Ik ben bezig om te sparen voor een nieuw systeempje. Nou heb ik eens rondgekeken, en toen viel mijn oog op scsi raid. Aangezien ik nog heel goedkoop (20 gig, 7200rpm) aan raid schijven kan komen (100 piek, dus 45 euro), dacht ik dat dat wel een leuke optie kon zijn.
Alleen hardwarematig is zo ontiegelijk duur
. Terwijl je dan ook nog eens een aparte controller moet kopen voor je scsi cdrom/dvd/brander.
Nou heb ik gehoort dat Windows 2000 softwarematig raid aankan. Geldt dit ook voor scsi? En hoeveel cpu load ben ik dan kwijt als ik een raid0 config doe met 2 (of 3) van die schijven? Kan ik dan ook m'n scsi cdrom enzo in dezelfde niet-raid controller stoppen (aangezien dat toch softwarematig gaat)?
Kortom: Wat ik het verlies tussen hardwarematig en softwarematig raid in raid0 met 2 schijven?
Alleen hardwarematig is zo ontiegelijk duur
Nou heb ik gehoort dat Windows 2000 softwarematig raid aankan. Geldt dit ook voor scsi? En hoeveel cpu load ben ik dan kwijt als ik een raid0 config doe met 2 (of 3) van die schijven? Kan ik dan ook m'n scsi cdrom enzo in dezelfde niet-raid controller stoppen (aangezien dat toch softwarematig gaat)?
Kortom: Wat ik het verlies tussen hardwarematig en softwarematig raid in raid0 met 2 schijven?