Toon posts:

hoe warm mag een P4 worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een P4 1500Mhz op 1900Mhz.
De chip wordt tussen de 60 en de 65°

Ik denk dat ik qua stabiliteit geen problemen zou hebben
om dit verder te overclocken tot 2000Mhz als ik de core ietsjes verhoog tot 1,800. (staat nu op 1,775 ipv 1,75)

De TEMP gaat dan wel de hoogte ingaan met een graad of 10-20.

Ik vraag me af hoe warm een cpu mag worden? 100° mag toch geen problemen geven dacht ik zo :?

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Omdat er op de P4 iets van auto throttle clocking zit clockt je cpu vanzelf opmlaag als hij/zij te warm wordt. Handig he?

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

100 graden :? en dan te bedenken dat een athlon (ok, ok, slechte vergelijking) zon 95 graden mag worden voordat ie dood gaat... zou er toch ECHT een betere cooler opzetten... 50 graden MAX!

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Dat terug-throttlen is handig ja. Dan heb je voor weet ik het hoeveel geld een 1.zoveel gig processor gekocht, wil je 'm dan op die volle 1.zoveel gig gebruiken, dan klokt ie langzamer omdat hij te heet wordt.

Met andere woorden, je koopt een moter die 200 PK levert, behalve als je 200 PK echt nodig hebt, want dan kun je maar 100 PK gebruiken omdat je moter anders oververhit raakt.

Ik vind het echt vreemd dat mensen dat als een mooie feature zien van Intel.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

typicaley intel he
nee gewoon een bende coolers en klaar is jon

Verwijderd

niet waar. Als je een 100% load hebt gaat ie niet langzamer lopen, wel als je proc te heet wordt

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

100 graden lijkt mij een beetje veel...

Ik trek meestal de grens bij 75°, ze slijten anders zo snel hè? (like we care!)

*ding* Einde bericht *dong*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd geleerd dat electronica moet werken tot een omgevings temp van ongeveer 120°. (bvb een auto in de woestijn - zie Dakar rally) Anderzijds is het natuurlijk zo dat je er niet klakkeloos van kan uitgaan dat de cpu sensor de correcte temp aangeeft. (zit niet echt tussen de transistors volgens mij)

een xp 95° kan kloppen.
90° dan maar nemen als limietje? :7

ivm die auto back trottle: hoe komt het dan dat mn P4 niet wil opstarten op 2,010Ghz ? :9:9:9

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik wil niet direct als een klein kind naar de FAQ gaan wijzen, maar daar staan wel wat nuttige dingen in, dacht ik...
Pagina: 1