Toon posts:

P3 bord met meer als 1gb geheugen ondersteuning ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een P3 bord die 1ghz aan memory ondersteund ? hij moet ook een Intel chipset hebben liefst de 815. heb al rond gekeken maar kon niks vinden. ondersteunen allemaal maar 512 mb

Verwijderd

dat komt omdat de 815 maar 512mb ondersteund... de via voor p3 gaat tot 1,5G geloof ik. zoek gewoon wat op fabrikantensites als epox.nl en je bent er snel zat achter.

Verwijderd

mijn Aopen Ax6B kan 1 gb aan geheugen hebben

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
heb hier de asus cuv4x,

is wel met een via chipset, maar werkt perfect

ondersteund 1.5 giga (heb ik er dan ook inzitten)

mijn pc

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

die 815 chipset ondersteund maar 512, je kan dus kijken naar een borje met die chipset maar die zullen nooit meer dan 512 ondersteunen.
Je zult toch voor via moeten gaan die kan 1.5Gig aan mem aan.
Als ik je nog een tip mag geven koop gelijk een Tu ready bordje, dan kun je in de toekomst nog naar de tu upgraden
Ik gebruik zelf de Tuv4x van Asus
(ik moet sneller gaan typen)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 10:53 schreef mousehouse het volgende:
dat komt omdat de 815 maar 512mb ondersteund... de via voor p3 gaat tot 1,5G geloof ik. zoek gewoon wat op fabrikantensites als epox.nl en je bent er snel zat achter.
en dat is juist het probleem we hebben er eentje met een via chipset en die loopt netjes tot de 1024mb maar....... die via chipset geeft met een Creamware Pulsar soundcard PCI overflow aan. en aangezien de via chipset bekend staan om hun pci problemen raad men bij creamware een 815 intel aan. maar hij moet 1024mb aankunnen

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:14
Hiero een Tyan bordje met Via chipset. Ondersteuning voor 2 GB (100 MHz) of 1.5 (133 MHz).

-

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 16 januari 2002 10:55 schreef The_Cell het volgende:

[..]

en dat is juist het probleem we hebben er eentje met een via chipset en die loopt netjes tot de 1024mb maar....... die via chipset geeft met een Creamware Pulsar soundcard PCI overflow aan. en aangezien de via chipset bekend staan om hun pci problemen raad men bij creamware een 815 intel aan. maar hij moet 1024mb aankunnen
Er is volgens mij geen intel chipset voor de p3 die meer dan 512 ondersteund. Misschien dat je eens naar serverbords moet gaan kijken met intel chip ik weet namelijk niet hoe het daar bij is (maar deze zijn meestal weer dual proc).

Verwijderd

Ondersteunde de 440BX niet 1Gig ram? Anders bordje zoeken dat op 133mhz fsb kan draaien en je hebt een stabiel systeempje :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 16 januari 2002 10:59 schreef memendo het volgende:
Er is volgens mij geen intel chipset voor de p3 die meer dan 512 ondersteund
Jawel, de BX ondersteund meer dan 512MB, en kan de P3 aan.. (welliswaar alleen maar de 100MHz FSB versies).
Maargoed, die houd ook op bij de 1024MB. (en dan heb je ook nog een mobo nodig met 4 dimm-sloten!)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 11:04 schreef Twynn het volgende:

[..]

Jawel, de BX ondersteund meer dan 512MB, en kan de P3 aan.. (welliswaar alleen maar de 100MHz FSB versies).
Maargoed, die houd ook op bij de 1024MB. (en dan heb je ook nog een mobo nodig met 4 dimm-sloten!)
2 dimm sloten is voldoende zijn 2 strippen. maar het belangrijkste is dat ik die pci overflow weg heb anders kan er geen muziek gemaakt worden...en dat moet dus met intel chipset (fcpga)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

P3 bord met een VIA chipset, de VIA had eerder 4xAGP & ATA-100 & 133mhz FSB ondersteuning dan Intel chipsets.
Ik heb een Abit VP6 (dualbord met VIA chipset) en die kan 2gb' 133mhz aan

edit:

|:( over de chipset heen gelezen

Ey!! Macarena \o/

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 16 januari 2002 11:11 schreef The_Cell het volgende:
2 dimm sloten is voldoende zijn 2 strippen. maar het belangrijkste is dat ik die pci overflow weg heb anders kan er geen muziek gemaakt worden...en dat moet dus met intel chipset (fcpga)
Jep, maar dat lukt dus niet met een BX-chipset.. (die kan maximaal 256MB modules aan, en dan ook nog alleen doublesided.

