Wat is het verschil tussen een netwerk kaart van 10mbps met 4 of 8 aders ? full en half duplex ?! dan kan ik voor chello gewoon die met 4 gebruiken als ik het goed heb omdat chello half duplex is ?
Verwijderd
Ik neem aan dat je het over de kabel welke in de netwerkkaart gestoken wordt hebt?
In dat geval is het antwoord: geen. UTP ethernet gebruikt 5 aders, de anderen zitten er gewoon voor de lol in
//edit
die 5 is een typo, moet natuurlijk 4 zijn
In dat geval is het antwoord: geen. UTP ethernet gebruikt 5 aders, de anderen zitten er gewoon voor de lol in
//edit
die 5 is een typo, moet natuurlijk 4 zijn
Iemand die vliegtuigonderhuidstechnicus - avionica studeerd zou de hardware kant toch wel moeten begrijpen? 
De NIC zelf heeft niets te maken met het aantal aders in de kabel. Voor dataverkeer worden niet alle aders gebruikt, maar het signaal is wel beter als je gewoon alle aders gebruikt.
Half / full duplex heeft niets te maken met het aantal draden dat je gebruikt, dit betekend simpelweg of dat er niet / wel tegelijkertijd verzonden en ontvangen kan worden. Dit zal wel niet kunnen richting kabelmodem, dus laat dat maar uit.
De NIC zelf heeft niets te maken met het aantal aders in de kabel. Voor dataverkeer worden niet alle aders gebruikt, maar het signaal is wel beter als je gewoon alle aders gebruikt.
Half / full duplex heeft niets te maken met het aantal draden dat je gebruikt, dit betekend simpelweg of dat er niet / wel tegelijkertijd verzonden en ontvangen kan worden. Dit zal wel niet kunnen richting kabelmodem, dus laat dat maar uit.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Move HA->NT
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Waren er niet gewoon 4 aders die gebruikt worden? Er staat mij vaag iets van bij dat je ook 2 bekkies op een 8-aderige kabel kan zetten (neem bijv een cross-cable, hoevaak zitten daar niet gewoon 4 aders in)
[Edit2]
Er zitten ook maar 4 pinnetjes in m'n Xircom 10/100+56k pccard (van het NIC gedeeltje)
[/Edit2]
edit:
En die 2 bekjes is per uiteinde van de kabel, dus als 2 netwerk-kabels (4 bekkies dus
)
En die 2 bekjes is per uiteinde van de kabel, dus als 2 netwerk-kabels (4 bekkies dus
[Edit2]
Er zitten ook maar 4 pinnetjes in m'n Xircom 10/100+56k pccard (van het NIC gedeeltje)
[/Edit2]
Ey!! Macarena \o/
Inderdaad worden er maar vier aders gebruikt. Je kan dus door dezelfde kabel een tweede UTP (of telefoon) aansluiting laten lopen. Maar twee keer 100 mbit zal dan niet gaan voor kabels van meer dan een paar centimetertjes.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hehe mja we hebben geen LAN en windows en PCI netwerkkaarten in een vliegtuig hoorOp woensdag 16 januari 2002 12:13 schreef F_J_K het volgende:
Iemand die vliegtuigonderhuidstechnicus - avionica studeerd zou de hardware kant toch wel moeten begrijpen?
Ik heb het niet over de aders in de kabel want dat zijn er gewoon 8, gewoon standaard patch kabeltje, maar ik heb het over de aders in de kaart zelf aan de ingang, daar zitten er 4 en ik heb nooit geweten wat het verschil is tussen 10mbps kaarten met 4 en 8 aders !De NIC zelf heeft niets te maken met het aantal aders in de kabel. Voor dataverkeer worden niet alle aders gebruikt, maar het signaal is wel beter als je gewoon alle aders gebruikt.
Volgens mij heeft het wel te maken met het aantal draden ....Half / full duplex heeft niets te maken met het aantal draden dat je gebruikt, dit betekend simpelweg of dat er niet / wel tegelijkertijd verzonden en ontvangen kan worden. Dit zal wel niet kunnen richting kabelmodem, dus laat dat maar uit.
Aders zitten op een kabel, pinnen in een nic, dit leest een beetje vaagOp woensdag 16 januari 2002 12:29 schreef kappiesjon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de aders in de kabel want dat zijn er gewoon 8, gewoon standaard patch kabeltje, maar ik heb het over de aders in de kaart zelf aan de ingang, daar zitten er 4 en ik heb nooit geweten wat het verschil is tussen 10mbps kaarten met 4 en 8 aders !
[..]
Zal de grounding wel zijn, maarja, maakt niet gek veel uit, want je heb ook UTP kabel met 4 aders. Dan maakt het niet uit of je NIC nu 4 of 8 pinnen heeft
Die aders worden niet gebruikt, dus zal (mits bijde NIC's 8 pinnen hebben) beter afscherming tot gevolg brengen.
Ey!! Macarena \o/
dan snap ik het weer, heeft het waarschijnlijk te maken met een grounding die dus voor minder storing in de kabels zorgt
Lijkt mij de enige/ste? logische reden
Ey!! Macarena \o/
Pagina: 1