Toon posts:

[CM]Wie heeft een LCD van velleman getest ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[topic=310283/1/25]

in dit topic word eigenlijk de zelfde vraag gesteld als deze ik stel, maar het is me na het lezen van die draad nog steeds niet duidelijk of ik nu gewoon zo'n velleman LCD'tje moet kopen of niet.

is er iemand die hem gebruikt ?
en wat zijn de problemen dat je ondervind/ondervond ?

de schema's om het aan te sluiten zijn gelijk aan de echt HD44*** controllers dacht uk ?

Ik wil er wel zo één voor ik aan een grafische start ...

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 11:20 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[topic=310283/1/25]

in dit topic word eigenlijk de zelfde vraag gesteld als deze ik stel, maar het is me na het lezen van die draad nog steeds niet duidelijk of ik nu gewoon zo'n velleman LCD'tje moet kopen of niet.

is er iemand die hem gebruikt ?
en wat zijn de problemen dat je ondervind/ondervond ?

de schema's om het aan te sluiten zijn gelijk aan de echt HD44*** controllers dacht uk ?

Ik wil er wel zo één voor ik aan een grafische start ...
Me wanna now to... En dan meteen welk schema. ( Liefst LPT als dat gaat )

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In het draadje staat duidelijk dat iemand zo'n ding gebruikt, met de schema's die op GoT m.b.v. de search te vinden zijn, of kijk ff naar m'n sig.

Ding is dus hd44780 compatible, dus kan je hem aan je LPT poort hangen... software ala Smartie, LCDInf, LCDcenter werken er mee.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
het schema blijft normaal gezien gelijk als mijn veronderstelling klopt
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~mnm-tm/img/LCDconnect.bmp

de controllers zijn volgens mij NIET gelijk, maar wel compatibel, dus het schema en de software zou moeten werken op de velleman-lcd's
de LCD's komen van www.powertip.com.tw , maar ik vind er ook geen info over de juiste controller

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 12:29 schreef Creepy het volgende:
In het draadje staat duidelijk dat iemand zo'n ding gebruikt, met de schema's die op GoT m.b.v. de search te vinden zijn, of kijk ff naar m'n sig.

Ding is dus hd44780 compatible, dus kan je hem aan je LPT poort hangen... software ala Smartie, LCDInf, LCDcenter werken er mee.
op je site staat een schema http://www.bosselaar.net/lcd/images/wiring.gif
maar hier gebruik je de gameport op ... werkt smartie ook met jou schema dan ?

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 12:32 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

op je site staat een schema http://www.bosselaar.net/lcd/images/wiring.gif
maar hier gebruik je de gameport op ... werkt smartie ook met jou schema dan ?
In dat schema wordt de gameport gebruikt om het LCD van spanning te voorzien. De eigenlijke aansturing is gewoon hetzelfde als normaal, dus ja :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zolang de bekabeling naar de LPT poort maar hetzelfde zijn, en de controller een HD44780 (of compatible) is, moet het allemaal wel werken ja..

Overigens gebruik ik geen smartie..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

zijn gewoon standaard lcdtjes die van velleman

Verwijderd

Ik weet genoeg...

Verwijderd

Topicstarter
en ik weet ook genoeg, effe bellen voor de prijs dan maar :)
Pagina: 1