CD-speler heeft eigen leven ( auto eject )

Pagina: 1
Acties:

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 17:41
Ik heb een Creative CD5230E CD-speler ( 52x ) die al een tijd heeft gewerkt onder mijn huidige configuratie:
Windows XP, Celeron 500MHz, 256MB [net nieuw, misschien is dat het?], 8GB.

De fout is nu dit: als ik er wat voor CD dan ook ( CD-ROM/CD-RW, bestanden/muziek ) in stop dan knippert het lampje ongeveer 4 seconden, en 16 seconden later wordt de CD automatisch ge-eject.

Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd - ook als ik de drivers uitschakel (zodat de CD-speler niet in verkenner verschijnt) gebeurt hetzelfde als ik er een CD in stop -, ik heb de IDE-kabels vervangen, ik heb gezocht op GoT, op de site van Creative, op Google en ik zie nog maar twee mogelijkheden.

Oftewel mijn CD-speler is kapot, ook al wordt door Windows aangegeven dat alles werkt... of ik heb een soort irritant virus dat in de firmware zit en mijn leven verziekt.</paranoia> :)

Ik heb hulp nodig want als blijkt dat er niks meer te redden valt ga ik gewoon een nieuwe speler kopen, maar aangezien de lampjes nog branden en Windows het nog steeds detecteert kan ik dat moeilijk geloven en heb ik geen zin om straks met twee spelers te zitten. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HEb je die drive toevallig al in een ander systeem geprobeerd?

Verwijderd

Probeer eens met alleen voeding eraan, als ie het dan ook doet dan is ie zeker weten aan het hemelen. Heb je er geen garantie meer op?

• Ericston
Aha, goed idee, als ik het zonder IDE kabeltje probeer ligt het aan de drive. Effe zien!

---edit---
Hmmz, hij eject nog steeds. Dus het ligt niet aan de drivers.

Als ie kapot is, wat heeft dat dan veroorzaakt?
Ik lees hier iets over misalignment, heb ik mijn CD-speler te veel door elkaar geschud? :?

• Ericston
( Ik zie trouwens net dat ik beter naar O&IC had kunnen gaan :o )

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 10:20 schreef Ericston het volgende:
( Ik zie trouwens net dat ik beter naar O&IC had kunnen gaan :o )
vraag dan ff een move aan naar O&IC in LA, of niet natuurlijk :?

• Ericston
Op woensdag 16 januari 2002 10:32 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

HAMER >:)
Ja, nou doet ie het nog steeds niet! :(

Maar effe serieus, ik maak dus op dat ding gewoon zomaar kapot is gegaan? Garantie heb ik niet meer. :(

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

JWO

schroef em es open en kijk das es of je wat vreemds ziet.. en probeer em een paar keer handmatig open en dicht te doen.. hielp hier ook met een philips 48x

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:03

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op woensdag 16 januari 2002 10:22 schreef BrainDamage het volgende:
vraag dan ff een move aan naar O&IC in LA, of niet natuurlijk :?
Niet in LA, maar in SU :)

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Ericston
Op woensdag 16 januari 2002 10:41 schreef Oscar the Grouch het volgende:

[..]

Niet in LA, maar in SU :)

Move HA->OM
Jaja, het in-verkeerd-forum-post-virus is weer actief. ( r is in de maand enzo ) :+
Op woensdag 16 januari 2002 10:39 schreef Tweaker-Willem het volgende:
schroef em es open en kijk das es of je wat vreemds ziet.. en probeer em een paar keer handmatig open en dicht te doen.. hielp hier ook met een philips 48x
Ok, ga ik doen ( heb toch niks te verliezen :) ). Bedankt.
Pagina: 1