[php]Autorisatie Blackboard/Windows NT

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Wij zijn op school bezig met een project genaamd: Afspraken maken via Blackboard(elektronische leeromgeving). Het moet een soort uitbreiding(extra onderdeel) worden op blackboard.

Nu willen we graag weten of we via php de bestaande autorisaties van blackboard kunnen gebruiken in onze nieuwe website, zodat je niet opnieuw hoeft in te loggen.

Het zou misschien ook een oplossing kunnen zijn om de bestaande NT login te gaan gebruiken, maar is het mogelijk om die via php te verkrijgen? :?

Heeft iemand tips of weet iemand hoe je dit kunt aanpakken?

Alvast bedankt,

Patrick

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
We zijn hier op ROC de Amerlanden vrij ver in het integreren van zooi in Blackboard, maar ik kan je vertellen dat het allemaal vrij gesloten is. Officieel (volgens de licentieovereenkomst) mag je niet eens zover gaan dat je in de database of sourcecode zit.

De wachtwoorden in Blackboard bestaan alleen uit de MD5 hash, dus ik ben bang dat je iig de authorisatie via Blackboard moet laten lopen, of je moet het hele LDAP gebeuren aan de praat krijgen. Mail ff als je meer wilt weten. (ik zit namelijk full-time in deze hoek)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

LDAP in PHP is niet echt moeilijk hoah, tenminste de authenticatie is wel te doen. Done a fair bit of that in my days. :)

Rustacean

Verwijderd

Wij gebruiken ook blackboard en het is met recht een zuigend zuigsysteem. Totaal geen management functies, het integreert met ongeveer geen enkel ander systeem en het is gewoon een onhandig systeem (veels te veel muiskliks voor 1 simpel dingetje). Mijn tip is dan ook om juist BB af te schaffen :X maar daar heb je natuurlijk niks aan want dat beslis jij niet. Mijn baas wil het ook niet afschaffen. Jammer.

Nou ja, als je dus je authenticatie wil integreren met BB dan neem ik aan dat je in de code voor BB wel kunt uitvinden wat er in die password MD5 hash in de database staat. Voor zover ik gezien heb neem ik aan dat ze een doodgewoon challenge-crypt authentication systeem gebruiken (net zoals in phplib) waarbij de user zoiets als MD5("<username>:MD5(<password>):<challenge>") over het netwerk stuurt. De <password> zelf is een MD5 hash. De server heeft de challenge aangemaakt. de MD5 functie maakt de boel onleesbaar en de challenge zorgt ervoor dat de totale string niet bruikbaar is voor de volgende gebruiker want hij verandert steeds.

Als je de auth via BB wilt doen neem ik aan dat je puur en alleen gebruik kunt maken van hun database tabel met users. Je zult dus moeten utizoeken in hun perl code HOE ze de passwords opslaan en dan ben je grotendeels klaar. Echter persoonlijk vind ik echter dat dat zuigende zuigblackboard een module zou moeten hebben die authenticatie via het win2k mogelijk maakt.

het schijnt dat er geen andere onderwijs systemen te krijgen zijn....

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

* curry684 zoekt de relevantie van deze kick van ruim anderhalf jaar...
* curry684 zoekt...
* curry684 zoekt...
* curry684 zoekt...
* curry684 zoekt...

* curry684 kan 'm echt niet vinden.

* curry684 zoekt naar z'n close knopje.

* curry684 kan die wel vinden!

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.