Toon posts:

msn, outlook, ut doet het wel internet niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een raar probleem, op mijn computer kan ik msnen, outlooken, en ut-en maar gewoon surfen lukt niet, dan geeft ie binnen 1 sec dat ie server nie kan vinden, ik kan ook gewoon de internetadressen pingen zoals www.chello.nl
maar hij doet het gewoon niet,

heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

ik heb het onder XP wel eens, kwestie van een reboot en hij doet het wel?

misschien een verkeerd ingestelde proxy, als dat vorige bij jou niet van toepassing is?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Heb je een firewall draaien?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je NIC e.d opnieuw installeren. je tcp/ip is kapot.
Alles wegkeilen uit je netwerkconfig. doorzoek voor de tijd ook ff je register en delete alles met een referentie naar winsock.
Gebruik de search ff en zoek op "wel verbinding geen data"
Er zijn een stuk of 10 topics hierover.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 19:56
MSN werkt op IP basis, dus geen DNS nodig
Als bij je e-mail ook de IP's hebt ingevuld van je mail servers, dan kan het zijn dat je DNS niet werkt.

try
Ping www.chello.nl
en
ping 2132.83.64.248

als je bij de eerste geen antwoord krijgt of "onbekende host", en bij de 2e gewoon antwoord, dan heb je een DNS probleem.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is inmiddels verholpen bedankt voor de hupl allemaal!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat was precies de 'clue' waardoor die ut nu wel weer doet ?! Wij zijn graag benieuwd :)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 23:27
shit.. same prob hier.. !
Ik ga het ook even opnieuw proberen !
Hoe kan zoiets gebeuren ?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:06

BFS

Rude awakening

Op woensdag 16 januari 2002 13:17 schreef KillerAce_NL het volgende:
Je NIC e.d opnieuw installeren. je tcp/ip is kapot.
Alles wegkeilen uit je netwerkconfig. doorzoek voor de tijd ook ff je register en delete alles met een referentie naar winsock.
Gebruik de search ff en zoek op "wel verbinding geen data"
Er zijn een stuk of 10 topics hierover.
Hoeft niet, tcp/ip zorgt voor data maar hij krijgt wel degelijk data want hij kan mailen en pingen (=datatransmissie).
Dus dat zijn tcp/ip corrupt was is in principe daarmee tot nonsens verklaard.

Het lijkt erop dat zijn browser instellingen niet goed stonden of dat IE gewoon gaar was.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Enforcer
  • Niet online
Hmmm .. dat kan niet zeg jij ?
Kijk hier eens naar:
[topic=359253/2/25]
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453 (optie 9)
http://www.cexx.org/newnet.htm

Dit soort dingen kan veroorzaakt worden door het leuke spyware proggie new.net (en evt. andere dingen, bv. zonealarm deleten met deltree c:\program files\zonelabs en niet zoals gebruikelijk via de software remove)... zie voor de laatste link voor een complete documentatie... die zorgt ervoor dat je winsock files gewijzigt worden waardoor deze 'corrupt' kunnnen raken .. Waardoor je dus wel kan pingen/tracen/etc.. maar gewoon niet kan internetten ..
Met andere woorden .. geen nonsens maar gewoon de pure waarheid :)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:06

BFS

Rude awakening

Bij een firewall zou je niet kunnen pingen omdat een firewall poort 80 op dat moment ook dicht gooit, wat je dan eventueel zou kunnen doen is een telnetsessie starten en dan naar een site telnetten, lukt dit dan kan er een probleem zijn veroorzaakt door een firewall of de regkey's die daardoor achter gelaten zijn.

In de praktijk is het zo dat als je kunt pingen en emailen dat er meestal niets mis is met je tcp/ip en dat probeerde ik duidelijk te maken.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Enforcer
  • Niet online
En ik probeer duidelijk te maken, dat wanneer je winsock kaput/kaduuk/corrupt is .. dat je wel kan pingen en evt. progs gebruiken die alleen maar op IP werken .. maar niet kan internetten .. omdat die naar je winsock kijken .. en als die kaput is .. dan lukt dat niet :)

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Zelfde probleem hiero 2 dagen gele.... wat bleek dns server plat... tering voordat je daar 8ter bent... kut chello :{
Pagina: 1