Wachten of kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 21:56
Eind februari ga ik een nieuwe computer bestellen. Ik hou de ontwikkelingen in de gaten wat er allemaal gebeurt op de markt.

Maar nu zag ik een topic van ATI dat samen gaat werken met Hercules...

Moet ik nou w8tte met het kopen van een ATI All In Wonder Radeon 8500DV. Of zal de nieuwe kaart van hercules hetzelfde (die in februari uitkomt) beter zijn?

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:15
Ja je kan altijd wachten tot b.v. de Geforce 5 uit komt :)
Het ligt er dus aan, wil je het nu hebben (heb je het nodig) of is het gewoon omdat je het nieuwste van het nieuwste wil hebben.

als jij die ati kaart i.s.w.m. hecules koopt dat is ie over een aantal maanden al weer oud.

Verwijderd

Zal denk ik geen bal schelen. Hercules neemt het gewoon over. Aangezien Hercules zelf geen kaarten maakt zullen ze gewoon bij ATI uit de fabriek rollen. Er zal heus wel een speciale Hercules versie komen, maar verwacht die niet voor de herfst.

Ik wil ook een 8500V. Wacht nu al sinds oktober :( . Kan nog wel twee maanden wachten. In maart komt de Geforce4 en iets later ook een nieuwe kaart van ATI. Ik ga er van uit dat de DV dan iets goedkoper zal worden. Dat is bijna altijd zo rond maart. Je kunt idd blijven wachten, maar hier zie ik het toch even anders.

Verwijderd

ach het is maar net zo erg als dat je het zelf maakt, maar H zal naw dezelfde kaarten gaan maken als ATi, misschien worden ze zelf wel door ATi gemaakt, ik houd het bij hofleverancier ASUS met een GF2MX!

Verwijderd

Hte probleem met PC's en onderdelen is dat als je nu wat koopt het morgen al ouderwets is, Dus: ja kan bliven wachten maar voordat het zover is met die samenwerking zijn er mischien al weer helemaal andere modellen en zit jij helemaal niet meer op die kaart die je nu noemt te wachten.

Als je blijft wachten ben je straks 50 en heb je nog niets. Als je nu het geld hebt doe je het anders wacht je nog ff...

• Oesie
Op woensdag 16 januari 2002 10:52 schreef Jamez_Joint het volgende:
Zal denk ik geen bal schelen. Hercules neemt het gewoon over. Aangezien Hercules zelf geen kaarten maakt zullen ze gewoon bij ATI uit de fabriek rollen. Er zal heus wel een speciale Hercules versie komen, maar verwacht die niet voor de herfst.

Ik wil ook een 8500V. Wacht nu al sinds oktober :( . Kan nog wel twee maanden wachten. In maart komt de Geforce4 en iets later ook een nieuwe kaart van ATI. Ik ga er van uit dat de DV dan iets goedkoper zal worden. Dat is bijna altijd zo rond maart. Je kunt idd blijven wachten, maar hier zie ik het toch even anders.
De 8500DV is al wel te koop hier!

Ik begrijp nu in ieder geval dat ATI gewoon nog de 8500DV blijft leveren :)

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Wachten heeft echt weinig zin, als je een snelle nieuwe computer wil hebben met de beste graphische kaart erin moet je nou eenmaal diep in de buidel tasten...het is niet anders.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zoals iedereen hier al zegt:

Wachten heeft GEEN zin. Het gaat allemaal verschrikkelijk snel en als je vandaag het beste koopt, dan binnen een maand is het niet meer het beste. Het nadeel van de snelle ontwikkelijk. Als je nog 1 weekje ofzo moet wachten op een nieuwe 3d kaart kan het wel, maar wanneer het langer wordt dan een maand heeft het geen zin

Just my 2 cents

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Op woensdag 16 januari 2002 13:37 schreef Oesie het volgende:

De 8500DV is al wel te koop hier!
mag jij me vertellen waar

Localhost is where the heart is

Verwijderd

nou ik wacht dus nog wel ff op die nieuwe kaart van ati
samen met een nieuw 333 mhz ondersteundend moederbord en pc2700 ddr geheugen

• Oesie
Op vrijdag 18 januari 2002 00:36 schreef SilentStorm het volgende:

[..]

mag jij me vertellen waar
Direct uit mijn ontvangen mail gekopieerd:
Geachte Heer/Mevrouw,

Dit is inderdaad dezelfde kaart als de RadeonDV, de 3 in 1 kaart zogezegd.
Uitgerust met AGP, VIVO en DVI.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Technische Dienst

Alternate Computerversand Nederland

En anders staat ie gewoon bij de pricewatch --> Radeon 8500DV

• Oesie
Eigenlijk was het hierom:
ATi stopt binnenkort met het leveren van alle Radeon kaarten in Europese landen, zo melden diverse bronnen waaronder X-Bit Labs. In februari zal een exclusieve deal tussen Hercules en ATi van kracht gaan om Europese landen van op Radeon gebaseerde videokaarten te voorzien. Eerder werd al bekend gemaakt dat Hercules het alleenrecht kreeg op de Radeon 8500 All In Wonder DV. Toen halverwege vorig jaar bekend werd dat ATi losse chips ging verkopen vermoedde niemand dat men de nieuwe strategie zo ver door zou voeren. Of het voor de consument veel uitmaakt valt te betwijfelen, Hercules heeft geen eigen productielijn en het is daarom goed mogelijk dat de kaarten nog steeds door ATi zelf zullen worden geproduceerd. Dat men het bedrijf wil veranderen van videokaarten-maker naar videochip-maker blijkt echter ook in andere delen van de wereld, zo zou de Taiwanese markt overgenomen worden door GigaByte.

Zijn die 8500DV kaarten straks nog wel te koop van ATI? Zit ik straks te balen omdat ik die kaart niet heb gekocht, en er geen vergelijkende kaarten zijn.
Pagina: 1