Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inbellen op Internet met Siemens ME45

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist eem ME45 aangeschaft. Het is een GPRS telefoon, maar ik heb er nog geen gprs abbo bij. Tot die tijd wil gewoon met 9600 baut inbellen op internet.
Helaas gaat de handleiding en website van siemens alleen uit van de installatie van een GPRS modem. Toch zou dit toestel ook normaal moeten kunnen inbellen bij een isp.

Aan het telco abbo of de sim ligt het niet, want die komt uit een ander toestel waar dit wel werkte.

Weet iemand een website waar dit duidelijk uitgelegd wordt?

Verwijderd

je zegt dat het niet aan de sim ligt; omdat ie bij een andere telefoon wel werkte....maar misschien zit er toch per ongeluk een lock op ofzo dat je die optie niet kan gebruiken

had ik ook toen ik mijn sim kaart van de ene telfort telefoon naar de andere telfort telefoon overzette; kon opeens de simkaart niet lezen (ongeldige kaart)...toen had ik maar de simlock eruit gehaald en toen deed ie het gelukkig wel; zou niet moeten, terwijl je verwacht dat het wel werkt

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je op je computer wel de juiste drivers voor die telefoon?

edit:

Net even op de Siemens site gekeken, maar er wordt inderdaad niks over gezegd. Alleen GPRS is mogelijk met de ME45 denk ik. Misschien kun je het toch met de oudere modem drivers voor de M35 eens proberen...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 12:06 schreef AtHomer het volgende:
Heb je op je computer wel de juiste drivers voor die telefoon?
edit:

Net even op de Siemens site gekeken, maar er wordt inderdaad niks over gezegd. Alleen GPRS is mogelijk met de ME45 denk ik. Misschien kun je het toch met de oudere modem drivers voor de M35 eens proberen...
Helemaal correct; met de driver van de C35i Analog V.32 doet hij het direct. De bijgeleverde driver op de cd van de ME45 is dus blijkbaar alleen voor GPRS.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 15:29
De ME45 doet het ook met een standaard modem driver op 19200 ingesteld. Voor de C45 geldt hetzelfde.