Fanloze pc?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik zit eraan te denken een servertje op mijn kamer neer te gaan zetten.
Nu moet dit ding stil zijn en wil ik helemaal geen fans in het systeem.
Ik zit te denken aan een mobo met alles onboard, zodat ik enkel een extra NIC hoef te plaatsen.
Ik wil een 933 processor erop zetten met een huge-ass heatsink zodat daar geen actieve koeling op hoeft.
Nu wil ik weten, kan ik dat ook doen met de voeding, geen Fan erin.
Hij hoeft niet gek veel te trekken (fdd, hdd, mobo, nic, proc, ram). CDrom gaat iig extern, zodat ik deze alleen hoef te gebruiken om hem te installeren en dan kan hij er vanaf.
Dit zou betekenen als dit kan ik een pc heb, waar gewoon geen geluid uitkomt.

Maar kan dit?

Verwijderd

Voeding maakt altijd wel een beetje geluid, al is dat heel minimaal!

Verwijderd

[b]Op woensdag 16 januari 2002 12:45 schreef Hij
Dit zou betekenen als dit kan ik een pc heb, waar gewoon geen geluid uitkomt.
Toch wel: HDD :)

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Als je een beetje rustige fans koop en ze op 5volt laat draaien hoor je helemaal niks. Sunon's zijn hier bijzonder geschikt voor.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
Op woensdag 16 januari 2002 12:45 schreef terw_dan het volgende:
...Knip...
Ik wil een 933 processor erop zetten met een huge-ass heatsink zodat daar geen actieve koeling op hoeft.
...Knip...
Waarom in hemelsnaam zo'n zware proc? als je hem alleen als server laat draaien is 300 toch al meer dan zat? :? :?
Of zie ik dat verkeerd?

Als je een 300 erin zet, hoef je ook weer minder te koelen, scheelt je ook weer geluid!!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 12:54 schreef Fozzie het volgende:

[..]

Waarom in hemelsnaam zo'n zware proc? als je hem alleen als server laat draaien is 300 toch al meer dan zat? :? :?
Of zie ik dat verkeerd?

Als je een 300 erin zet, hoef je ook weer minder te koelen, scheelt je ook weer geluid!!
Oh, even vergeten te vermelden dat dat een Via Cyrix zal worden. een 933 daarvan draait ongeveer net zo snel als ehh... een opgefokte P200, maar wordt niet warm en is zeer goedkoop.

Verwijderd

Cyrix wordt toch juist zo warm omdat hyet van die opgefokte procjes zijn?? mijn oude 150+ in ieder geval wel...

al aan een watergekoelde processor gedacht... Schizofreen en ik hebben een tijdje terug al eens een idee gehad om er eentje te bouwen tis er helaas nog niet van gekomen maar het moet te doen zijn....

Verwijderd

neem toch een 486, die heeft imho niet eens een cooler nodig, en dan neem je een oud harde schijfje met 1GB ofzo en die pleur je in het piepschuim en klaaris Terw_dan!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Een PII 266 heeft ook geen actieve koeling nodig, tenminste mijn oude exemplaar niet :) Op m'n werk staan er ook nog een paar (met }:O) en die hebben ook geen actieve koeling, slechts een heatsink :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Een fanloze voeding, ken dat??? :?

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Een fanloze voeding kan, maar dan zul je wel voor alternatieve koeling moeten zorgen. Dus of grotere heatsinks, of meer gaten in ge kast ==> meer passieve luchtstroming. Of het verbruik heel laag houden.

Ik heb een P120+16MB+Mobo+HD(Proc met 4cm fan op 5V) op een losse voeding aangesloten waar ik de fan uit heb gehaald. Ook heb ik de kap van de voeding vervangen door gaas. De koelvin wordt nu ongeveer 30-35 graden. Gaat prima dus.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

En je hdd maakt natuurlijk ook geluid he :) Wat je kan doen is een 5400rpm hdd nemen en die in een silent behuizing stoppen (verkrijgbaar bij bv. informatique). Ik zeg expres 5400rpm, omdat ik denk dat een 7200rpm exemplaar te warm zal worden in zo'n isolatiegeval. Voor de rest: leuk idee, stiekem afgekeken van dat regenboog ding zeker ;)

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Bij een routertje kun je ook de HD na 1 min laten stoppen. Dat scheelt ook nog eens wat stroom, en dus temp van voeding :)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

waarom moet je server in je kamer ...??? Pleur hem gewoon in de kelder ofzow ... erop werken doe je dan via een ts sessie of vnc ofzow :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 15:25 schreef DJ_Michiel het volgende:
waarom moet je server in je kamer ...??? Pleur hem gewoon in de kelder ofzow ... erop werken doe je dan via een ts sessie of vnc ofzow :D
Dat kan ik idd ook gaan doen. Ik denk dat ik hem beneden neerzet naast de com21 modem (daar is nog wel een beetje plaats voor een mini computer, hoop ik tenminste).
En het is maar dat hij aanstaat, communicatie zou evt kunnen via een notebook.
Pagina: 1