Toon posts:

Philips DVD 2 1/2 jaar oud...Nieuw kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo (heb de TFS al gebruikt!),

Ik heb een vraagje over mijn dvd spelertje. Ik heb hem al dik 2 en een half jaar en ben er zeer tevreden over. Samen met 82 cm. philips heel mooi beeldje hoor. Maar nu wil ik graag zo'n dolby/dts set hebben, om ook een beetje mooi geluid te hebben. Maar ik heb rondgezocht, maar ik snap er niet veel van.

Ik weet wel aan de specs te zien dat mijn dvd minimaal uitgerust is, maar mijn vraag is of een eventueel erbij gekochte receiver het audiodecoder gedeelte voor zijn rekening kan nemen. Ik bedoel dat het dan toch mogelijk is om DOLBY 5.1 en DTS te hebben met deze dvdspeler? Of moet dat ook echt aan je dvd speler liggen? Nogmaals ben (nog) een klein leekje op dit gebied en zou wat advies willen hebben. Indien ik toch moet overstappen op een nieuw dvd + set, welke raden jullie me dan aan? Voor een totaal budget van rond de 2000,-? JVC zijn mijn ogen op gevallen, vind ik heel mooi, maar of ze ook goed zijn.... Hij moet in ieder geval wel regiovrij zijn want anders blijf ik met mijn mooie collectie import zitten....

Alvast bedankt!!!

Specs Philips 710

DVD Player

Disc Capacity 1
Dolby Digital Decoder No
Audio Output Hi-Fi stereo
Other Media Supported CD-R, CD
Portable No
Form Factor Tabletop
Remote Control Standard remote control - infrared
Parental Lock Yes
Included Components 1 x A/V cable
Disc Mechanism Tray

Video Features

Progressive Scan Yes
Multi-Camera Angle Select Yes
Multi-Language Select Yes
Video DAC 24 Bit
Video Features Still picture display, Slow motion mode, DVD resume playback

Audio Features

Audio DAC 24 Bit
Audio Features Program play, Program repeat, Repeat shuffle, Random play, All tracks repeat, One track repeat

Connectors

Component Video Outputs 1 x component video output ( RCA phono x 3 ) - rear
Composite Video Outputs 2 x composite video/audio output ( RCA phono x 3 ) - rear
Digital Coaxial Output 1 x SPDIF output ( RCA phono ) - rear
Digital Optical Output 1 x SPDIF output ( TOS Link )
S-Video Output 1 x S-Video output ( 4 pin mini-DIN ) - rear

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je een dolby digital en DTS versterker koopt, dan heb je met een speler met DTS support gewoon dolby digital en DTS. Jouw speler ondersteunt alleen DD, dus zal je geen DTS kunnen afspelen.

Je mag mijn Pioneer DVD 515 RegioVrij wel kopen ;). Die kan dat wel en ik wil er vanaf ;P ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

zou deze geen offboard DTS decoding ondersteunen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 16 januari 2002 11:58 schreef neographikal het volgende:
zou deze geen offboard DTS decoding ondersteunen?
Nope, dat deed mijn vorige spelert ook niet. (denon DVD 1000 GV). En ik zou het zelf gewoon DTS-doorgave/ondersteuning noemen :P. 'offboard decoding' is een term die verwarrend is :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

hmmm tjah als ie DTS wil hebben -> nieuwe halen zou ik zeggen