FCPGA is niet zo'n probleem.. Dat kan met een slot1 bord via de slot1=>fcpga converter, maar dan nog.. 't is volgens mij niet de oplossing die jij zoekt!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 11:15 schreef Twynn het volgende:

[..]

Jep, maar dat lukt dus niet met een BX-chipset.. (die kan maximaal 256MB modules aan, en dan ook nog alleen doublesided.

FCPGA is niet zo'n probleem.. Dat kan met een slot1 bord via de slot1=>fcpga converter, maar dan nog.. 't is volgens mij niet de oplossing die jij zoekt!
nee niet echt geloof ik :)

ben bang dat het geheugen dan maar terug gebracht moet worden naar 512.......... damn

Verwijderd

Je kan misschien overstappen naar een Serverworks-chipset, maar ik denk niet dat daar single CPU boards voor bestaan. Het kost wat maar je hebt dan 2 CPU's, support tot 6 gig ram of misschien nog meer, solid PCI performance en vooral een superstabiel bord!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 11:29 schreef Rosse het volgende:
Je kan misschien overstappen naar een Serverworks-chipset, maar ik denk niet dat daar single CPU boards voor bestaan. Het kost wat maar je hebt dan 2 CPU's, support tot 6 gig ram of misschien nog meer, solid PCI performance en vooral een superstabiel bord!!
nou het systeem bestaat al en ze willen er niet meer kosten aan verbinden. dus dit is geen optie.... zou wel leuk zijn. want dan is het zeker stabiel

• jedel
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

gaat wel lukken met een BX, ook wel die 133FSB (alleen clock je de agp bus een beetje over maar dat kan je videokaart vaak wel hebben) en als je al een fcpga cpu hebt moet je een converter kopen (en die zijn schaars)
alleen moet je idd wel een bord vinden met 4 dimm sloten omdat de BX max 256MB modules ondersteund (double sided)
en jou 512MB modules herkendworden als 256 (of helemaal niet)

en een andere optie is er niet echt of je moet een 440GX mobo weten te vinden (van intel dan, misschien sis :r)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

btw, wat voor osje wil je draaien?
>1 gig intern is leuk voor XP en 2000, maar niet voor andere windhoos versies aangezien dit vertragend kan werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 16 januari 2002 10:55 merkte The_Cell het volgende op:
en aangezien de via chipset bekend staan om hun pci problemen raad men bij creamware een 815 intel aan
Dat is inderdaad het geval bij VIA chipset combo's op AMD moederborden (KT133/266(A) met de 686B southbridge).

Op Intel plankjes worden Apollo Pro 133 en 266(T) gebruikt, die op zich helemaal geen PCI problemen hebben.. De Apollo Pro 266T is aanbevelensbaardig, aangezien deze Tualatins accepteert :9

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 12:22 schreef Duivelsmurf het volgende:
btw, wat voor osje wil je draaien?
>1 gig intern is leuk voor XP en 2000, maar niet voor andere windhoos versies aangezien dit vertragend kan werken.
w98 draaien ze

maar ze hebben veel geheugen nodig voor de muziek programma's die ze draaien...... 1gig is wel veel maarja... :)

Verwijderd

P3V4X hiero....2 GB geheugen support 100/133 MHZ

Verwijderd

Oh en 1 GB aan geheugen in Windows98 heeft compleet geen zin.. met 384 (niet meer, niet minder) haal je de beste prestaties in Windows98.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 16 januari 2002 13:56 schreef Techwarrior het volgende:
Oh en 1 GB aan geheugen in Windows98 heeft compleet geen zin.. met 384 (niet meer, niet minder) haal je de beste prestaties in Windows98.
1gig kan best onder 98, maar dan moet je een andere mem manager nemen, dan vertraagt het niet meer (er was ook nog iets vam M$ uitgekomen om dit te verhelpen geloof ik)

Ohja en we hebben ook een edit knop of zit je om techpost verlegen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ok heb besloten om 512mb te gebruiken.

nu effe een board uitzoeken.

iemand een aanradertje ?

moet een 815 intel chipset zijn en een zeer stabiel board
Pagina: 1