Toon posts:

koeling op 2500 rpm, Mobo Slaat alarm!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste lezezer,

Ik heb een zalman cooler + fanmate
De fanmate is er voor om het aantal toeren van de koeler in te stellen.
Met behulp van de fan mate heb ik mijn koeler op 2500 toeren gezet.... maar nu komt het.
Als ik mijn computer aan zet krijg ik een enorm Alarm geluid
(zo erg zelfs dat men speciaal ff naar boven komt om te kijken wat er nu precies aan de hand is :)

Het geluid wordt geproduceert omdat het mobo denkt dat de koeler uitstaat.. dit komt denk ik ivm het lage toeren tal vn de koeler

Ik heb een msik7tpro2 moederbord.... ik weet dat hier iets aan te doen is maar ik kan de oplossing niet zo 1-2-3 terug vinden.

Ik hoop dat 1 van jullie de oplossing heeft

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
maakt je MOEDERBORD dit geluid?

nog nooit gehad.

Mijn pc heeft ook wel eens een uur zonder fan gedraait (duron700@728@83 graden) maar geen enkel geluid kwam er van het mobo :?

zelfde mobo btw.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk in BIOS of er een bepaalde instelling is. Zou overigens best ook kunnen dat die alarm door een te hoge temperatuur komt.

Enne moederborden maken inderdaad geen geluid, de speakers doen dat :+

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
Op woensdag 16 januari 2002 11:29 schreef BalusC het volgende:
Enne moederborden maken inderdaad geen geluid, de speakers doen dat :+
wat als je nou een mobo met onboard speaker hebt? (zoals ik) :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 11:19 schreef nFiniteFX het volgende:
Het geluid wordt geproduceert omdat het mobo denkt dat de koeler uitstaat.. dit komt denk ik ivm het lage toeren tal vn de koeler

Ik heb een msik7tpro2 moederbord.... ik weet dat hier iets aan te doen is maar ik kan de oplossing niet zo 1-2-3 terug vinden.
Kijken of een BIOS-update een lager toerental ondersteunt, anders fan-speed monitoring in BIOS op "ignore" zetten voor deze CPU fan (zie handleiding mobo).

Verwijderd

Topicstarter
heeey jongens bedankt voor de reacties.... ik denk dat ik er nu wel uit kom

het alarm geluid kwam idd uit de speakers =)) klein detail

Zo ik ga nu meteen aan de slag (8>

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 11:22 schreef Tampie2000 het volgende:
maakt je MOEDERBORD dit geluid?

nog nooit gehad.

Mijn pc heeft ook wel eens een uur zonder fan gedraait (duron700@728@83 graden) maar geen enkel geluid kwam er van het mobo :?

zelfde mobo btw.
wist je dat als het power schuifje van je voeding op 115 staat dat je dan een heel leuk vuurwerk spektakel krijgt ? ................

En dat dan het moederbord een fijn knallend geluid maakt?

Heb ik gehad met een zalman (peper dure) voeding gehad :'(

En ja ook die was naar de KL*TUUH!!! ...met de poes gaat het alweer een beetje beter :)

Laten we zeggen dat dit een dure les is geweest.. en uuuh lach niet!!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 11:19 schreef nFiniteFX het volgende:
beste lezezer,

Ik heb een zalman cooler + fanmate
De fanmate is er voor om het aantal toeren van de koeler in te stellen.
Met behulp van de fan mate heb ik mijn koeler op 2500 toeren gezet.... maar nu komt het.
Als ik mijn computer aan zet krijg ik een enorm Alarm geluid
(zo erg zelfs dat men speciaal ff naar boven komt om te kijken wat er nu precies aan de hand is :)

Ik hoop dat 1 van jullie de oplossing heeft
Heb jij in je BIOS ingesteld bij hoeveel RPM er een belletje gerinkeld moet worden??? Ik heb dat nl. ook bij mijn A7V.. Dan moet je dat zeker veranderen al dan niet uitmikken. Het kan niet zo zijn dat een koude PC meteen begint te rinkelen omdat hij het warm heeft ;)

Kijk hier maar eens goed naar..
Er zal wel een minimun grens liggen die hoger ligt dan de 2500RPM vanje Zalman

Verwijderd

wellicht te simpel gedacht maar heb je ook wel eens geprobeerd om de rpm wat op te voeren????? :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 14:48 schreef fmercury het volgende:
wellicht te simpel gedacht maar heb je ook wel eens geprobeerd om de rpm wat op te voeren????? :9~
Ja das opzich de beste oplossing ... maar daar koop ik geen zalman cooler voor ..... hoe hoger het toerental des te meer lawaai

ik heb nu in ieder geval cpu fan detection uitgezet... en ben nu eindelijk af van dat alarm signaal dat uit mn pc speaker komt *D

queen fan ???

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 14:23 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

Heb jij in je BIOS ingesteld bij hoeveel RPM er een belletje gerinkeld moet worden??? Ik heb dat nl. ook bij mijn A7V.. Dan moet je dat zeker veranderen al dan niet uitmikken. Het kan niet zo zijn dat een koude PC meteen begint te rinkelen omdat hij het warm heeft ;)

Kijk hier maar eens goed naar..
Er zal wel een minimun grens liggen die hoger ligt dan de 2500RPM vanje Zalman
Ja madcookie dat klopt alles beneden de 2700 rpm werkt niet
Ik heb nu cpu fan detection uit ... dus het probleem is opgelost..... thnx

Verwijderd

Je moet het CPU-FAN alarm uitschakelen.

Mijn Silverado draait ook langzaam. En daardoor wilde de PC niet eens aan. Auto-shutdown.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 19:25 schreef HlpDsK het volgende:
Je moet het CPU-FAN alarm uitschakelen.

Mijn Silverado draait ook langzaam. En daardoor wilde de PC niet eens aan. Auto-shutdown.
Ok zal ik doen ... ik heb nu in ieder geval de cpu fan detection uitgezet.... dus dat helpt ook *D

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 21:12 schreef nFiniteFX het volgende:

[..]

Ok zal ik doen ... ik heb nu in ieder geval de cpu fan detection uitgezet.... dus dat helpt ook *D
't heet anders bij elke fabrikant. Ik heb 'n Abit plankje.
Pagina: 1