Asus TNT2 V3800 Onder XP (grrrrrrr)

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Eerst de standaard geinstalleerde XP drivers mijn videokaart aan laten sturen... Na 2 dagen kreeg ik een BSOD die werd veroorzaakt door 'nv4', en na de reboot een waarschuwing dat mn systeem instabiel werd door de drivers van mn videokaart (stop ze dan niet standaard in XP voor zo'n beetje de populairste videokaart! :?)...
Toen de nieuwste Detonators gehaald (23.11). Na 1 dag was mn bak gecrasht, gewoon een zwart beeld. Na de reboot een warschuwing dat mn videokaart een drawing operation niet kon completen, en dat ik maar es nieuwere drivers moest gaan regelen.
Asus (nieuwe site, yay!) heeft offcourse nog geen drivers gereleased die ze XP noemen... Ik kan wel die oude drivers van W2K gaan gebruiken maar ik vraag me af of dat een slim plan is, die asusdrivers zijn bij mij altijd al rete instabiel.
Heeft iemand toevallig een winnende comboontdekt met deze vidkaart en OS?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

ASUS heeft vandaag een nieuw setje drivers gereleased, 23.12

XP & win2k:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V8200/WIN2000_XP_2312_.EXE

Win98/me:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V8200/WIN98_ME_2312_.EXE

Ik heb ze nog niet getest, en ik heb sowieso XP (nog) niet, maar het is te proberen!!

succes 8-)

• RubZie
Ow huh, thnx! Ik heb net de asus site doorzocht maar er stond nog niks... Waarschijnlijk omdat deze voor de V8200 gemaakt zijn, is het wel slim om deze drivers op mijn V3800 te gaan uitproberen???

Verwijderd

Dit zijn gewoon DetonatorXP/4 drivers, die werken ook op jou TNT.

• RubZie
Hm tnx, installing as we speak...

Verwijderd

'k heb dat probleem ook gehad in 2K/XP hab echt alle drivers geprobeerd alleen de 758WHQL versie loopt stabiel

• RubZie
Op woensdag 16 januari 2002 12:04 schreef NioXX het volgende:
'k heb dat probleem ook gehad in 2K/XP hab echt alle drivers geprobeerd alleen de 758WHQL versie loopt stabiel
Ow interessant... Maar 758WHQL uhm van welke drivers is dat welke versie? Is dat een asusdriver?

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Die 23.12 drivers zijn gewoon de Reference drivers van Nvidia volgens mij !

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 16 januari 2002 12:16 schreef X-Mogwai het volgende:
Die 23.12 drivers zijn gewoon de Reference drivers van Nvidia volgens mij !
Jeps..en ze lopen perfect hier. Counterstrike wou met 23.11 om een of andere reden niet full-screen (maar dat zal wel ergens anders aan gelegen hebben) en met deze weer wel.

Verwijderd

bedoel je dat het gewoon 23.11 drivers zijn maar dan van Asus, en dat ze daarom de versie nummer hebben veranderd naar 23.12??

zou kunnen :) maar lijkt me sterk, ik heb ze nog niet kunnen testen, dus ik kan dat eigenlijk nog niet zeggen.

toen ik er gewoon naar keek zag ik wel dat er een aantal bestanden inzaten die normaal niet bij je detonator "pakketje" zitten, dat deel zal wel speciaal voor asus kaarten zijn dus??

ik zal de boel nog eens gaan bekijken !

• Arjan Scholl
Op woensdag 16 januari 2002 12:25 schreef TheDeftone het volgende:
bedoel je dat het gewoon 23.11 drivers zijn maar dan van Asus, en dat ze daarom de versie nummer hebben veranderd naar 23.12??

zou kunnen :) maar lijkt me sterk, ik heb ze nog niet kunnen testen, dus ik kan dat eigenlijk nog niet zeggen.

toen ik er gewoon naar keek zag ik wel dat er een aantal bestanden inzaten die normaal niet bij je detonator "pakketje" zitten, dat deel zal wel speciaal voor asus kaarten zijn dus??

ik zal de boel nog eens gaan bekijken !
Ze zijn gewoon van NVidia

Afbeeldingslocatie: http://members1.arnhem.chello.nl/~h.scholl/nvidia.JPG

Verwijderd

en werken ze ook goed??

• Arjan Scholl
Op woensdag 16 januari 2002 12:32 schreef TheDeftone het volgende:
en werken ze ook goed??
Zie hier een paar posts boven :)

Trouwens gister was de ftp van asuscom.de niet erg snel, dus heb m ff gemirrored op Chello

{nog aant uploaden, please wait >:) }

edit: done ;)

edit2: Aaargh...dat was meer dan 10mb in totaal nu hebben ze hem verwijderd :(

• RubZie
Hmjah daarmee crashte mn systeem dus lekker... Das dus niet zo nuttig...
Hier denk ik die stabielere drivers gevonden te hebben... zijn wel ERG oud trouwens maar ok:
http://www.tweakersasylum.com/nvdrivers/Series7/7xx/00000006.htm
Ik probeer ze wel effe.

Verwijderd

van dat hele WHQL (ofzo iets) klopt geen ene **** van ik had nl. in WinXP whql certified drivers getracht te installeren, zegt ie dat ze niet getest zijn door de windows quality labs (dit is toch whql?)en bij Win98 (Ja, heb dualboot) zei die het ook al (de windows9x drivers dan)

• RubZie
Ok ik heb nu 4 drivers geprobeerd...
-Standaard TNT2 XP drivers (die XP dus zelf installt bij een schone installatie)
-Detonator 23.11
-Asus v3.79 (Nieuwste officieel voorde Asus V3800 gebouwde drivers)
-Detonator 7.97

Allemaal met ongeveer hetzelfde resultaat, na een dagje gebruik crashte mn bak, met de melding dat nv4 of nv4_disp verneukt was.
Alleen bij die laatste detonators crashte mn bak al na 15 seconden ofzo...
Iemand nog een suggestie wat ik nu kan proberen?! :o

• RubZie
Hm gooi er maar een slotje op...
[topic=320115/1/50]
Denk dat daar alles wel besproken wordt...

Pagina: 1