VALUES (""" & artcodevar & """, " & magazijnvar & ", " & datumvar & ", " & aantalvar & ")" |
en dat werkt goed, alleen schrijft ie de datum waarde weg als 23-7-1894 ipv 17-1-2002
Hail to the king baby!
Verwijderd
Die 3 quotes hebben wel degelijk een bedoeling, namelijk:Op donderdag 17 januari 2002 14:19 schreef urk_forever het volgende:
[..]
Ok, thanks dat werkt. Alleen snap ik niet waarom je bij die waardes eerst 3 " (quotes) moet hebben en daarna nog maar 1. Ik heb het nu zo gemaakt:
code:
1CurrentDb.Execute "INSERT INTO temp (artikelcode, magazijn, datum, aantal) VALUES (""" & artcodevar & """, " & magazijnvar & ", " & datumvar & ", " & aantalvar & ")"
en dat werkt goed, alleen schrijft ie de datum waarde weg als 23-7-1894 ipv 17-1-2002
2 Om aan te geven dat je in de String één quote wilt gebruiken. Dit is gedaan omdat VB(A) zelf strings scheidt met een quote (").
Daarna komt er nog één quote om de String af te sluiten. Dit maakt het totaal van 3.
Die datum is een andere verhaal. Access slaat een datum/tijd als een getal op waarbij voor de komma alle dagen vanaf een bepaalde datum (ik geloof iets van 1578, Gregoriaanse kalender). Achter de komma wordt de tijd opgeslagen.
Het is dus niet mogelijk om een string zomaar in te voeren zodat dit een datum is.
Access Help biedt hier informatie over. En dat weet ik heel zeker. (zoek maar eens bij CDate)
Ben je trouwens een Urker of roeleert Urk gewoon iyho.
Verwijderd
Ik kijk nu pas naar je naam! Heb je m'n mail over breedband nog ontvangen, mwah, ik ga mijn email adres niet op forum publiceren.Op donderdag 17 januari 2002 14:34 schreef urk_forever het volgende:
ik ben een echte urker!
Maar goed, dit wordt behoorlijk offtopic.
en ik bekijk net jouw profiel, eerste mede urreker die ik hier tegen kom!Op donderdag 17 januari 2002 15:27 schreef hvdberg het volgende:
[..]
Ik kijk nu pas naar je naam! Heb je m'n mail over breedband nog ontvangen, mwah, ik ga mijn email adres niet op forum publiceren.
Maar goed, dit wordt behoorlijk offtopic.
Hail to the king baby!
Pagina: 1