Lekkende lijntrafo monitor, puur slijtage?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik wil dit proberen te regelen via mijn verzekering, maar aangezien ik een prijzige monitor heb wil ik even weten of dit ook veroorzaakt kan zijn door iets anders dan slijtage, wat het volgens mij is.

• ScooBY_DoO
Niemand?

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Het kan een fabricage fout zijn, of het gebruik van een verkeerd type. Of gewoon ouderdom. Of een kosmisch geladen deeltje. Of.. Of.. Of..
Meestal is het ouderdom, hoe oud is het geval? Je zal toch wel een aardige garantie perriode hebben als je een dure monitor gekocht heb? 3 Jaar oid

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Om te beginnen: je topic al na 2 uur omhoogschoppen is veel te gauw. En wat betreft die lekkende lijntrafo, die zal je niet op de verzekering kunnen verhalen. Die dekt namelijk alleen schade door externe oorzaken. Hopelijk valt het nog onder de garantie. Zo niet, dan moet je er een nieuwe (laten) inzetten. Wees gewaarschuwd: het kan behoorlijk duur zijn.

Verwijderd

heb je het garantiebewijs dan al misschien gelezen.....

Verwijderd

Aardstralen ?

• ScooBY_DoO
hmmmzzz.... die dingen zijn dus 225 piek... monitor is dus te maken maar de reparateur geeft er geen garantie bij dat het probleem niet binnen no-time terug kan komen!
Kan iemand me wat meer vertellen over deze theorie?
Beeld begon in het begin (ik heb hem 2ehands gekocht dus heb geen fabrieksgarantie) te 'flitsen' dit werd al heviger tot ie het ops lot dus helemaal niet meer deed.
De lijntravo is dus gaan lekken.
Is repareren een slimme optie?

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Als hij erg prijzig is (wat je in je eerste post zei) is het waarschijnlijk wel de moeite. Krijg je ook nog garantie op de reparatie trouwens? Lijkt me wel redelijk.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25

Cheezus

Luiaard

Op zaterdag 19 januari 2002 19:45 schreef polaris het volgende:
Als hij erg prijzig is (wat je in je eerste post zei) is het waarschijnlijk wel de moeite. Krijg je ook nog garantie op de reparatie trouwens? Lijkt me wel redelijk.
Meeste reparatie bedrijven geven iets van 3 maanden op de door hun uitgevoerde reparatie.

Ik denk dat hij wel een tijd goed blijft als alleen de lijntrafo stuk is.

• ScooBY_DoO
Hij heeft gelekt dus er zijn nog wat transistors oid kapot gegaan maar dat is knakenwerk.... dit wordt overigens door een kennis gemaakt, niet een officieel reperateur.
Dus maken is nog een optie......
Zonder garantie dus?

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Als je het niet door een officieele reparateur laat maken zal je er geen garantie op hebben. Het is natuurlijk weer wel goedkoper. Of het de moeite loont hang ervan afwat een nieuwe kost. Aangezien je hem prijzig noemde zal het wel flink meer dan die 225 piek zijn. Het lijkt me dus wel lonend, maar je loopt altijd een risico.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->VB
Pagina: 1